DJI Phantom Review

Hoi,

Wat betreft je landing, kleine tip. Zorg dat je eerst even goed stilhangt voordat je je Phantom echt neerzet. Door de glijdende beweging tijdens het neerzetten gaat ie gegarandeerd kiepen. Gewoon even op een hoogte van 50 cm stil laten komen en dan pas doorzakken, als ie echt rustig op zijn plaats blijft.

Grt,

Jan

Wat betreft de start ook een kleine tip.
Doe dit op een andere plek.
Mijn multirotors vallen af en toe wel eens naar beneden.
En ik heb dat niet als enige.
Wanneer je dat overkomt kijk je ineens met wat andere ogen naar zo'n ding.

Wanneer jou dat hier gebeurt valt die in het gunstige geval op een auto.
Wanneer die op een kind valt komen de ouders even langs. :rolleyes:

Gewaagd om daar op te stijgen zeg! Ik zou het niet durven. Maar je ziet behoorlijk warp effect. Dat gooit YouTube er automatisch overheen als je zegt: "ja ik wil mijn beeld stabiliseren" nooit doen, ziet er niet uit!
Jammer dat we daardoor de gimbal niet inwerken kunnen zien ook :( verder wel mooi gevlogen! Landing kan beter inderdaad ;) ik laat hem ook altijd rustig hangen net boven de grond tot hij rustig is en dan langzaam naar beneden.

Wat je ook kan doen: isolatie materiaal aan de poten vast maken, dan stuitert hij niet zo.

Ok heb trouwens besloten om voor de zenmuse gimbal te gaan! Nog ff wachten tot hij uitkomt alleen....

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de originele MP4's is geen jello te zien....maar ik zie dat de YT versie het wel heeft....
Ik ben nu weer een andere aan het uploaden....kijken of dat er beter uitziet.

Ik heb wel een stukje waarbij de gimbal druk aan het werk is: je ziet de propguards in en uit beeld springen terwijl de Phantom tegen de wind vecht.
Het beeld zelf is wel redelijk stabiel, maar er zitten natuurlijk grenzen aan wat een gimbal kan corrigeren.

Ik heb ook de Droneflyer anti bibber plaatjes.....nu zou hier een plaatje moeten komen.....
full

Enfin, hier is een ander filmpje welke er beter uitziet, maar nog niet helemaal naar mijn zin.

In ieder geval geen jello.

GoPro5 - YouTube

Vergeet niet in HD te kijken....

Ziet er niet slecht uit. Zijn het brushless motors ? Én die jello komt door YouTube ze stabilisatie techniek. Gewoon nee antwoorden op stabiliseren....

4 Beta

Het trillen van het beeld is een bekend euvel met gimbals die door servos worden aangedreven. Zelfs bij gebruik van de duurste servos treedt dit op.
Been there done that..
Enkel met brushless motor aangedreven gimbals ligt dit anders, voor zover die goed werkend te krijgen zijn in het geval van de goedkopere versies. Bij de duurdere, zoals de versie van DJI, maar ja die kost ook even wat meer, kun je wat beters verwachten.

Grt,

Jan

Ach....ik ben niet van plan professionele opnamen te maken....gewoon zo goed mogelijk en nog een beetje binnen mijn amateur budget.
Ik heb 'm nog helemaal niet ge-finetuned qua gains etc.
Ik ben tevreden met mijn gimbal.....die zenmuse H3 2D moet zo'n 530 euro gaan kosten....dat vindt ik toch wel wat prijzig. 10x zo duur.....
En er wordt geadverteerd met extreme light weight....hij is bijna 2x zo zwaar als mijn gimballetje.

Ik heb gisteren een opname gemaakt met de GoPro....gewoon lopend.....na stabilisatie door YT leek het wel alsof ik op een springkussen liep.
Dat doen we dus niet meer!
Maar de setup van de Phantom zoals ie nu is lijkt jello-vrij.

Dit weekend toch ook maar een monitor en VTx (en video kabeltje GoPro naar Immersion VTx) besteld.
Moet uit China komen, is stukken goedkoper, maar kan even duren.
Hier waren die dingen niet te krijgen: uitverkocht.
Anders had ik ze hier wel gekocht: support your LHS!
Alhoewel....het prijsverschil was wel erg groot, en ik vermoed dat de LHS ze ook gewoon uit China haalt, bij dezelfde leverancier.

Ik wil de VTx dan inbouwen, alleen de antenne naar buiten.

Oh, de servo's zijn gewoon digitale micro servo's.

hallo allemaal,
Aangezien ik een aantal jaren pauze had genomen met modelvliegen...heb ik het inmiddels weer opgepakt, ben begonnen met een phantom en heb er al zo een 150 vlieguren opzitten, heb er nog niet veel aan veranderd behalve de props ( graupner ) en de kleur ....vindt dat wit maar niks ( persoonlijk vindt ik het op een vliegende Ipad lijken) dus gelijk maar een andere kleur erop...zal vanavond eens wat fotootjes schieten...

Welkom (terug).

Zo is het mij ook vergaan.....
Vroegah veel gevlogen (op Ypenburg) en daar waren altijd ook een aantal heli vliegers aan het........tobben....met hoepels enzo.
Heli's leek me wel leuk, maar voordat je er een keer mee kan vliegen.....dat is nu gelukkig stukken verbeterd (alhoewel er wentelwiekers zijn die het te makkelijk vinden....straks heeft iedereen zo'n ding en is het exclusieve er af)

Maarre......wat is er mis met een iPad?
Ik vond de gangbare multirotors juist zo op mislukte insecten lijken en vond dit een welkome afwisseling.
Je zou natuurlijk ook een hardcore appelhater kunnen zijn.

Enfin, veel plezier weer met de hobby.....en voor je het weet ben je het ding aan het volhangen met hebbedingetjes.

Ridder heb je een linkje? Ik kan op ebay geen een vinden voor de immersion 200mw.... zijn allemaal voor andere dingen (heb er 1 nodig met 5 pins) aangezien ik dat nu ook heb.

Welkom (terug).

Zo is het mij ook vergaan.....
Vroegah veel gevlogen (op Ypenburg) en daar waren altijd ook een aantal heli vliegers aan het........tobben....met hoepels enzo.
Heli's leek me wel leuk, maar voordat je er een keer mee kan vliegen.....dat is nu gelukkig stukken verbeterd (alhoewel er wentelwiekers zijn die het te makkelijk vinden....straks heeft iedereen zo'n ding en is het exclusieve er af)

Maarre......wat is er mis met een iPad?
Ik vond de gangbare multirotors juist zo op mislukte insecten lijken en vond dit een welkome afwisseling.
Je zou natuurlijk ook een hardcore appelhater kunnen zijn.

Enfin, veel plezier weer met de hobby.....en voor je het weet ben je het ding aan het volhangen met hebbedingetjes.

Ik heb vroeger ook een drone gehad....kwam van onze duitse buren, zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden...heb dus al enige vlieg ervaringen met dit soort apparaten.....

Nee hoor geen appelhater, (vindt ze juist lekker :-) )er is helemaal niks met een ipad, maar zet er 4 props op ....dan vindt ik het naar mijn mening niks hebben.....

Klopt als een bus, voor dat je weet hangt tie vol met allerlei snufjes en dingetjes..maar jah dat is de hobby toch :)

Zo ziet tie van mij er nu uit, black met de usb eruit, kan hem gelijk eraan klikken....met de oranje (fluoriserend ) ben ik nog effe aan het experimenteren :rolleyes: (verf loopt in de lijnen die er al op zitten..op de foto niet goed te zien )

Uploaded with ImageShack.us

Ah Thanks ridder, jij hebt deze gopro 3 av cable als ik gekocht, bij mij staat hij na 4 dagen nog steeds op unpaid terwijl ik er meteen voor betaald heb... wordt niet gereageerd op mails :confused:
Staat de status bij jou al op betaald ?

Mijn kabeltje is de 28e besteld, daarna kreeg ik meteen een betaalbevestiging van HK (Paypal betaling) en de 29 kreeg ik bericht dat alles (ik heb ook meteen spiroNet antennes besteld) ingepakt was en nog even later een mailtje dat het opgestuurd is via HongKong Post, kreeg er ook nog tracking# bij, maar dat doet weinig....

Op de HK site:

*If your order is still pending and you're certain you have paid, please do NOT cancel you order. Instead, contact our support staff to double check your payment and process your order.

Mijn kabeltje is de 28e besteld, daarna kreeg ik meteen een betaalbevestiging van HK (Paypal betaling) en de 29 kreeg ik bericht dat alles (ik heb ook meteen spiroNet antennes besteld) ingepakt was en nog even later een mailtje dat het opgestuurd is via HongKong Post, kreeg er ook nog tracking# bij, maar dat doet weinig....

Op de HK site:

*If your order is still pending and you're certain you have paid, please do NOT cancel you order. Instead, contact our support staff to double check your payment and process your order.
Dank jammer dat het bij mij dan net verkeerd gaat, inmiddels 2 dagen geleden een support ticket aangemaakt maar nog steeds geen reactie :mad:

Support kan even op zich laten wachten bij HK, je hebt veel geduld nodig
Inderdaad, inmiddels antwoord en hij is verwerkt... nou hopen dat het ergens voor 5 augustus binnen komt
ik weet het weer....was effe zoeken,mijn oude quad-copter ...:cool:

! X3D-BL UFO Komplett Kit - 2.4GHz - Artikeldetailansicht - .: X3D-SHOP :. Ihr Spezialist für Quadrocopter und ferngesteurte Flugmodelle

aardig wat jaren geleden, alles verkocht....

Jammeer.... had je vast nog wel wat van kunnen gebruiken op de Phantom!

Back