DLE Cannisters

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
Ik draai nu alweer 2 jaar met de DLE dempers
Geen problemen
Ze zijn stil genoeg en blijven heel
Van ks hoor ik nog wel is dat de dempschotten naar veloop van tijd los komen

daar heb je helemaal gelijk in, niet alles wat uit Duitsland komt is vervelend en slecht,

ik heb een dle setje op de bigjim zitten, vind het tegen vallen. maar kan mischien ook komen omdat ze onder de romp hangen.

Dan zal mijn verhaal wel vreemd zijn als ik zeg dat ik niet tevreden ben met de China potten. Het geluid klinkt blikkerig en luider dan de KS pot die ik nu gebruik.
Na het spontaan uitbreken van het uitlaatpijpje kon ik eens aan de binnenkant kijken, en toen bleek dat er ook maar 1 schotje met gaatjes zit, voor de rest is het een grote lege bus.
Het ding is dus maar 2 kamers gescheiden door een dun plaatje met wat gaatjes.
Voor mij niet voor herhaling vatbaar, alle waar is naar zijn geld.

In het filmpje de vergelijking tussen de KS en een chinese uitlaat. Kijk en huiver wat hij doet op 4.23 min. Jazeker, je bent niet alleen met dit verhaal want het stelt echt niet veel voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
het blijft een verhaal van alle waar naar zijn geld , maar bij KS betaal je gewoonweg weer voor de naam .
je kan mij niet wijs maken dat het produceren van een KS demper zoveel arbeidsintensiever is dan de andere dempers , en het materiaal ?? als je zou weten wat een KS demper kwa materiaal kost dan zou je in de lach schieten .
en dan scheelt het gewoon te veel met de china potten , € 150,- op een setje is echt schofterig te veel .
ik heb laatst een set KS dempers aangeschaft voor een ZDZ80B2 incl 2 flensen , 2 x L vormige pijp , een stuk flexibel uitlaat en de PTFE stukken met 4 klemmen .
totaal mocht ik ff € 328,- aftikken :schrik: en ik vind dit echt een hoop geld voor wat je uiteindelijk krijgt .
ik heb nu als laatst een pefa RDL80 gekocht voor mijn 3W75i en deze uitlaat is erg stil en de motor loopt er heerlijk op .
de pefa`s zien er optisch wat minder afgewerkt uit maar ze zijn zoizo al rond de € 25 tot 30 euro goedkoper dan de KS dempers . als de dempers van KS binnenkomen en je pakt ze uit zijn ze echt " shiny " en heel netjes , maar ze beschadigen snel en het mooie is er na 1 x inbouwen al snel vanaf .
ik denk ook dat als KS zijn prijzen een beetje zou aanpassen dat ze gelijk meer verkopen ook , omdat de meeste mensen het erg duur vinden .
om duidlijk te zijn voordat er reacties over komen , er is hier niet ter sprake of je het wel of niet kan betalen , maar of je bereid bent om het er voor te betalen .
als er gewoon uit china een demper wordt geleverd die zoveel goedkoper is , dan maar een wat blikkerig geluid " who cares ?? " of misschien maken ze iets meer geluid ??? moet je voor die uiteindelijke verschillen dan zoveel geld extra neertikken ??
er is gewoonweg te weinig concurentie op dit moment .
ik heb overwogen om als soort van hobby zelf uitlaten te gaan maken van alu zoals pefa dat ong doet , alleen ben ik er van overtuigt dat er te weinig vliegers zijn in NL om dit ect rendabel te lateh zijn .
als onze hobby veel groter was in nederland had het misschien wel gekund ./

mvg

het blijft een verhaal van alle waar naar zijn geld , maar bij KS betaal je gewoonweg weer voor de naam .
je kan mij niet wijs maken dat het produceren van een KS demper zoveel arbeidsintensiever is dan de andere dempers , en het materiaal ?? als je zou weten wat een KS demper kwa materiaal kost dan zou je in de lach schieten .
en dan scheelt het gewoon te veel met de china potten , € 150,- op een setje is echt schofterig te veel .

Jij werkt ook voor het uurloon wat in moment in china standaard is ?

En het minderwaardige materiaal is ook veel goedkoper in china .

Mvg Johan

gelukkig ik lees alleen dit !!

Dit bericht is niet zichtbaar omdat plotterwelt op je negeerlijst staat.

het zal vast wel weer niet goed zijn wat ik heb gepost :murder:

Laatst bewerkt door een moderator:
mensen allemaal,

in deze tijd van Kerst, verdraagzaamheid en bezinning wil ik toch wel even oproepen tot wat minder eigenwijsheid.

we willen hier blijkbaar allemaal wel met grote kisten vliegen, en hoera voor jullie die vliegen op een veld waar je nog steeds wat meer geluid mag maken.

Maar aub, bedrieg jezelf niet en doe aub aan geluidsbeperking op manieren die vrij mogelijk zijn. En dat begint alvast met de keuze van een goede uitlaat, en kijk daar niet op 100 Euro.

Je vliegt mist kisten van duizenden euro's en dan ga je zeuren over hoe duur zo'n uitlaatje wel is ?

Rick, ik weet dat we volgend jaar welkom zijn met de F3A-X op jullie club, je weet dat deze groep al jaren bezig is met proberen het geluid binnen de perken te laten.
Mocht je willen meedoen, een tip, er is beslist de geluidsfaktor opnieuw op 10 te zetten.

En Rick heb ik vroeger weten vliegen, zijn definitie van stil is in ieder geval iets wat ter discussie zou kunnen staan :-)

ik hoop dat je die bolly props niet meer gebruikt.

ze trekken als een beer, ik kan nog weinig over de levensduur zeggen, en er zullen ongetwijfelt wel verenigingen zijn waar zo sterk op het geluid gelet moet worden ,dat het niet de meest voor de hand liggende keuze is...maar kom op zeg, 160,- verschil...

dat verschil in geld zit er niet in het geluid..

En Rick heb ik vroeger weten vliegen, zijn definitie van stil is in ieder geval iets wat ter discussie zou kunnen staan :-)

ter verduidelijking,, toen ik f3a vloog, was ik zo'n beetje de eerste die met een 3w vloog, inclusief pefa demper, en daarmee behoorde mijn kist tot het stilste van het veld.

het gebruik van de bolly is 1 keer voorgekomen tijdens een wedstrijd, dit was in odoorn en dit was na overleg met de jury of het toegestaan was deze te gebruiken , omdat mijn fuchs die dag er voor was gebroken tijdens een beroerde landing.

ik kan je verzekeren dat de kist stil genoeg is om een f3a mee te vliegen.

maar om eens te kijken hoe en wat, ik zal morgen of anders volgende week de geluidsmeter een pakken en een meting doen met een 2 en 3 blads prop, vierkant meting op 7 mtr...

maar om eens te kijken hoe en wat, ik zal morgen of anders volgende week de geluidsmeter een pakken en een meting doen met een 2 en 3 blads prop, vierkant meting op 7 mtr...

Nee, een uitlaat die heel dun is maakt geheid een pokkeherrie. Wat je ook kan doen razor ff serieus nou...de uitlaat zelf maken? De demper is even niet meer als: alu buis, deksels, en een tussenschot met pijpje. Dan moet je voor je set-up alleen de diameters & lengtes vastleggen. Dat is geen probleem als je mij de juiste gegevens van de motor aanlevert. En niet te vergeten de beschikbare ruimte in het vliegtuig ook opgeven. Dat gezegd is het verder een kwestie van de onderdelen in elkaar popnagelen (het in elkaar lassen is beter), en proberen op het vliegtuig. Het maken is wellicht wat voor jou, of vrienden kring, op de vliegvereniging etc, want helaas moet zou ik dan een lasser moeten vinden en stuk of 10 zien de slijten. De bocht met het flexibele tussenstuk kan je beste kopen in de winkel. Al met al denk ik..dan heb je een super uitlaat. Geen probleem.

mensen allemaal,

in deze tijd van Kerst, verdraagzaamheid en bezinning wil ik toch wel even oproepen tot wat minder eigenwijsheid.

we willen hier blijkbaar allemaal wel met grote kisten vliegen, en hoera voor jullie die vliegen op een veld waar je nog steeds wat meer geluid mag maken.

Maar aub, bedrieg jezelf niet en doe aub aan geluidsbeperking op manieren die vrij mogelijk zijn. En dat begint alvast met de keuze van een goede uitlaat, en kijk daar niet op 100 Euro.

Je vliegt mist kisten van duizenden euro's en dan ga je zeuren over hoe duur zo'n uitlaatje wel is ?

Rick, ik weet dat we volgend jaar welkom zijn met de F3A-X op jullie club, je weet dat deze groep al jaren bezig is met proberen het geluid binnen de perken te laten.
Mocht je willen meedoen, een tip, er is beslist de geluidsfaktor opnieuw op 10 te zetten.

ik hoop dat je die bolly props niet meer gebruikt.

om duidlijk te zijn voordat er reacties over komen , er is hier niet ter sprake of je het wel of niet kan betalen , maar of je bereid bent om het er voor te betalen .

daarom had ik dit erbij gezet maar goed :rolleyes:

en daarbij komt modelvliegen is meer dan alleen F3A wedstrijdvliegen ! jij gaat nu uit van jouw oogpunt maar dat is niet die van alle anderen .
mijn yak kost ook zoals hij nu vliegklaar staat rond de 3000,- dus ik snap heus wel dat je dan niet direkt gaat besparen op je uitlaat , maar laten we wel wezen het mag toch zeker wel een punt van discussie zijn wat de heren er voor durven te vragen .
de aanname dat modelvliegen een dure sport is houd dit ook in stand denk ik zelf .
onder het motto " als het niet duur is , is het maar meteen niet goed " vind ik een lulverhaal .
kijk naar 10 jaar geleden , toen had je king , 3W , zdz , zenoah enz en deze motoren waren/zijn behoorlijk aan de prijs . ik heb mijn 3W75i en ik ben er verliefd op hoe de motor loopt en presteerd dus niks ten nadele ) maar als je nu kijkt naar de DLE motoren dit zijn kwalitatief goede motoren waar alleen maar lof over te vinden is op het moment .
of je nu 800 betaald voor een DA50 of je betaald 325 voor een DLE55 , er zal ongetwijffeld verschil in zittten kwa kwaliteit maar de DLE`s doen het bijna net zo goed en kosten minder als de helft .
maar het kwaliteitsverschil en de materiaalsoort die wordt gebruikt door beide fabrikanten kan er toch nooit voor zorgen dat de DA50 475 euro duurder is .
dit bedoel ik dus met mijn verhaal , en dat gaat buiten de geluidsnormen of eisen die er zijn .
doordat het een merk draagt vragen ze gewoon veelste veel voor die motoren .
waar worden de DA motoren gemaakt ??????? china misschien ???? ( ik heb geen idee maar als het wel zo is dan is mijn verhaal hiermee helemaal bekrachtigd )

en inderdaad fijne eigenwijze kerstdagen en een gelukkig 2012 toegewenst iig.

cheers !

@Zore, daar zit je toch een beetje mis, een uitlaat van het dunste materiaal zal ALTIJD minder geluid produceren dan een uitlaat van dikker materiaal.n.l. hoe dunner het materiaal hoe sneller de uitlaatgassen afkoelen, geluid is trilling, trilling is energie in het geval van uitlaat gassen zorgt de hitte er grotendeels voor dat het geluid hoorbaar is.

des te sneller je de gassen afkoelt, des te sneller neemt de trilling , en het volume af. en daarmee ook het geluid.

als je 2 identieke uitlaten maakt van 2 verschillende diktes zul je merken dat een dunnere veel minder geluid produceert dan een dikke,

een dunnere uitlaat zal blikkiger klinken, maar minder hard dan een dikkere uitlaat.

over het lassen, ik ben lasser van beroep, en heb al diverse uitlaten gemaakt:

IMG_0304.jpg

IMG_0302.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0329.jpg

en nogmaals, ik ben niet te beroerd om een setje van de ks dempers aan te schaven voor het geld wat ze er voor vragen, ik heb hier een set liggen die er zo achter kan,
maar het verschil in prijs staat niet in verhouding tot het verschil in geluid.

@Zore, daar zit je toch een beetje mis, een uitlaat van het dunste materiaal zal ALTIJD minder geluid produceren dan een uitlaat van dikker materiaal.n.l. hoe dunner het materiaal hoe sneller de uitlaatgassen afkoelen, geluid is trilling, trilling is energie in het geval van uitlaat gassen zorgt de hitte er grotendeels voor dat het geluid hoorbaar is.

des te sneller je de gassen afkoelt, des te sneller neemt de trilling , en het volume af. en daarmee ook het geluid.

als je 2 identieke uitlaten maakt van 2 verschillende diktes zul je merken dat een dunnere veel minder geluid produceert dan een dikke,
een dunnere uitlaat zal blikkiger klinken, maar minder hard dan een dikkere uitlaat.
over het lassen, ik ben lasser van beroep, en heb al diverse uitlaten gemaakt

en nogmaals, ik ben niet te beroerd om een setje van de ks dempers aan te schaven voor het geld wat ze er voor vragen, ik heb hier een set liggen die er zo achter kan,
maar het verschil in prijs staat niet in verhouding tot het verschil in geluid.

Dan moet je er snel bij wezen anders maken ze em duurder! Neem je mijn hulp aan, of weiger je? Ik begrijp het niet zo goed maar je laswerk is uitstekend. Die dunwandige uitlaatdempers ken ik uitsluitend als de bouwwijze waarbij het losse omhulsel het dempingmateriaal vasthoudt. Als de buis zo dun wordt als jij ons doet geloven, in het geval deze buis inderdaad dunwandig gemaakt is, dan loop je alle risico op afscheuren van alles wat je eraan vastmaakt.

Back