Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan zal mijn verhaal wel vreemd zijn als ik zeg dat ik niet tevreden ben met de China potten. Het geluid klinkt blikkerig en luider dan de KS pot die ik nu gebruik.
Na het spontaan uitbreken van het uitlaatpijpje kon ik eens aan de binnenkant kijken, en toen bleek dat er ook maar 1 schotje met gaatjes zit, voor de rest is het een grote lege bus.
Het ding is dus maar 2 kamers gescheiden door een dun plaatje met wat gaatjes.
Voor mij niet voor herhaling vatbaar, alle waar is naar zijn geld.
het blijft een verhaal van alle waar naar zijn geld , maar bij KS betaal je gewoonweg weer voor de naam .
je kan mij niet wijs maken dat het produceren van een KS demper zoveel arbeidsintensiever is dan de andere dempers , en het materiaal ?? als je zou weten wat een KS demper kwa materiaal kost dan zou je in de lach schieten .
en dan scheelt het gewoon te veel met de china potten , € 150,- op een setje is echt schofterig te veel .
Ik draai nu alweer 2 jaar met de DLE dempers
Geen problemen
Ze zijn stil genoeg en blijven heel
Van ks hoor ik nog wel is dat de dempschotten naar veloop van tijd los komen
En Rick heb ik vroeger weten vliegen, zijn definitie van stil is in ieder geval iets wat ter discussie zou kunnen staan![]()
maar om eens te kijken hoe en wat, ik zal morgen of anders volgende week de geluidsmeter een pakken en een meting doen met een 2 en 3 blads prop, vierkant meting op 7 mtr...
mensen allemaal,
in deze tijd van Kerst, verdraagzaamheid en bezinning wil ik toch wel even oproepen tot wat minder eigenwijsheid.
we willen hier blijkbaar allemaal wel met grote kisten vliegen, en hoera voor jullie die vliegen op een veld waar je nog steeds wat meer geluid mag maken.
Maar aub, bedrieg jezelf niet en doe aub aan geluidsbeperking op manieren die vrij mogelijk zijn. En dat begint alvast met de keuze van een goede uitlaat, en kijk daar niet op 100 Euro.
Je vliegt mist kisten van duizenden euro's en dan ga je zeuren over hoe duur zo'n uitlaatje wel is ?
Rick, ik weet dat we volgend jaar welkom zijn met de F3A-X op jullie club, je weet dat deze groep al jaren bezig is met proberen het geluid binnen de perken te laten.
Mocht je willen meedoen, een tip, er is beslist de geluidsfaktor opnieuw op 10 te zetten.
En Rick heb ik vroeger weten vliegen, zijn definitie van stil is in ieder geval iets wat ter discussie zou kunnen staan
ik hoop dat je die bolly props niet meer gebruikt.
@Zore, daar zit je toch een beetje mis, een uitlaat van het dunste materiaal zal ALTIJD minder geluid produceren dan een uitlaat van dikker materiaal.n.l. hoe dunner het materiaal hoe sneller de uitlaatgassen afkoelen, geluid is trilling, trilling is energie in het geval van uitlaat gassen zorgt de hitte er grotendeels voor dat het geluid hoorbaar is.
des te sneller je de gassen afkoelt, des te sneller neemt de trilling , en het volume af. en daarmee ook het geluid.
als je 2 identieke uitlaten maakt van 2 verschillende diktes zul je merken dat een dunnere veel minder geluid produceert dan een dikke,
een dunnere uitlaat zal blikkiger klinken, maar minder hard dan een dikkere uitlaat.
over het lassen, ik ben lasser van beroep, en heb al diverse uitlaten gemaakt
en nogmaals, ik ben niet te beroerd om een setje van de ks dempers aan te schaven voor het geld wat ze er voor vragen, ik heb hier een set liggen die er zo achter kan,
maar het verschil in prijs staat niet in verhouding tot het verschil in geluid.