Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar voor 2 tientjes val je daar geen buil aan.kunnen ook stuk
Denk dat je een paar dingen door elkaar heen haalt. Natuurlijk heeft je cilinder een aanzienlijk grotere boring dan de zuiger diameter.
Echter beide hebben een bepaalde tolerantie, cilinder waarschijnlijk - 0 en + een paar honderdste , zuiger omgekeerd.
Het is niet de zuiger die voor de afdichting zorgt, dat doen de veren, maar dat heeft niets met de DRO te maken.
Werken op 0.01 , Gelukkig zijn over het algemeen de toleranties aardig groter. zelfs bij 0.01 moet je al rekening gaan houden met temperatuur.
Een stukje staal van 100 mm zet al 0.012 uit bij 10 graden , Ga eens draaien zonder koeling dan is het werkstuk aardig meer dan 10 graden opgewarmd
Meetwerk wat echt op 0.001 komt moet daarom ook bij een vooraf opgegeven temperatuur ( meestal 20 graden ) gebeuren.
Volgens mij hebben die hbm dingen een nauwkeurigheid van + - 0.001 inch dat is dus + - 0.025 mm Zet je dan zo,n ding op je dwars slede heb je dus effectief + - 0.05 mm. Kan je net zo goed een schuifmaat pakken.Volgens mij ben ik hartstikke blij met die "schuifmaat linialen" van HBM.
Al die knoppenkasten kunnen alleen maar stuk.
Ditron, is iets duurder maar ik heb er nog geen last mee gehad op een zelf gesloopte meetkop na , de firma in NH geeft prima service , Hij is iets duurder dan dat je direct bij de fabriek besteld, maar als je transport, douane en inklaring kosten er bij optelt scheelt het niet zo veel meer.Of bij een bedrijf in de kop van Noord Holland, die verkoopt ook detron.