DJI F550 Beginner

En wat is jouw reden? Ook ooit begonnen met die connectors en altijd blijven gebruiken of is er een andere reden voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vindt die bulletin connector niet fijn als ze iets vervormen (het plastic dan) of er komt een braampje aan dan gaan ze niet lekker in elkaar.
En ze zijn iets kleiner.

De XT60 connector is voor 60A goed, en kan daar vast ook nog wel wat boven, maar het lijkt me niet verstandig om die aan je lipo te doen als je stroom rond de 95A verwacht (dat getal stond hier ergens). Mijn Turnigy lipo had weer een 5mm bullet connector, maar die heeft een hogere C rating en is dus geschikt voor een nog hogere stroom. Op mijn mini gebruik ik wel XT60 omdat ik zelf die plugs ook wel fijn vind, en de motoren zullen nooit meer dan 60A trekken.

Ik gebruik altijd de echte, en heb nog nooit een falende gehad. Zelfs niet op een dji f550 met stock motors en esc van 2.9 kg. Maar wist ook niet dat ze tot 60A gingen[emoji2]

De 60 staat volgens mij voor 60A, dat zegt Hobbyking in hun productbeschrijving. Ik laat de bullets er ook op zitten, dan zit ik sowieso goed. Die kunnen ook goed geladen worden met de krokodillenklemmen (hoewel ik ze een keer tegen elkaar aan liet komen, dat was een aardige vonkenregen :rolling: )

Daarom dat ik uit voorzorg meteen een adapter heb gemaakt :-) ik moet nu wel zeggen dat het oppervlak van een xt60 en bullet connector nu niet zoo veel verschilt. Het lijkt me sterk dat deze stekkers zouden doorbranden ofzo. Maargoed ik blijf wel bij de bullet connectors

Vandaag de accucel eens aan de batterijlader gehangen terwijl de Lipo werd geladen. Blijkt toch niet te werken zoals ik gehoopt had. De lader gaat in slaapstand ofzo en zorgt daardoor voor een voltage onder 11 volt. Ik heb de lader aan een batterij gehangen waardoor de lader wel continu aanstaat en dan lijkt alles wel normaal te werken. Voorlopig zal het dan zo maar moeten gebeuren :-)

Update 7/07/2014

Aangezien de taranis nog steeds niet op voorraad is werd het pakket in 2 delen verstuurd. Nu heb ik toch de F550 zelf al in huis:
7u7u7aze.jpg

Dan maar aan het monteren gegaan, de motoren voorzien van wat bescherming omheen de kabels

jane6a5a.jpg

Solderen van de E300. Deze heeft nu blijkbaar coaxiale kabels wat het solderen wat bemoeilijkt (veel blote draad)

pume5ase.jpg

tuje3a6e.jpg

Daarom alle soldeerpunten voorzien van hot glue

ypuhujy3.jpg

yta7arep.jpg

yqa3yty5.jpg

Alle armen gemonteerd:

2eraba7y.jpg

5a6azeqe.jpg

vyge9yqa.jpg

Nu zit ik een beetje vast aangezien ik eerst de ontvanger nodig heb alvorens ik alles bekabeling kan doen. Ik heb wel nog enkele vragen voor andere F550 bezitters:

Waar zet je best het voetstuk van de gps vast? Deze past niet over de 4 gaten van de armen..
a5ybe8ej.jpg

Waar kan ik de led module het beste plaatsen? Ik dacht deze eerst aan de onderkant van de copter te plaatsen maar dan is deze aan de grond niet zichtbaar
4use6ypy.jpg

Dus dan moet je de 2 overige gaten van de beugel eraf zagen zodat je de arm gewoon kan vastzetten zonder de beugel in de weg.

Ik was aan het denken voor de Led module om een winkelhaakje te maken van 90graden zodat ik deze rechtop kan monteren op de snuit. Maar dat moet ik nog eens bekijken

Ik zou hem achterop doen en niet voorop aangezien de voorkant in begin het minste zult zien.. en in een hoek van 45° zodat je hem op de grond en in de lucht kan zien;-)

Ja de reden dat ik de voorkant wou kiezen is omdat mijn batterij aansluiting op de achterkant zit. Maar ik bedenk me net dat ik nog een landingsgestel in backorder heb staan. Dan kan ik eens kijken of ik hem daar niet kwijt kan

Dus dan moet je de 2 overige gaten van de beugel eraf zagen zodat je de arm gewoon kan vastzetten zonder de beugel in de weg.

Als je jouw foto hebt met het voetje en je draait hem een klein stukje door dan valt hij over 2 gaatjes heen en de andere 2 lipjes kan je er dan aan laten zitten,

Hmm ik begrijp je niet helemaal, er is geen enkele manier dat ik het kan doen passen dat de 4 vijzen in het voetstuk gaan of slechts 2 en dan er ruimte is om de andere 2 rechtstreeks in de arm te schroeven

Mini-Update 8/07/2014

Vandaag mijn 3D-printer nog eens nuttig kunnen gebruiken. Ik heb een bevestiging geprint voor de LED-module zodat deze onder een hoek van 45 graden naar onder gemikt staat. Interesse in dit onderdeeltje? (PM me dan maar)

Naamloos.png

jajebypy.jpg

Beide zijden voorzien van velcro:

gu8y2ede.jpg

atudu5at.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is precies de manier die ik bedoelde;-) van de grond en in de lucht te zien... mooi gemaakt trouwens;-)

Mini-Update 9/07/2014

Laatste stuk van het solderen voltooid, namelijk de batterij en PMU:

tamazyze.jpg

uduba5ut.jpg

hy2yqu4u.jpg

Ik heb hem nu ook voor de eerste keer aangesloten op de pc om de firmware te checken en bevat al de laatste nieuwe 4.02. De rest instellen (gps en Mc positie) zal ik pas kunnen doen eens alles op zijn plaats zit (eens ik de ontvanger binnen heb)

Verder heb ik ook nog bevestigingen geprint voor de ECS, was niet zo een fan van de snelbinders aangezien ik ze al 2 keer heb moeten doorknippen. Op deze manier kan ik ze losmaken wanneer ik wil en het ziet er nog eens goed uit ook:

8yhusemy.jpg

aqu8adad.jpg

Nu nog de rest printen:

usanapab.jpg

Bovenzijde:

3y5y4atu.jpg

(Interesse in deze onderdeeltjes? PM me dan maar)

Laatst bewerkt:
Back