Dizzy Bird Depron span 1 m.

Heb op het internet de Dizzy Wing zien vliegen.
Leek me een leuk vleugeltje voor op de hang.

Tekening downloaden. Printen. En bouwen. :p

Gegevens:
Spanwijdte: 1 meter
Vlieggewicht: 125 gram. (voor bijna geen wind dus)

dizzywing001db8.jpg

dizzywing003wj5.jpg

dizzywing002kt2.jpg

Laatst bewerkt:
Folie schema

Ik ga er nog een folie schema voor bedenken.
Alleen wit is niet mooi.

Airbrush zou ook niet gek zijn.
Schilderen kan ook.

Heeft iemand nog een beter idee:confused:

electro?

Hey,

word deze eigenlijk electro?

Nee. Ga de Dizzy Wing gebruiken op de Hang.
Moet een geschikt helling zwevertje zijn bij weinig wind.

Mocht ik een keer tegen een kleine setup aan lopen, kan het best zijn dat ik een electro versie ga bouwen.

Hallo G:
De Dizzy Wing heet eigenlijk Dizzy Bird!!
oa ikzelf ben erg enthousiast over dit ontwerp en vergis je niet: vliegt op de helling nog uitstekend bij windkracht 5 ondanks zijn lage gewicht: gewoon heel vlak trimmen!
De link naar de orginele Duitse site is: Modellbauvideos und mehr: Dizzy Bird

De dizzy is inderdaad een leuk ontwerp, ik heb er al meerdere gebouwd. Hij kan voor het gewicht verbazend veel wind hebben. Hier een filmpje van één van mijn voormalige dizzies bij windkracht 3.
Een vriend van me heeft praktisch leren vliegen met zo'n ding. Stevig werpplankje gemaakt aan de onderzijde en net zo lang gooien tot hij het echt niet meer doet (en dat is best lang).

Dizzy Bird

Schrijf foutje bij dit bouwdraadje dus:(

Dizzy Bird.

Leuk om te horen dat het model zo goed vliegt.
Zelf bij windkracht 5 op de helling.

Moet de vleugel dan niet verzwaard worden op z'n zwaartepunt met lood :confused:

Zo ja, hoeveel zou je hem dan moeten verzwaarden :confused:

Hoe zwaar woog jullie Dizzy Bird eigenlijk :confused:

Mijn huidige dizzy weegt een kleine 140 gram. Deze is wel uitgevoerd met een doorlopende koolstof buis door de 2 helften. Origineel volgens de tekening met alleen tape werkt op zich prima, maar met hele harde wind gaat het er allemaal wat slapper uitzien. Ik plak met veel wind gewoon een brok lood (tot zo'n 100 gram) op de rug ter plaatse van het zwaartepunt met tape.

dat ziet er iets tofs uit, dat moet ik ook eens uitproberen, zou het eigelijk mogelijk zijn om die vleugels uit van die blauwe ( of soms gelige ) dakisolatie te smelten? ze wegen wel meer dan gewone isomo, maar gezien het gewicht hier persies niet veel uitmaakt ( 100 gram verzwaren :s ) lijkt me dat zo geen probleem?

Hi G; mijn Dizzy Bird weegt nu 185gram maar ik ga hem omzetten naar mijn ''standaard'' batterypack en dan zal ie op 205 gram uitkomen.
Ik verwacht daar verder geen gevolgen van want gebruik hem toch voornamelijk vanaf windkracht 4.
Overigens zit bij mij het zwaartepunt 1cm meer naar voren dan op de tekening: ik vind hem dan wat directer reageren.
Een andere opmerking; de depron roeren van3mm zijn mijns inziens te slap, je kon ze in de lucht zien verbuigen; ik heb ze verstijft met een schuin opgelijmd koolstof stripje.
Een andere oplossing is om ze te maken van een restje 6mm depron of twee 3mm op elkaar te lijmen.
Ben benieuwd naar vliegervaringen van anderen.

Hi G; mijn Dizzy Bird weegt nu 185gram maar ik ga hem omzetten naar mijn ''standaard'' batterypack en dan zal ie op 205 gram uitkomen.
Ik verwacht daar verder geen gevolgen van want gebruik hem toch voornamelijk vanaf windkracht 4.
Overigens zit bij mij het zwaartepunt 1cm meer naar voren dan op de tekening: ik vind hem dan wat directer reageren.
Een andere opmerking; de depron roeren van3mm zijn mijns inziens te slap, je kon ze in de lucht zien verbuigen; ik heb ze verstijft met een schuin opgelijmd koolstof stripje.
Een andere oplossing is om ze te maken van een restje 6mm depron of twee 3mm op elkaar te lijmen.
Ben benieuwd naar vliegervaringen van anderen.

Ik heb de roeren van 5 mm depron gemaakt. Had daar al rekening mee gehouden dat 3 mm wat slap zou worden.
Mijn vlieg ervaring tot nu toe is in de lucht werpen en weer bij je terug laten komen. Dit gaat prima. Heb de neus iets verzwaard met lood. Vond dat er nog niet een hele mooie glijvlucht te behalen viel. Nu met het lood gaat dat een stuk beter.

Nu nog naar de Hang. :p

Tja, ik heb er ook al een hele tijd eentje liggen, één maal mee wezen gooien, en naar het duin gaan daar wil het maar niet van komen. Inmiddels is er een winglet afgebroken, weer gelijmd, weer afgebroken... zal ik het nog wel lijmen?...
Maar, het is een leuk ding. Voor wie denkt over motoriseren (moet zeker kunnen) zou ik een carbon ligger aanraden, en de roeren van balsa maken.

Lijkt me wel wat om te vergroten tot een gewone thermiekzwever. Als ik de filmpjes zo zie moet dat best lukken. Eventueel een 25-grams motortje met klapprop achterop om wat hoogte te winnen. Leuk kort project voor na mijn P-51D :D

2 meter versie

Lijkt me wel wat om te vergroten tot een gewone thermiekzwever. Als ik de filmpjes zo zie moet dat best lukken. Eventueel een 25-grams motortje met klapprop achterop om wat hoogte te winnen. Leuk kort project voor na mijn P-51D :D

Heb ook al zitten denken over een 2 meter versie. Met een kleine brushless er op om op hoogte te komen. (wel een 5 mm depron versie)

Heb er nu twee gemaakt. Was vandaag op de ballooning in Oldenzaal. Heb daar even met de Dizzy Wing gevlogen. Kan er weer twee bij maken.
Club genoten vinden het ook een leuk ding.
We konden met een worp zelfs thermiek vinden waardoor we toch redelijk lange vluchten konden maken.

hey Gerhard,

mooi man word voor mij nu ook eens tijd hem in het echt te zien. kon er helaas niet bij zijn vandaag...

groet,

Roy

ps: check je pb ook ff

Ha iedereen,

Ik ben denk ik van plan hem in 50cm span te maken en er dan mijn 10 grams motortjes erop te zetten. met 6a. esc, 2x5 gram servo's, en natuurlijk een ligt ontvangertje.
Zal een 200mah 2cell lipo'tje voldoende zijn? Heb de tekening al gedownload. Nu alleen nog even kijken of ik wel genoeg depron heb. Het vliegtuig bestaat natuurlijk eigenlijk maar uit 2 (redelijk) grote delen.

Jullie horen het nog wel!

Mvg, Robert

Iemand hier die over twee weken naar het holiday event gaat en er ééntje meebrengt? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het vliegt..

Holiday event?

Iemand hier die over twee weken naar het holiday event gaat en er ééntje meebrengt? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het vliegt..

wat is dat voor een event?
en waar wordt dat gehouden?

De Dizzy Wing vliegt echt fantastisch. Echt een aanrader om te bouwen.
Zeker ook omdat het qua kosten erg laag blijft.

Zal proberen een filmpje te maken van de Wing. Er staan ook filmpjes op het internet. (heb al in een eerder bericht de website link staan.)

Back