Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waar heb je die vandaan ? De mijne is de Pagasus van Hobbyking.Bij mijn setje zat als extra ook nog een grotere bougie dop, met het veertje wel los bijgeleverd en niets in het siliconen geval.
Bekijk bijlage 321443
Bij mij zijn beide kappen even groot voor een CM6 bougie.Ook van hobbyking, met de kleinere aan de draad (cm 6) die had ik ook nodig en een grotere los (14 mm). Ik denk dat je het veertje in de cap bij jou er uit moet halen?
De veer die ik heb van de oude ontsteking is even breed als de buitenkant van de siliconendop. Dat gaat niet werken.beetje anders maar hetzelfde veertje, lijkt me niet eenvoudig.
Het is de enige oplossing denk ik. Op zich zou het voldoende contact moeten maken maar het lijkt mij wel een beetje vuil gevoelig. Als er vuiligheid in de dop komt en het komt tussen de veer kan dat het contact verslechteren. Of de fabrikant heeft daar niet aan gedacht of het valt allemaal wel mee. Uitproberen lijkt me het enige.…… Ernst is dit een betrouwbare oplossing ?]
Dan kan ik alleen maar zeggen: niet doen!Echter beide hebben een intro motor die aan de onderkant van het vermogens zit.
Als je daar een Saito 150 in weet te lepelen, denk ik dat het wel gaat, want je kunt wél gebruik maken van dat op benzine je de grotere props en lagere toerentallen op kunt zoeken.Zo heb ik een Cessna Cardinale van Aviomodelli daar zit een 20 cc Saito op en dat is net genoeg om hem met een lange run van de grond te krijgen. Vliegen gaat goed, beetje schaal.
Dat is dan opeens weer een hele grote stap vooruit.... Een 72 methanol is ongeveer equivalent aan een 91 benzine, en je gaat naar een 120....e 20 cc Saito passen in de Piper Pawnee van Hangar 9 die ik heb. Daar zit een FA 72 in ook wat aan de onderkant van het vermogen die de kist zou moeten hebben.
Dat klopt... als hij weer leverbaar wordt, is een ASP 180 viertakt heel betaalbaar en absoluut voldoende vermogen.Voor de opbrengst van de Saito zet ik er een 20 cc 2t in. Maar er is nog een andere optie.
Ik heb 2 kisten die in aanmerking kunnen komen voor een ombouw van nitro naar benzine. Echter beide hebben een intro motor die aan de onderkant van het vermogens zit.
Zo heb ik een Cessna Cardinale van Aviomodelli daar zit een 20 cc Saito op en dat is net genoeg om hem met een lange run van de grond te krijgen. Vliegen gaat goed, beetje schaal.
Ik vraag me af of het verlies van vermogen bij ombouw te veel zal zijn. Moet wel zeggen dat ik hem alleen gevlogen heb met een vleugel zonder flaps inmiddels heb ik een vleugel met flaps. Die heb ik nog niet getest. Op youtube heb ik wat filmpjes gezien dat hij goed vliegt met een 20 cc 2takt benzinemotor en flaps.