DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Mavic blijft thuis. Al de apparatuur moet in de camper staan. En daar wordt het overdag wel 40 graden. Niet zo handig voor de accu's. Dan maar mee naar Zweden in september.
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  2. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik wil geen spelbreker zijn Ben maar...
    Zweden is het enige land in Europa met een volledig verbod op drones...
     
  3. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Hallo beste Mavic vliegers,
    Vandaag heb ik mijn Mavic Pro ontvangen maar nog niet gevlogen.
    Alles lijkt wel in orde te zijn maar zit met een vraagje. Mijn Mavic heeft momenteel de firmware xxxx400 en natuurlijk wordt er gevraagd om te updaten. Zag dat er sinds gisteren een nieuwe firmware is xxxx900. Normaal wordt er aangeraden om niet meteen naar een pas uitgekomen firmware te updaten maar als ik nu een update doe dan is het wel degelijk die van gisteren. Graag jullie mening... zou ik voorlopig op de xxxx400 vliegen of toch maar meteen updaten naar de xxxx900 ?
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou eerst gaan vliegen ermee, updaten kun je altijd nog doen.
     
  5. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Er zijn wat Mavic gebruikers die bijna een moord doen om op .400 te blijven.
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Zou je dat willen toelichten ? Afgelopen week was de Mavic mee naar Sauerland. Daar kon ik hem pas goed testen. Meerdere malen point of interest gedaan op 1,5 km. afstand. (verder dorst ik niet te gaan want er moet ook nog teruggevlogen worden)
     
  7. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Bedoel je daarmee dat ik beter op de 400 firmware blijf?
     
  8. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Advies (hetgeen je wil): JA. Er zijn erg veel lui die onmogelijke workarounds doen om te kunnen downgraden naar .0400. Ik zit zelf nog op .0200! Zolang de firmware doet wat het moet gewoon laten. Er zijn vermoedens dat DJI na .0400 sneaky rotzooi in de FW hebben gestopt om min of meer te bepalen wanneer ze iets geforceerd (bijvoorbeeld beperkingen) gaan implementeren. Nu kan je bijvoorbeeld niet meer starten tenzij je een set nieuwe voorwaarden accepteert (sinds .0800) maar de " gremlins " hebben ze er al ingestopt in vorige FW versies.
    Gewoon de offline maps downloaden en zorgen dat je offline blijft (WiFi/4G) als je de mavic aanzet.
    Als je de intentie hebt om bijvoorbeeld de DJI goggles te gebruiken zou het kunnen dat je MOET upgraden.
    Het ellendige is dat ik vind dat de mavic van MIJ is en niet van DJI. Ik heb m betaald en toch wil DJI het kunnen gijzelen als ik niet akkoord ga met wat voor voorwaarden ze ook hebben of in de toekomst zullen bedenken.(oa. dankzij het onwetende paranoide publiek/ media en hun oneindig gezeik over die " enge" drones...ik begin het langzamerhand zo ongelooflijk zat te worden!!)
     
    Hans52 vindt dit leuk.
  9. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Ondanks het feit dat er nogal veel wind was heb ik me toch niet kunnen houden om na al de nodige calibraties een kort testvluchtje te doen met de nieuwe Mavic in mijn tuin met de xxxx400 firmware die er van fabriekswege op stond. Dat viel heel erg goed mee en op dat testvluchtje van zo'n 18 min geen problemen ondervonden dus ga ik voorlopig toch die firmware aanhouden. De stabiliteit van dat ding verbaasde me toch wel met de nogal hevige wind die er op dat moment aanwezig was en de beeldkwaliteit en stabiliteit is voor mij ook meer dan voldoende, beter zelfs dan wat ik ervan had verwacht. Voorlopig dus best wel tevreden !!
     
  10. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Mocht je problemen ondervinden ga dan eerst uitgebreid googlen om te polsen of een fw upgrade de enige oplossing is!
    Die wind...probeer al de hele tijd wat lange afstandvluchten in te plannen maar komt niet onder 3-4bft. Het is verbazingwekkend hoe rustig t beeld blijft ondanks windstoten.
     
  11. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Voorlopig nog geen problemen ondervonden. Gisteren met veel minder wind nog een paar vluchtjes gedaan en wat vliegt dat dingetje goed. En idd de stabiliteit van het beeld is super!
     
  12. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
  13. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Ik moet a.s zondag even naar Schotland op en neer.

    Iemand hier die misschien weet of ik de Mavic gewoon als handbagage mee mag nemen?
    Ik vlieg met de KLM.
     
  14. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Kan gewoon.
     
    N0EL vindt dit leuk.
  15. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Mooi. Dan gaat de Mavic mee.
     
  16. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Zet de development mode aan in de Mavic Pro en pas allerlei parameters aan ;-)
    (er staan meer videos van hem over dit onderwerp op zijn kanaal)

     
  17. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Ik las het inderdaad ook op RCgroups, ben benieuwd of ze CE to FCC aan de praat krijgen.
     
  18. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Daar staat al een video over op zijn kanaal.
    Ik denk dat hij een aangepaste Android versie van de app hiervoor gebruikt.
     
  19. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    LOL het werkt :)

    [​IMG]
     
  20. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    11 keer "Flight Controller SN) klikken.
    Werkt bij mij enkel met DJI GO4 4.0.6 (Android)
     

Deel Deze Pagina