Dizzy Bird Depron span 1 m.

Even een kopietje van rcpilotenforum.nl (en schaamteloos reclame maken ;))

Hallo allemaal
ook dit jaar willen we weer een "Holiday-event" oraganiseren

een Park en Slowflyer meeting waar iedereen mag komen vliegen
met elektro toestellen tot 500 gram.
gehele dag vrijvliegen, ervaringen uitwisselen,
lokatie;
Model Vliegclub Nijverdal
Tempelweg 1 Hulsen (gem.Hellendoorn)

zaterdag 13 september 2008
meeting vanaf 10.00uur tot laat
enkele spectaculaire demonstraties
's avonds BBQ (opgave via clubsite)

zondag 14 september 2008
mag er gevlogen worden
van 13.00 tot 18.00uur

modelvliegclubnijverdal

Het betreffende draadje is hier te vinden: http://rcpilotenforum.nl/viewtopic.php?t=1707

En wat filmpjes zou ik zeer op prijs stellen, heb er al een paar gezien maar redelijk onduidelijk..

Laatst bewerkt:
Waarom meld je dit evenement niet aan op de kalender hier? Daar staat hij niet bij. Kom mogelijk wel even kijken/vliegen

Ruud

Mijn bouwdraadje raakt zo wel vervuilt.
Maar zie wat sommige vragen doen oprakelen.
Komen zomaar leuke evenementen naar boven waar ook ik geen weet van had.

Ga kijken of ik met wat clubgenoten langs kan komen.
Dan gaat de Dizzy Bird zeker mee.

Sorry!

zal ik een mod vragen het op te schonen? Je hebt gelijk :)
Maar inderdaad, als je komt heel graag, altijd leuk om wat mensen van het forum te ontmoeten! Ik ben overigens onderdelen aan het uitsnijden, maar of ik het meeneem de 13e weet ik nog niet, heb pas gisteren spullen besteld bij UH..

Zou ik de dizzy bird ook kunnen vergroten en dan glassen voor meer stevigheid? Of verknal je daarmee de vliegeigenschappen (ik heb geen helling tot mijn beschikking helaas, dus moet wel geschikt blijven als vlakland werpzwever!)

Terug on-topic

Je hebt gelijk dus maar even terug on topic:

Ik zie dat je al gevlogen hebt. Je vliegt deze in de zweefuitvoering
Heb je er nu mee gevlogen op de hang?
Of gewoon op het veld? Indien dat laatste hoe start je dan en hoe presteert dat? filmpie?

Ruud

Vliegen Dizzy Bird

Je hebt gelijk dus maar even terug on topic:

Ik zie dat je al gevlogen hebt. Je vliegt deze in de zweefuitvoering
Heb je er nu mee gevlogen op de hang?
Of gewoon op het veld? Indien dat laatste hoe start je dan en hoe presteert dat? filmpie?

Ruud

Ik vlieg thuis en op de club. Gebruik hem als werpzwever.
Bij mooi weer proberen zolang mogelijk in de lucht te blijven.
Rond 1 min. vliegen is reeds gelukt met een hand start.

De handgreep onder de vleugel is nu uitgevoerd uit 3 mm triplex.
Veel steviger en tevens voorzien van een sleephaak. (zal foto plaatsen)

Dat slepen gaan we met geschikt weer op de club uitproberen.
Tevens willen we met een elastiek wat uitproberen.

Het is nog wel de bedoeling dit jaar te gaan hellingzweven.

Zal zien dat ik hiervan wat film materiaal krijg, zodat ik het hier kan plaatsen.

Waar zou je willen gaan hellingzweven dan? Ik heb al heel wat gezocht maar het dichtstbijzijnde is nog steeds aan zee of in duitsland..

Waar zou je willen gaan hellingzweven dan? Ik heb al heel wat gezocht maar het dichtstbijzijnde is nog steeds aan zee of in duitsland..

Niet dat ik de omgeving bij jullie in de buurt goed ken, maar als ik naar de filmpjes op de siet kijk en hier hoor dat je 1 minuut kan halen, dan heb je geen flinke helling nodig. Een dijk of een glooing waar de wind echt dwars op staat is al genoeg en dat hoeft niet eens zo veel wind te zijn.

Ik heb al eens iemand zien hangen met een kleine zwever boven een rietkraag. Ik heb zelf wat kleine succesjes gehad boven wat struiken.
Als ze maar goed compact zijn lukt dat echt.

Ruud

Op de wasserkuppe is het alleen weer geen kunst hé... daar stijgt alles :)...
idd eens proberen op een bomenrij, struikjes, een huis/schuur of dijk. das echt leuk!
Nou woon ik toevallig op loopafstand van het strand, dus das op zich wel makkelijk praten natuurlijk, hehehe :D.

Denk dat ik ook maar eens een dizzy birdje ga maken, maar denk ik wel iets hogere a/r dan en misschien van 2mm depron...

Denk dat ik ook maar eens een dizzy birdje ga maken, maar denk ik wel iets hogere a/r dan en misschien van 2mm depron...

Ik dook ook al in de kast met het idee van.."ik heb geloof ik nog wat depron liggen :)"

He Sietse, het strand kan nu toch niet veel te druk...of vlieg je met een uitgeklede zwever langs het nudistenstrookje :)

btw: zou je de dizzy ook zo kunnen aanpassen dat een sal of dlg mogelijk is?????

Ruud

Laatst bewerkt:
btw: zou je de dizzy ook zo kunnen aanpassen dat een sal of dlg mogelijk is?????

Werpen met de Dizzy Bird gaat echt niet.

Bij de Wasserkuppe in Duitsland.

zie; T.R.M.C. Wasserkuppe Zweefvliegen

Whoa, even gekeken op anwb routeplanner maar dat is even... 482 kilometer vanaf Zwolle!!!! Echt niet te doen dus... Maar mochten jullie gaan en je hebt nog een plekje over in de auto dan houd ik me van harte aanbevolen.. Ik weet al dat mijn EZglider (met lood verzwaard) goed op de helling vliegt, en ik heb nog een zagi liggen die ik zou kunnen glassen voor aan de helling...

theoretisch kan je hem sallen, maar dan moet je wel een staarte eraan maken... En dan weer lood voorin voor het zwaartepunt..
Niet ideaal type voor DLG/sal, idd door de pijlstelling denk ik, maar je kan het altijd proberen. 1 flinke staart in het midden en geen winglets, en dan voorzichtig smijten.

theoretisch kan je hem sallen, maar dan moet je wel een staarte eraan maken... En dan weer lood voorin voor het zwaartepunt..
Niet ideaal type voor DLG/sal, idd door de pijlstelling denk ik, maar je kan het altijd proberen. 1 flinke staart in het midden en geen winglets, en dan voorzichtig smijten.

Ik ga dat denk eens proberen, maar dan spiegel ik de vleugels. Pas ik het sjabloon aan met een negatieve pijlstelling en dan een staartje erop.

Kost tenslotte alleen wat materiaal...of... ik heb een beter idee
watch the forum :)

Dizzy Bird

Wat zo'n simpel vleugeltje al niet teweeg brengt.
Clubgenoten willen ook zo'n ding.
Op het forum barst het van de nieuwe ideeën.

Mooi mooi mooi. Ga zo door mensen :p :thumbsup::thumbsup: :p

Ik bouw er nog twee bij voor clubgenoten. (Dat zijn er dan 4 in totaal)

Back