DHL onderweg Yessssssssss

Zou toch graag een argument willen horen. Savox=JR is niet zo, pak de servo's, kijk, en zie het zelf.
Ik zeg niet dat de savox het niet goed doen, ze zijn prima, voor alle functies. Maar zeggen dat ze (even) goed zijn omdat ze uit dezelfde fabriek komen slaat nergens op.

Sebart en extremeflight kisten komen uit de zelfde fabriek, vliegen totaal anders, en zijn niet even sterk, hebben heel veel andere keuzes gemaakt tijdens de ontwerp fase en daardoor kun je gewoon niet zeggen dat de een goed is omdat de ander goed is en uit de zelfde fabriek komt.

Laatst bewerkt:
ik heb mijn berichten verwijderdt
omdat ik geen zin heb in het welles nietes verhaal .
ik zie dat steeds meer hier op het forum .
ik denk geef ik eens een reactie wat ik bijna nooit doe
heb je weer van die mensen erbij zitten die het beter weten .
daarom heb ik besloten dat ik Robbert morgen ga vragen mijn account te verwijderen inclusief al mijn postings .
ga wel op rcuiniverse haal ik nuttigere informatie vanaf

see you all and goodbuy

Joehoe niet doen, ik wil over deze servo's meer weten en een discussie daarover is niks mee, het kan mij en anderen helpen bij de keuze vd servo's.

De juiste info hier filter ik er wel uit, zo doe ik dat meestal

Gr Japiooooooooo

Wat een rare gedachtengang, kun je er nu echt niet tegen dat iemand er anders tegenaan kijkt dan jezelf.
Als ik ongelijk heb zeg dat gewoon. Een beetje laf je berichten gaan verwijderen omadat ik wat je schrijft niet gelijk als de absolute waarheid aanneem.

Ik denk idd dat een forum niet de plek is voor jou als je er niet tegen kan dat iemand met je in discussie gaat. Of iets post wat volgens jou niet de waarheid is.

Laatst bewerkt:
:oops:

Ik zal me rustig houden jaap.

Ik zit hier gewoon rustig achter de tv, wat te typen op m'n iphone.
Dat Jetpower zich blijkbaar zoveel van mij aantrekt had ik ook niet verwacht.

Peet,

De waarheid ligt in het midden.
Daar ik reeds > dan 30 jaar voor een dergelijke producerende YabYum toko werk (en met name moet zorgen dat alle kwaliteits problemen opgelost worden... eigenlijk gerelateerd aan dit onderwerp), derhalve regelmatig in verschillende productie landen in de fabriek kom, ( ja wij produceren en ontwikkelen oa ook voor Futaba, die niet alleen zendertjes en servootjes maakt )
In dergelijke landen werken concurrerende merken soms samen (hier een vreemd verschijnsel).
Hierdoor zijn we in het westen alleen maar doorgeefluik geworden en schermen we intussen alleen maar met de kennis van anderen. ( discussie om elkaar scherp te houden noemen we dat dan maar).
Er zijn zeker kwaliteits verschillen. Echter niet in die mate dat afgekeurd spul wordt toegepast in de goedkopere merken. Zelfs het beste spul (met de beste spec's) gaat defect, alleen fractueel minder. Het energie/stroom verbruik is ook vaak minder, dus minder slijtage. (vaak door de betere en geselecteerde componenten toe te passen in het design toe te passen, maar vergeet tegenwoordig de software/firmware niet....).
Je moet dan wel appels met appels vergelijken. Niet een servootje zonder lager met 1 met keramisch lager... (voor de duidelijkheid)

Dezelfde productie lijn maakt dezelfde komponenten die naar de verschillende "merken" gaan. Selectie vindt wel degelijk plaats op basis van stroom verbruik/toleranties, failure rate tijdens productie en wat Sigma analyses. Het beste spul gaat in eigen of ander A merk, minder goed spul (maar nog steeds prima) naar degene die er minder voor wil betalen. Natuurlijk gooit men minder goed spul niet weg...... !!
Zaken die werken maar volgens verwachting binnen een bepaalde tijd de spec's gaan verliezen, die gaan wel de kuikenbak in (ook producenten willen hun naam niet te grabbel gooien) en het gaat ze anders nog veel geld kosten ook.

Daarnaast is het belangrijk dat de betreffende afnemer/merk sterk de kwal/specificaties neerlegd, maar ook daadwerkelijk de toleranties in de gaten houdt.

Het komt er in feite op neer, dat "goede merk artikelen" soms net zo vaak defect gaan als de goedkopere of onbekende merken. Echter een goed bekend staand merk, zal zijn image proberen te handhaven, immers dat is intussen zijn enigste bestaansrecht.
Zoals we weten staat dit onder druk, tegenwoordig koopt men het goedkoopste, immers dan kan je voor hetzelfde artikel met andere naam er 3 van aanschaffen. Het is dus maar wat je er zelf van vindt.

Natuurlijk is het leuk om scherp te blijven middels discussies. Alleen dan graag op basis van eigen ervaring en niet zwaaien met de kennis van anderen. Hier zijn andere fora voor..

O ja, een "beter merk", test niet even een servootje. Die laat dat presample weken lang, non stop in alle gerelateerde omstandigheden ( trillen, temperaturen, belastingen, spanningsvariaties) werken, alvorens deze voor productie te releasen.
Maar ook voor dat betaal je dus...

Ik vlieg dus met Assan, Futaba, Graupner, Spectrum, Turnigy, Hyperion.... Als er wat kapot gaat, dan heeft het gewoon aan mezelf gelegen.

Sorry hoor Japioooooo, dat ik even je draadje kidnapte. En Peet, gewoon blijven Forummen.

Nee hoor geen enkel probleem mee, jij schrijft hier duidelijke taal en daar hou ik wel van, maar is het nu een goed servotje ????

Gr Japiooooooooo

@Jaap.

Zegt Jacques toch hier, alles gaat stuk........ooit, kwaliteit kontr ligt bij de dure merken op een hoger plan, garantie's zijn er niet behalve de belasting en dat andere.

Enne Murphy komt bij iedereen langs hoor :wink: ...................ooit.

Ger.

He Japio.

Kijk wel effe of er een druppeltje vet in zit.
Je weet wat ik bedoel.
Dat hoorde ook niet bij mijn kwaliteits servo's.
No 2 ook gevonden.

Han en Manfred

@Ger

Ja dat heb ik ook gelezen en dat snap ik ook allemaal wel, maar ik wil die Murphy niet graag snel zien/tegenkomen snappie.

@Han

Goed plan Han ik zal er aan denken

Toedeloeeeeeeeeee

hoe staat het met de jet zelf is die ook al verder of ben je meer met de keuze van elektronica bezig nog ?
ben wel benieuwd naar de voorruitgang van dat enorme ding :D

grtz lip

@Lip

Jij mag niet nog 1 x raden, ja ik ben de spullen bij elkaar aan het sprokkelen en juist voor deze kist wil ik wel proberen om de juiste spullen en uiteraard wil ik de beste spullen hebben.

Zal best wel goed komen en ik zal de vooruitgang hier op het forum mededelen.

Gr Japioooooooooooo

japiooooooooooooooooooo
in de laatste RC jet international staat een advertentie over die savox servo's
staat op bladzijde 77

laters

Pling Plong, Pling Plong.

De Savox servo's zijn niet in reverse te koop, dit om die servo's goedkoop te houden, dan maar 2 aansluitingen op de ontvanger zodat ik die rev kan zetten, Henk Visser bedankt voor de info.

Zo nu afgelopen weekend de laatste 2 servo's op Pampa binnen gehengeld, dat waren de JR 8711 nor, dus nu heb ik alle servo's voor de F4 in huis.

Nu de rest nog, eens kijken op Rheidt of op Jetpower en dan kan het indelen en de montage beginnen, toch best wel een leuk vooruitzicht.

Gr Japiooooooooooo

Back