dlg hoog gooien

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Super Lex, 10 apr 2015.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    vliegen met een neck-strap en dan in de wind gaan hangen krijgt dan een wat andere betekenis.....;)
     
  2. Vertigo

    Vertigo

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Mol, Belgie
    50-55m met een twister 1? Dat lijkt me wel héél erg ambitieus.
     
  3. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Wel jammer dat je niet zo hoog komt als je de preset button te vroeg los laat.
    Lol

    Guido
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    Sinds een tijdje wikkel ik een camera-nekband om het 'handvat' van de zender en mijn pols.
    Houdt ok vast en voelt best veilig.
    Ohja de tip van Bastiaan om mijn duim naast/ voor de stick te houden werkt ook.
    Ik liet mijn duim eens met gladde handschoenen aan naar voren tegen de 'stabilo-stick' schieten....
    Mini op vol vermogen de grond in.....

    Voor mij is het effect dat ik zo meer vertrouwen heb om volle bak te slingeren!
     
  5. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Ik ben ook nog wat aan het rommelen. Switch posities wijzigen zodat ik ze niet meer per ongeluk om kan zetten tijdens lanceren heb ik ook al eens gedaan.

    Guido
     
  6. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Valt best mee. Zelf heb ik ooit 70 meter met een Twister 1 geklokt. een Waarde die ik met de 2 en 3 nooit meer gehaald heb. De Tweagle daar in tegen doet het wel.
     
  7. Vertigo

    Vertigo

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Mol, Belgie
    70 meter? Tsjonge. Ik denk niet dat het toen windstil was? Hoop ik ? :)

    Overigens, de weinige keren dat ik echt "hard" (naar mijn normen, of zeg maar, op mijn planeet) gooi; of ok, als een vriend of mijn broer hem gooit, dan fluttert de vleugel soms. of toch de rollen, of ik weet niet zeker wat. Te veel speling op de rollen of kan dat iets anders zijn?
     
  8. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Als je speling voelt op de rollen dan is dat waarschijnlijk meteen de oorzaak!
    Probeer die er uit te halen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    idd, die flutter kan het gevolg zijn van speling op de hevels en/of servo's die voor de ailerons gebruikt.

    staar je niet blind op die 70 meter, beslist haalbaar voor een pro, maar doorgaans mag je er vanuit gaan dat er heel goede lucht is waardoor men gooit als er 70 meter of meer gehaald wordt. in de tussentijd is het niveau qua gooien erg vooruitgegaan, juist bij mensen die al wat langer dlg-en. die 70 meter wordt inmiddels door meerdere mensen gehaald op de nederlandse veldjes. alex gaf het al aan, z'n laatste ontwerp gooit ook lekker hoog, zo ook vele andere nieuwe dlg's die ik zie op de wedstrijden. daarin lijkt de trend toch wel dunnere profielen en koordes voor hogere worpen.Kortom met een modernere dlg kan je toch zeker 55 meter halen met een goede werptechniek, zeker als je een beetje geluk hebt en door een belletje of goede lucht start, daar hoef je echt geen tazmanian devil voor te zijn;) En anders troost je met de gedachte dat je ook belletjes op 10 meter kan pakken, onder het mom ''goede piloten gooien laag''.;)

    Ps. met redelijke waarschijnlijkheid kan ik melden dat er vd winter dlg-clinics gehouden gaan worden, wellicht wordt de werpclinic nogmaals gedaan bij genoeg animo. eea zal op dit forum geplaatst worden tzt.
     

Deel Deze Pagina