doe het zelf Hovercraft

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door michel pet, 13 okt 2005.

  1. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    We zijn gister weer wat wezen testen en ik heb er zelf ook maar meteen 1 gebouwd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals jullie kunnen zien zit er een dubbele prop op de speed 370 motor. Hij heeft hierdoor wel wat meer power maar naar ons idee vraagt het iets teveel van de motor.

    Mijn model heb ik iets groter gemaakt (45x25 cm) en dat geeft wat meer stabiliteit maar dat wil niet zeggen dat hij niet wil omslaan. Het heeft me toch al 2 props gekost omdat ik iets te enthousiast de bocht om ging. Daar moet ik dus nog even een soort van bescherming omheen gaan zetten. Gek genoeg lijkt hij ook wel harder te gaan dan het kleinere model.

    Hier heb ik tenslotte nog 2 filmpjes, deze zijn beide van het kleine model.

    Filmpje 1!!

    Filmpje 2!!
     
  2. aviador

    aviador Guest

    ik kan natuurlijk niet achter blijven en heb er ook maar een gemaakt :lol:
    ik ben nog een beetje aan het experimenteren :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    ik heb er een speed 400 motor op zitten 8)
    ik heb alleen een probleempje, ik heb geen BEC dus de ontvanger moet gewoon 6V krijgen. maar de motor wil ik toch op mijn vertrouwde 8.4 heli accutjes dien :p nu moet ik dus twee accutjes gebruiken :(
    heeft iemand nog een idee :D

    groeten oscar.
     
  3. aviador

    aviador Guest

    ik heb de mijne net nog even geprobeert, hij doet het nog best goed op twee accu's. het lukt zelfs om over het kleed te gaan dat 2,5 cm hoger ligt dan de grond 8) De snelheid valt alleen een beetje tegen, ik denk omdat het dus twee accu's zijn. Zou een weerstand kunnen helpen om van die 8,4 volt een goede spanning voor de ontvanger te maken.
    avast bedankt, oscar :p
     
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    topper die filmpjes het is net een f1 hovercraft.
    we zijn druk in de weer om de rok er nog beter onder te krijgen zo dat i 100 % afsluit.
    het roer daar moet ook nog wat aan gedaan worden want bij hogen snelheid slingert hij teveel.
    voor de rest gaat i als de brant weer zie filmpjes bij peter.
     
  5. aviador

    aviador Guest

    maar jullie gebruiken dus een 360 motor met hat prop?
    volgens mij gaat dat harder dan een speed 400 met niet al te goeie propellor die ik heb :lol:
    hoe maken jullie de accus vast? tot nu toe ik met tape maar dat is natuurlijk ook niet alles :oops:
     
  6. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Een weerstand kan niet dienen om de spanning voor een ontvanger te verlagen, omdat de belasting (servo's) varieert. Er bestaat een 3-potige component (er zal wel een betere naam voor bestaan, maar die ken ik niet) de 7805, en ook de 78S05 die maakt van de voedingspanning 5volt.
    Van bovenop gezien is de linkerpoot +12V (of elke andere lagere spanning), de rechterpoot +5V, en de middelste de gemeenschappelijke negatieve. De 78S05 kan 1500mA leveren, voor een gewone ontvanger kan die dan zonder koelplaat werken
     
  7. aviador

    aviador Guest

    okee dat hoorde ik net ook al van iemand anders :p
    dat is dus een spanningsregelaar, toch erg bedankt :D
    en natuurlijk voor de onderdeel cijfers 8)
    maar maakt het uit dat mijn accu niet 12 volt is maar 8,4?
     
  8. aviador

    aviador Guest

    ik ben er al achter, dat maakt niks uit. De spanningsregelaar doet het geweldig :D
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die HAT motortjes zijn volgens mij niet bedoeld voor 12v hoor mensen! :p 9.6v max. Volgens mij zijn dat EPS50CX motoren van GWS.

    Enne, ik heb nog zon fietsbel motor liggen. :p Samen met een 1100mAh 3s lipo pack, en ook nog een handige gyro die er mischien voor zorgt dat et achterwerk niet zo "drift" tijdens et volgas vooruit. Et KAN, maar ik denk niet dat ik daar veel indoor mensen blij mee maak. :D Zon ophol geslagen zwemband met weedwhacker op zn dak.

    Ik heb nog wel een leuke ESC liggen met achteruit. Dan is et mischien wel iets voor indoor, kun je namenlijk dik in de ho-ijzers als er zon vliegtuig omlaag komt. Met 1 motor zuigt ie zich nog finaal vast op de vloer ook. :lol:

    Ik denk dat ik eens wat ga proberen met een craft van 40cm, een sp400 motor voor voortstuwing, en een sp300 voor de lift. Gyro op de rudder voor stabiliteit. Ik weet alleen nog niet welke accu ik ga pakken. Ik heb nog wel leuke 8xCBP1150 packs. :)

    Een loskomende hovercraft net zon airboat, ook een bizarre idee..
     
  10. aviador

    aviador Guest

    je moet het natuurlijk wel onder de 500 gram houden he.
    daardoor kan ik ook niet mijn griffon showen bij een indoor meeting :(

    met zo'n fietsbel moet dat wel gaan lukken 8)
    ik zou wel voor een motor gaan, ben net achter gekomen dat dat het eindresultaat gewoon een stuk lichter maakt en dus dat hij harder gaat :)
    van wat voor materiaal wil je je hovercraft gaan maken?
    die van mij is van dik piepshcuim, maar dat werkt niet echt goed, nog bets wel zwaar en log :|
     
  11. aviador

    aviador Guest

    maar wat gaat dnken jullie harder, een 370 of een 400 grote motor?

    alvast bedankt
    oscar
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Mischien een verdeel kamer van 6mm depron, en een propellor mount van vliegtuig triplex, een beetje in de trand van een moerasbootje.

    Maar 2 motoren geven je wel een stuk meer controle, bovendien kan ik als ik brushed gebruik ook remmen.
     
  13. aviador

    aviador Guest

    ik weet het, mijn griffon heeft ook twee motoren. ik heb alleen het probleem dat als je een leuk vaartje heb en je wil stoppen, moet je snel je genoeg de hovercraft 180 graden keren en weer gas geven :(
    van een rem heb ik nog nooit gehoort :lol:
    maar nog even een ander vraagje: weet iemand een leuk propje van CA. 11 cm voor een speed 400?

    groeten oscar
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Gunthertje mischien? Die dingen draaien overal op. :p
     
  15. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Vandaag weer wezen experimenteren en ik denk dat de beelden hieronder voor zich spreken. De hovercraft is dus voorzien van 2 motoren en de tunnel voorop is zo hoog om de motor te beschermen. Nu is het een kwestie van verder perfectioneren.

    Filmpje 1...
    Filmpje 2...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Wat een kabaal!! 8O

    Ik dacht dat electro altijd zo stil was! Hoe komt het dat dit zo een herrie maakt?

    Marco


    (edit, enge ziekte verwijderd)
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Turbulente lucht omdat er zon plaat pal voor de prop zit. :p Maar dit is inderdaad niet normaal meer nee. Zoveel rotkabaal maakt zelfs mijn 480 zagiwing niet. :)

    Zijn je buren er ook blij mee dat je met zon ding savonds rond staat te gieren? :p
     
  18. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    en daarom mag het indoor waarschijnlijk ook niet
     
  19. aviador

    aviador Guest

    Ziet er goed uit, er is iemand flink met zijn hovercraft bezig geweest :eek:
    Maar mag ik vragen wat voor motor er voor voortstuwing op zit?
    Je zou misschien een iets dunner roer kunnen gebruiken, heb je gelijk ook minder luchtweerstand :)
     
  20. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Hehe....je hoeft hier 's avonds niet mee te gaan racen door de straat...
    Gister avond kwamen ze bij mij even langs en bijna meteen kwam er iemand even naar buiten...

    Amstel76 heeft een Feigao 12mm Brushless motor voor de lift en een Razor voor de voortstuwing (type weet ik even niet).

    Maar het gaat echt als een kanon !!
     

Deel Deze Pagina