Ik maak veel gebruik van spantangen , voor mijn super 7 en ML10 myford's heb ik een set die rechtstreeks in de hoofdas gaat , een tweede set die met een reductie naar MC 2 ook rechtstreeks past.Beste stoombouwers, Ik laat me verleiden iets te schrijven op het stoomforum daar me toch iets opvalt.
Ik heb als stoombouwer zeer veel respect voor de projecten hier op het stoomforum en met name de creaties welke met de door de bouwers gebruikte middelen.
Ik zie dat er bij de lopende projecten nauwelijks tot geen gebruik wordt gemaakt van spantangen, ook niet bij het vervaardigen van bv kleine borstbouten en bv zuigerstangen en dergelijke.
Alle geposte foto's laten dit soort zaken zien in de grove klauwplaten welke dan ook mogelijk sporen achterlaten van het klemmen.
Let op! dit is zeker geen kritiek maar ik ben ervan overtuigd dat het werken met spantangen prettiger gaat.
Het is mij verder wel duidelijk dat een ieder naar vermogen en financiën zijn hobby uitvoert.
Nogmaals, Daarom nog meer respect voor de resultaten met de gebruikte middelen.
groet René
En eentje met opschroefbare kop voor een ER 32 set.
Verder nog een met snelwissel kop , dus een waar de spantang kan los en vastgezet worden zonder de bank stil te leggen. en dan nog een met een systeem waar je de spantangen kan vastzetten met een sleutel zoals bij een klauwplaat.
Nu ben ik nog op zoek naar een systeem voor op mijn myford 254 , helaas niet goedkoop .
Ik kan dus kiezen uit 5 sets , en besef wel dat dat een grote luxe is.
Dirk