Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Terwijl ik aan het afwachten ben tot al mijn onderdelen arriveren (batterij en lader heb ik al), ben ik wat filmpjes aan het kijken over de taranis en de mogelijkheden in programmeren. Wat een ding! Kan niet wachten om er zelf mee aan de slag te gaan. Wat me wel enorm interesseerd is het telemetrie gedeelte. Ik heb hier wel enkele vraagjes over:
-Op dit filmpje laten ze zien hoe je een voltage kan laten weergeven van je accu op de zender en hoe je waarschuwingen instelt: [media=youtube]k2kTlkLEDYM[/media]. Allemaal zeer cool en dit wil ik later ook wel op mijn hexa inbouwen. Echter, hij gebruikt hiervoor een poort op de zijkant van de ontvanger en ik zie maar 1 poort. Wat als je nu dingen wil bijplaatsen zoals hoogte, temperatuur en dat soort dingen. Heb je dan een module nodig (zoals hij laat zien met enkel de batterijvoltage) maar dan met alles inbegrepen of hoe zit dat dan?
-Wat zijn buiten batterijvoltage, nog interessante dingen om in te bouwen op een hexacopter?
Ondertussen ook een dongle besteld om eerst wat te oefenen in phoenix RC ;-) iemand die de taranis al eens aan phoenix heeft gekoppeld? Werkt allemaal gewoon?
De eerste spulletjes zijn aangekomen. De lader ziet er zeer goed uit. Heb hem snel al eens aangesloten aan de batterij van de wagen. Tot de conclusie gekomen dat er heel wat functies inzitten maar geen handleiding in de doos te vinden. Straks even op zoek naar een online handleiding.
Ik ga de batterij toch pas voor het eerst opladen als ik de hexacopter ontvang en dat kan nog wel enkele weken duren aangezien de taranis niet op voorraad was. Er is dus geen haast bij
ah dan heb je genoeg tijd om om YT te kijken naar filmpjes.... je kan gewoon kijken naar accucel 6 of max80w lader als je niet een filmpje kan vinden van de accucel 8 aangezien ze werken met zelfde firmware
Ik heb nog eens gekeken naar de lader. Ik heb in mijn garage een oude accu-lader gevonden. Als ik de accucel hier rechtstreeks op aansluit krijg ik een output van 15 volt. Ideaal lijkt me. De accucel start op dus lijkt me perfect te werken.
Ben nog op een klein probleempje gestoten en dat is dat niet de juiste kabels bijgeleverd zijn:
(links zijn de kabels van de lader, rechts is de kabel die van de batterij komt)
Zijn dit standaard aansluitingen of is dit eigen aan turnigy-batterijen? Als deze adapter redelijk standaard is kan ik morgen eens gaan kijken bij de lokale hobby Rc winkel.
Nu ik er aan denk zal ik ook zo een aansluiting nodig hebben voor de + en - van de hexacopter, deze zijn wrss niet bijgeleverd in de F550 kit
Waarom zou ik dat doen? Ik moet toch de aansluiting op de quad nog monteren. Als ik nu een bullet 4mm connector op de quad monteer is het toch ook klaar dan moet ik niet elke batterij die ik in de toekomst koop gaan ombouwen Ik neem aan dat al deze zwaardere batterijen een bullet connector hebben idpv een xt60