DLG > Discus Launch Glider

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 21 mrt 2003.

  1. Goswijn

    Goswijn Guest

    Theo, Dilemma !

    Mischien is tweede hands een idee. Ik denk dat Bas (die heb je ook gezien in Duitsland) zijn Murphy wellicht wel wil wegdoen nu hij nog 2 Turbo's heeft besteld.

    Highlight is zeker niet slecht maar ook weer geen topper. De Turbo kost 230 (volgens mij 30 euro minder als je het hoogte en kielvlak zelf maakt) en die is echt stukken beter. Ik zou niet iets zwaarders kopen want dat vliegt denk ik nog veel slechter.

    Een andere optie is om alleen een vleugel te kopen van b.v. de Turbo, die kost volgens mij ongeveer 120 euro.

    Ik denk dat je dit seizoen toch niet meer echt aan het vliegen komt met iets nieuws. Mischien dit jaar nog zelf bouwen en dan iets erbij kopen voor volgend jaar?

    Nogmaals, als je veel tijd hebt zou ik zeker doorgaan met bouwen. Persoonlijk zou ik dan ook iets anders maken dan de SG vleugel (iets met een diepere koorde en b.v. een NH profiel)

    Groetjes, Goswijn
     
  2. Goswijn

    Goswijn Guest

  3. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    @Goswijn

    Als Bas iets weg wil doen hou me dan op de hoogte.
    Misschien als de avonden straks weer langer worden dat het bouwen weer begint te kriebelen en er toch weer een DLG op de werkbank komt te liggen.
     
  4. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Mijn nieuwe servo's zijn vandaag binnengekomen

    2*D54 en 4*D60, eens kijken wat deze kunnen doorstaan.
    Eerst mijn SuperGee II verder afbouwen :)
     
  5. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Zo'n tailboom zelf maken, das nog niet zo gemakkelijk.
    Heeft er iemand nog tips?

    Die van mij worden een beetje te flexibel, gebruik nu "kohlefaserschlauch" 18mm.

    Maar misschien ligt het wel aan het weer :)
     
  6. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Eric,

    jij bent nog flink aan de bouw dus. ik twijfel nog steeds tussen zelfbouw en toch maar eentje kopen. De Salome staat getest in het septembernummer van Aufwind. Het is zo'n beetje de goedkoopste produktie DLG en dus vast niet geschikt voor wedstrijden maar wel voor ervaring op te doen. De vleugel is ook vacuum getrokken en verschilt dus niet met wat wij hebben. Waarom dan die kopen? De vleugel kan ik op enkele plekken nog verbeteren van de SG en over de romp ben ik nog steeds niet tevreden en heb ook daar veel nieuw ideen voor.
    Zo loop ik nog steeds te wikken en wegen tussen toch nog een zelf bouwen of koop.

    Wat betreft de tailboom heb je deze ook onder vacuum gemaakt? Diameter? Gewicht?
     
  7. Goswijn

    Goswijn Guest

    Heren,

    Was al een poos bezig met een vliegvriend om ook een SG te maken. Vleugel is nu eindelijk klaar (heb zelf niet veel hoeven te doen !). Was erg mooi gelukt komt uit op 110 gram en is erg stijf. Geen glas gebruikt maar alles kevlar.

    We moeten hem nog testen. Ben erg benieuwd hoe dit vliegt tov mijn Turbo. Hoe jullie op de hoogte.

    p.s. kijk eens op de Yahoo groups onder SALGlider. Hier moet je je ven op subscriben maar zeer de moeite waard.; Staan nu ook heel veel detail fotos op van de SG2

    Groet, Goswijn
     
  8. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
    De Highlight is een geweldige kist. Ik heb 'm zelf nu een aantal weken en hij vliegt fantastisch. Mijn lanceringen komen ook steeds hoger.

    Gewicht 284 gram
    4 servo's van 5.7 gram (GWS)
    accu: 300 mAh Nimh

    Er is een oostenrijker die een heel mooi overzicht heeft van veel beschikbare DLG's en een bouwbeschrijving van de highlight
    http://members.aon.at/wstark/bobo/dlgs.html
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    @Nico

    Welkom welkom welkom alweer een happy DLGér erbij. Nog een paar en we kunnen volgend jaar volgens mij een heuse Nederlandse DLG-dag organiseren. 8)

    @Goswijn
    Wat voor'n type schuim heb je gebruikt voor de SG vleugel?
     
  10. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    @Theo

    Mijn nieuwe tailboom is 20 gr, en nu de epoxy echt is uit gehard, ben ik best tevreden. De volgende zal ik onder vaccuum doen, eens kijken wat dat voor resultaat geeft.

    Met de romp wil het nog niet echt lukken, bij het maken van mijn eerste SG2 mal, is mijn plug overleden. Maar de mal is goed (perfect), helaas voor de vaccuum trekken van rompjes is ie niet goed (genoeg) vandaar dat ik van mijn mal weer een plug aan het maken ben, om daar dan weer een mal van te maken die wel goed met vaccuum kan omgaan.

    Helaas heb ik weinig tijd, en de voortgang is dan ook erg langzaam.
     
  11. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Hoera :)

    Mijn SG2 romp mallen zijn klaar, het heeft even geduurt maar eindelijk is het dan zover. Eerste rompje zit er al in, zodra die klaar is zal ik een foto plaatsen.
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Zijn er al foto's?Ben toch wel benieuwd :D
     
  13. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    Hoi,

    Ik gebruik deze voor mijn F1A bunters die zijn denk ik ook geschikt voor dlg (iets dat ik ook nog eens wil bouwen heb nu een hlg voor d'r bij)

    F1A
    13.5 mm to 6.0 mm x 1000 mm
    16 gm
    £12.00 plus post


    hier http://www.freeflightsupplies.co.uk/ verkrijgbaar met nog veel meer spul
     
  14. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Ja, de mallen zijn klaar. Kom alleen aan het maken van een rompje niet echt meer toe (het materiaal is op, de tijd beperkt)

    Zodra ik doordeweeks weer thuis ben zal ik het weer gaan oppakken. Tot die tijd geduld aub.
     

Deel Deze Pagina