doe het zelf Hovercraft

:roll: even een gek idee :roll:

er bestaat zo'n rc bootje dat ook kan vliegen ken de naam ni maar kheb filmpjes gezien

wat als je de aandrijving van de hovercraft naar voren plaatst en daarachter een hoogteroer instaleert zou je dan kunne vliege??
kheb snel een tek. gemaakt maar dasta op men pc kan ik da uploaden?

lijkt me wel leuk voor indoor meeting zo'n lompe hovercraft die plots mee doet aan pylon races :lol:

niet dat ik dit ga make kga eerst een gewone probere
maar da schoot me te binne en kdacht kga da ff poste voor als een van jullie geintreseerd is

de hydrofoam?

ik denk dat zo'n hovercraft heel onstabiel is in de lucht.

ja die

zoiet bedoel ik
hoverplanesn4.png

ps: kdenk dat de lift motor tog te veul torsie geeft

Zou het mogelijk zijn om een Hovercraft te maken m.b.v. de motoren van een X-Twin Airlifter ?

tuurlijk, waarom niet?
paar depron plaatjes, vuilniszakje en gaan met die hap :D

explosive rc tuning zei:
tuurlijk, waarom niet?
paar depron plaatjes, vuilniszakje en gaan met die hap :D

Mooi, ik heb nog Airlifters genoeg :) Daar ga ik eens wat leuks van maken dan. Het eindresultaat zal ik hier posten.

als mijn x-twin kapot kan ik da ook nog wel doen.

maar das (hopelijk) nog niet zo snel het geval.
ondertussen, ik ken absoluut NIKS van rc (heb een nikko auto en een x-twin :oops: )

kan er iemand van jullie experts een lijstje met alle onder delen (en waar te verkrijgen in België, prijs, artnummer)
posten dat ik nodig heb voor een kleine hovercraft met apparte lift en stuw motor?
en met alles bedoel ik ook alles !
inclu een goedkope zender dat juist goed is voor de twee motors en de servo om te sturen
het enige dat ik heb is balsa hout en een vuilnis zak
hij moet niet kunnen vliegen, maar mag wel sterk genoeg zijn

ik weet dat het veel gevraagt is, maar ik weet er anders niet aan te beginnen, en zon hovercraft ziet er echt cool uit
heb btw, al veel opgestoken door dit draatje te lezen, maar dingen zoals regelaars en zo zijn toch nog wat verwarrend

dank bij voorbaat

Joris

@joris188,

Er staat heel veel geschreven op dit forum over regelaars,motors, zenders en nog veel meer dingen.
Probeer even te zoeken met de zoekfunctie.
Na veel lezen (niet alleen in dit draadje) kan je je wat verdiepen in de materie en zullen veel puzzel stukjes op hun plaats vallen.
Dan kan je ook misschien de keuze gaan maken tussen borstelloze of geborstelde motoren , Lipo's of NiMh accu's. enz enz.
Voor winkels in België....ga eens kijken bij Perba.

Succes.

mja, mss gwn een tweede xtwin kope, gaat ietsjes goedkoper zijn denkek

ja die bestaande hovercraft zoe ek dan maken, waar wel met een zakje erond (dus ook dubelle bodem)

Hallo iedereen,

ik ben ook bezig een hovercraft te maken, electro!, (28*44 cm, daar komt nog een rok bij en die is vrij groot :D een nederlandse vuilniszakl) ik heb een liftmotor met prop, maar nu wil ik weten: welke prop moet ik voor de voortstuwing gebruiken? is zo'n oranje DD prop goed? De motor voor voorstuwing is iig beter dan een speed 280 geloof ik. (hij komt uit een RC "speelgoed" boot en loopt harder dan een speed 280 uit een autootje)

foto:http://img133.imageshack.us/img133/7816/img5471fr2.jpg

is zo'n oranje DD prop goed?

he ik kan maar geen depron vinden
ik heb in verschillende parket zaken gezocht en ook verschreidene moedelbouwwinkels

wel heb ik rollen gezien maar nergens platen dus

weet iemand een adress in belgie

Probeer eens een slag grotere prop, soort Gunther propje.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het motortje ietwat te weinig power heeft.

Ik ben nu een andere setup aan het proberen. gewoon 1 motortje voor lift en voortstuwing, werkt opzich wel goed maar ik ga hem compleet vernieuwen. Hij was eerst van (stevig) karton, en ga nu langs bij de modelbouwboer kijken of ze daar depron hebben en misschien iets grotere maat propje

Hoe werkt 't nou..?
Ik zie op een website... 8x4 9x4 7x5 props staan...
Maar wat betekend dat nou..?

Back