DHC-2 Beaver van E-flite

Met belangstelling heb ik dit draadje doorgenomen want inmiddels ben ik ook in het bezit van de Eflite Beaver. Ik ben nog bezig alle onderdelen te verzamelen maar mijn keuze voor de motor is gevallen op de NTM Prop drive 42-38 750 kv van 169 gram en maximaal 785 watt bij 4s. De propellor heb ik nog niet maar ik denk een 14 * 6.

Zodra ik ga bouwen zal ik ook wat foto's plaatsen.

Groeten,

Arie

Met belangstelling heb ik dit draadje doorgenomen want inmiddels ben ik ook in het bezit van de Eflite Beaver. Ik ben nog bezig alle onderdelen te verzamelen maar mijn keuze voor de motor is gevallen op de NTM Prop drive 42-38 750 kv van 169 gram en maximaal 785 watt bij 4s. De propellor heb ik nog niet maar ik denk een 14 * 6.

Groeten,

Arie

Ik vlieg met een Turnigy G25 870 KV, een 3S 4.000 mAh en een prop 12 x 8. Ik heb ruim 8 minuten vliegtijd rustig vliegen. Mijn Beaver weegt 2.100 gram en de motor trekt 38 A op de grond.

Groetjes,

Jos

Laatst bewerkt:
DHC-2 Beaver van E-flight

Groeten,

Arie

Je zal hier zeker veel plezier aan beleven. Ik heb inmiddels al heel veel vluchten gemaakt afgelopen jaar en kan niet wachten tot het weer zo ver is. Veel plezier ermee.

gr,
Frans

full

Hier de eerste foto's van mijn Beaver, gelukkig stond er een filmpje van de forumbeheerder hoe ik de foto's moet uploaden.Of de foto's het juiste formaat hebben weet ik nog niet maar ik zag dat 800*800 goed is.
full

Nog een foto van de magneetjes die de plaats van moeilijk te bereiken moeren innemen. Bij het lijmen ging het nog bijna fout omdat ik een paar magneetjes had verwisseld:confused:, als je niks doet doe je niks verkeerd!

Nou eerst maar eens kijken hoe dit in het forum komt

Groeten,

Arie

Laatst bewerkt door een moderator:
full
beaver

Het stabilo en het kielvlak gereed voor verlijmen gemaakt door met het puntje van de soldeerbout het oracover weg te smelten. Snijden vond ik te link omdat je dan heel gauw ook in het balsahout snijdt en dat verzwakt nogal.

De servo's heb ik in de romp gemonteerd dus nu kan ik hoogteroer en richtingroer gaan aansluiten.

Taxiproeven

De eerste taxiproeven met de Beaver.
[URL="
eerste taxi-proeven met de DHC2 Beaver - YouTube[/URL]

Het eerstvolgende is om een 4s lipo te gaan gebruiken.

Ziet er goed uit Arie, wat weegt jouw Beaver?

Wees voorzichtig met de flaps, hij heeft de neiging om in een looping te gaan als je flaps teveel uitslag hebben.

Paul

Wees voorzichtig met de flaps, hij heeft de neiging om in een looping te gaan als je flaps teveel uitslag hebben.

Als een kist dat doet moet je dus hoogteroer bijmixen. Flaps op deze kisten werken perfect, vooral met zo'n 60 graden uitslag naar beneden.

Kijk even wat de kist doet bij deze uitslag onder het vliegen, land hem ff en mix wat extra down bij, dan nog eens proberen en weer bijstellen. Zo doorgaan tot je kist mooi in een horizontale lijn blijft vliegen (zal wel stijgen, maar niet in een looping).

Als je eenmaal zo ver bent kun je flink gaan spelen met je flaps. bv 100m hoog gaan zitten, flaps uit en vertikaal naar beneden. dan zie je dat de kist gewoon keihard afgeremd word door je flaps, en als je hem eenmaal weer recht trekt kun je paar meter verder al de landing inzetten.

Succes!

Nee hoor , ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb er zelf ook één aangeschaft. Ik ga hem in het naajaar vliegklaar maken.
Heb nog geen idee of ik voor de power 25 of power 32 ga.

Mvg,

Bart

Beaver

Hoi Bart,

Nou allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Daar ga je vast veel plezier van hebben. Ik heb inmiddels al heel wat vluchten gemaakt met de beaver.
Tot nu toe nog nooit wat mee gehad, behalve een noodlanding door een lege accu :rolleyes:

Landen is een eitje met de beaver en tot windkracht 4 vliegt ie heerlijk. Boven de 3 vind ik hem wat onrustig worden en vraagt ie echt je aandacht. Ikzelf vlieg met de 32 power omdat ik ooit de floates eronder wil zetten. Normaal vlieg ik hem op de 3300 4S lipo maar ik heb ook nog een 3S 4500 waar die ook uitstekend mee vliegt. Dan heeft ie uiteraard minder power.Het gewicht is gelijk van die lipo's en past er prima in. Echt nodig is de 32 volgens mij niet maar voor die paar tientjes heb je de extra power wel aan boord. En mocht je van het water willen gaan proberen later dan kan je niet zonder.

gr,
Frans

Er zit inderdaad weinig verschil in prijs en gewicht tussen de power 25 en 32. Maar je kan de power 32 dus ook op een 3 cell vliegen ?
Ik ga er zeker ooit floats onder zetten want ik ben actief in het watervliegen. Maar ook met de power25 kan je ook met floats vliegen.

Hier vlieg ik normaal mee :

Mvg,

Bart

Vervolg Beaver

full
Eindelijk weer eens tijd gehad voor mijn Beaver, ik ben de hele zomer druk met zweefvliegen en modelvliegen is voor mij een winterbezigheid.

Voor de Beaver heb ik een bommenluik gemaakt om "dingen" te kunnen laten vallen:D. Bij de Action heb ik leuke parachutisten gevonden die precies in mijn bommeluik passen.
Eerst een wat foto's van mijn bouwsel:
full

Dit is de onderkant!
full

Dit is het zijaanzicht, als het klopt past het precies tussen twee spanten

De montage in het vliegtuig moet nog gedaan worden.

Wordt vervolgd(al kan het wel eens ff duren;)

Arie

Servo's voor de Beaver?

Hoi allemaal,
Welke sevo's gebruiken jullie voor deze beaver?
Had zelf gedacht de Spektrum A5030 mini digital aircraft servo! kosten €19.95 pst
Lijkt dit jullie wat?:rolleyes:
Groetjes,
Ronald.

Hoi Ronald ,

Ik heb mijn DHC-2 voorzien van 6 Hitec HS-225BB mighty-mini's , deze kosten ook 19.99 p/st bij wouters modelbouw.

Mijn dhc-2 is bijna klaar voor de maiden. Hij moet nog worden uitgebalanceerd en de roeruitslagen moeten worden ingesteld. Hier een klein foto verslagje:

De dummy stermotor en cowl , ik heb keine sleuven gemaakt van de gaten in de houten steuntjes. Nu kan de cowl als een bajonet op de deels aangedraaide inbusboutjes worden geplaatst. Hiernaa moeten de boutjes nog maar een klein stukje worden aangedraaid.

a6371401-214-Beaver%20%281%29.jpg

a6371402-7-Beaver%20%282%29.jpg

Ik gekozen voor de Power32 icm met de aanbevolen 60A esc , dit is wel een beetje overkill denk ik maar voor een bushplane kan dit geen kwaad :)

a6371403-56-Beaver%20%283%29.jpg

Het kleine schakelaartje van de esc heb ik met een klein beetje 30min epoxy aan de zijkant van de romp bevestigs. Als de cowl is gemonteerd zie je hem niet meer zitten.

a6371404-169-Beaver%20%284%29.jpg

Alle nylon kwiklinks heb ik vervangen door metalen van usa type ( met die onmogelijke schroefdraad ja ! ) , deze passer perfect op de meegeleverde stuurstangen. Voor jet hoogteroer heb een ball-link gebruikt zodat ik geen metaal in metaal heb.

a6371405-154-Beaver%20%285%29.jpg

a6371408-109-Beaver%20%288%29.jpg

a6371409-94-Beaver%20%289%29.jpg

De servo kabels naar de vleugel zitten allen op één mpx steker , handig bij demontage.

a6371410-247-Beaver%20%2810%29.jpg

Blik in de romp. De ontvanger zit met een soort van ''klik'' klitterband bevestigd en de antenne's komen in stukjes bowdenkabel. Zo is de ontvanger makkelijk in en uit te bouwen waardoor ik hem ook in andere modellen kan gebruiken.

a6371411-200-Beaver%20%2811%29.jpg

De DHC-2 :) nu alleen nog Dubro 4 1/2 inch Tundra banden er op een hij is compleet.

a6371412-25-Beaver%20%2812%29.jpg

Gewicht met 4s3600mAh : 2369gram

a6371414-145-Beaver%20%2814%29.jpg

Ik heb de flaps op de 3 standen schakelaar van mijn T7Cp gezet , ik hoop dat 2 flap mogelijkheden genoeg zijn.

Mvg,

Bart

Back