doe het zelf Hovercraft

okeej bedankt.

nu ik er aan denk: hoe kan die de motor vastmaken op depron?
gewoon met plakkers... maar dan denk ik aan de warmte van de motor ivm smelten enzo .. iemand een idee?

mvg
florian

Ik heb em gewoon vastgetaped, maar het is ook mar wat voor de fun :D

Dit (niet schrikken) is de mijne, gemaakt van een printplaatje en sturingsmechanisme van een Rc autootje.
Nu nog een fatsoenlijke accu en het feest kan beginnen (zolang het duurt :P )

Groeten Eddy

de mijne is (ofja was klaar)

ik vond die zak nogal ambetant... ik heb dus de zijkant helemaal in iezolatie buis gedaan :lol: hij komt ook van de grond... en als motor pakte ik een 300 speed ofzo met een gunther propje, ik heb echt veeel te veel macht. ik ga proberen meet van de macht naar de luchtzak te doen en dus minder naar de stuwkracht

foto's van de mijne:
HPIM3858kl.jpg

HPIM3857kl.jpg

Richtingsroer moet ik nog maken (die dat ik eerst miek is beetje TE flexibel :lol: ) Mag ik dat beest een hovercraft noemen :P

Zou je eens een filmpje van je monstertje willen plaatsen?
Ben wel benieuwd :D

ja dat wil ik wel ees doen :D
maar momenteel kan het nog niet, want ik ben em beetje aan 't veranderen:
dat er meer lucht naar het "luchtkussen" gaat en iets minder naar stuwkracht.

misschien morgen ofzo.

greetzz
master of tha mansta :P :lol:

Om meer lift te krijgen, kun je de plaatsen afdekken met depron waar de propellor niet "komt". Zo ontsnapt er geen lucht naast de prop, waardoor alle lucht ook echt naar het luchtkussen gaat.

Een plaatje maakt het duidelijker ;)
normal_1.JPG

Dit helpt echt veel voor de lift! En toch blijft je voorstuwing goed :P

te laat :P

ik heb al een nieuwe gemaakt, voor mij moet ie niet perse super snel gaan :lol: maar volgens mij zal 'k niet veel trager gaan omda'k nu ook veel minder vrijving heb, vroeger sleep ie tegen de grond, nu hopelijk minder, ik kan het nog altijd afdekken. maar die van nu (in balsa) is beet vo te "Proeven" :-p
van de hovercrafts. ik moet moet zeggen het bevalt me :D ik ga later een balsa hovercraft maken een grotere en ook met isolatiebuis :lol:

EDIT: Waarom geen hovercraft deel op het forum ??

als ik jouw was zou ik gewoon een depron model maken, met een echte rok ipv isolatiebuis. dan kan hij ook over hobbels.
balsa kan niet echt tegen harde stoten, depron wel.

huh... het is van depron :wink:

ja weet ik dat ie nu niet over bobels kan, maar het is maar voor beetje op de oprit enzo :D

edit: ah zo, je bedoelt voor na m'n depron model :lol:

hallow :lol:

morgen :P
nu geen zin mi :D
gedult is een mooie zaak :lol: :lol: :lol:

eerst ging alleen de achterkant van de grond. nu gaat hij helemaal van de grond, ik heb de batterij boven op de luchttunel geplakt :lol:
nu is hij goed in evenwicht

m'n setup:
motor: 400 speed
prop: gunther (12 cm diameter)
ontvanger: een gws
regelaar: ook gws

filmpje ga nie me vo vandaag zijn. (sorry :lol: )

ik vind wel dat m'n hoove v1 heel leuk is voor in de kamer , vooral driften tussen de poten van m'n bed vind ik leuk :P gelukkig komt hij niet tegen het bed (in de hoogt)

greetzzz

Hm ik ga eerst eventjes bij de Jumbo mijn oude accu wegen. (heb geen goede keukenweegschaal etc.) Als een Lipo echt veel lichter is dan bestel ik hem.
Dan komt uiteraard ook meteen een filmje mee :P

Als totale noob met depron heb ik toch een hovercraft gemaakt, gewoon 1 van de simpelste modellen. Gewoon 2 depron platen op elkaar, gat in de onderste, 'voetbalgoal' op de bovenste met 2 DD HAT motortjes erop en een vuilniszak eromheen en een servo met een stuk depron als richtingsroer.
Ik ben begonnen met stukken uitsnijden uit het depron van ongeveer 30x40 cm en in de onderste alvast gaten te snijden voor het lucht en in de bovenste een 'voetbalgoal' gezet van 20x7.5 cm. Daarna kleine blokjes depron gesneden en daarvan telkens 3 op elkaar gelijmd en daarmee heb ik de 2 platen depron aan elkaar gelijmd. Daarna de vuilniszak op maat geknipt, ongeveer 50x55 cm, en daar gaten in geknipt voor de boven- en onderkant, de depron platen erin geschoven, de vuilniszak vastgeplakt aan het depron en dan de gaten aan de zijkanten van de vuilniszak dichtgeplakt. Zo heb je eigenlijk al je hovercraf af, alleen moet je nog de electronica erop zetten. Ik heb een DragonFly #04 bordje erop gezet, daar 2 DD HAT motortjes op aangesloten en die bovenop het 'goal' gezet. Als roer heb ik een servo van een DF04 gebruikt en daar een plaat depron op vastgezet en de servo vastgezet aan de achterkant van de hovercraft. Dan de batterij erop geplakt zodat hij er tijdens de rit niet afvalt en die op het bordje aangesloten en toen was hij klaar voor zijn 1e 'rit' :D Met de 7,4V 800mAh LiPo van mijn lama heli kan ik zo'n 20 minuten rondjes zweven voor mijn huis :) En volgens mij zweeft hij echt net een klein beetje boven de grond, want er is op de rok ook totaal geen slijtage te zien...
Hier nog even wat foto's:
dsc1984vw1.jpg

dsc1985ue6.jpg

filmpie? :P probeer zoveel mogelijk af te dekken zoals ik al zei een paar posts terug! helpt superveel!

Zet de hovercraft eens op een vlakke tafel en kijk eens hoever hij boven de grond zweeft?

Ik ga misschien ook een nieuwe versie maken met een brushless fietsbelletje erop :D

Groeten Eddy

Ik heb net even de ruimte rond de motoren afgedekt met depron, nog niet helemaal optimaal, maar je merkt al wel dat het helpt. Ook heb ik even alle kleine kiertjes in het 'goal' afgedicht, zodat echt alles de rok in gaat. Misschien maak ik morgen even een filmpje, maar dat hangt er vanaf hoe laat ik morgen weer thuis kom en anders komt zondag wel een filmpje...

:oops: Door drukte met werk en ineens onverwacht (fullscale) moeten vliegen is het er nog niet van gekomen, maar ik zal zo eens een filmpje maken

Back