doe het zelf Hovercraft

Het duw motortje op een servo armpje zetten.

zo had ik er dus idd een gebouwd. 1 tandenborstelmotortje in het midden voor lift en 1tje op een servo achterop. Had toen alleen nog geen regelaars, dus dat was draadjes aan elkaar knopen en gaan :!: lol (stilstaan was er dus ook niet bij). Wat wel leuk is, is spinnen, gewoon vol sturen met vol gas! draait superhard op z'n plek!

Freakazoid zei:
...Enne, er was ook al et idee geopperd om de motor OP de servo te zetten. Is dit beter dan met een vin, of gewoon makkelijker? :P

Lijkt me niet zo best voor je servo, die is daar niet op gebouwd om heftige stuwkrachten van motoren op te vangen, alleen de relatief kline stuurkrachten.

Je kunt de motor natuurlijk wel draaiend ophangen en dan gewoon via een stuurstangetje aansturen, de stuwkrachten worden dan opgevangen door het lager van het draaipunt onder de motor ipv de servo.

Marco

Een servo die de stuwkrachten niet aan kan? Moah, dan moet ie toch wel van boter gemaakt zijn, als ie zon model als hierboven niet kan weg trekken. :P

mooie hovercraft 8)
ik zou allen de gleuven aan de onderkant iets groter maken, meer lift = minder weerstand = meer snelheid. :)
ik heb mijn griffon in twee avonden gebouwd, is echt niet zo super moeilijk, ik heb het van een bepaald soort karton uit een verfwinkeltje gemaakt. makkelijk snijden en lijmen en natuurlijk licht.
alleen daar bestaat de rok uit 16!! delen.
die van mij maar 4 hoor. :lol:

inderdaad, gewoon een vuilniszak, het is alleen wel een beetje moeilijk lijmen. zo'n zak is natuurlijk hartstikke dun. ik heb heb met plakband aan de buitenkant geplakt en dan de rok binnenstebuitte (of hoe je dat dan ook schrijft) geklapt. maar voor een echt sterke rok die je ook goed voor buiten kunt gebruiken heb je tentzeil-materiaal nodig.

had even geen tijd om te reageren :oops:

De rok is heel simpel te maken.
Neem 1 vuilniszak en gebruik de naad en de onderkant voor de dichte zijde. zie witte pijltjes op de foto.
normal_Rok.JPG

Dan leg je de bodemplaat erop en knip je de ruwe vorm uit. (incl. extra voor de rok)
Knip daarna even de boven en onderkant van de hovercraft uit het plastic.

Schuif daarna de hovercraft tussen het plastic door.
normal_plastic1.JPG

Als het goed is blijft de zak dan gewoon plat liggen en dan met breed doorzichtig tape netjes de naden dichten, plak hem trouwens eerst vast op de hovercraft.
normal_Plak.JPG

Dat is het eigenlijk.....

Wat betreft de sleuven aan de onderkant, die kan ik nog groter maken, maar daar wil ik nog even mee experimenteren op een wat groter oppervlakte dan me woonkamer :wink:
Zijn de sleuven te groot....plak ik ze gewoon weer af...dat is het mooie van zo een prulletje van depron.

Maar je moet dus gewoon 2 "WC-Brillen" knippen en de buitenste randjes aan elkaar lijmen of zoiets, en dan omklappen?

Daar heb ik dus weer net geen foto van !

Als je een vuilniszak neemt,knip je een rechthoek uit beginnende vanuit een hoek op de bodem. (dan heb je dus 2 dichte kanten)

Als je hem dan een beetje openvouwt (of de onderkant eruit snijden en dan heb je een soort wc bril die je kan openklappen) kan je de bovenkant eruit snijden van de hovercraft en aan de andere kant de onderkant eruit snijden.
Als dat klaar is kan je gewoon de hovercraft erin schuiven en ik heb niets gelijmd maar gewoon geplakt met breed tape.

Ik kan anders vanavond daar wel even een foto van maken.

maar wat voor motoren wil je gaan gebruiken?
ik weet niet hoe groot je hovercraft is.
ik gebruik twee speed 400 motoren.

Ik heb:
Hele stapel GWS EDP20 motortjes.
Een GWS EDP50 motortje.
Pixie 20P regelaar
Een enorme la vol kleine nimh accutjes.
2 vierkante meter 6mm depron
Rol vuilnis zakken
Brede covering tape in 5 verschillende kleuren
3 soorten lijm en epoxie

En een heel weekend van mezelf doodvervelen achter et raam door dat rotweer dat eraan komt. :lol:

Ik zit eraan te denken om er 2 stuks EDP20 aandrijf motoren op te zetten met de pixie controller, en dan met die EDP50 een zweef motortje die gewoon aangaat op volgas ofzo. Ik heb ook nog zon mixer plaatje dat in mijn helicopter gezeten heeft, maar hoe ik die presies toe kan passen weet ik niet.

Hoegroot zal ik em maken voor die kleine motortjes?

Ik weet alleen niet hoegroot ik em zal maken. :P Denk je dat een basis van 20cm (depron gedeelte) groot genoeg is? De EDP20 motortjes geven ieder 23gram thrust, de EDP50 geeft 60gram.

Ja, hangt een beetje van de vorm af.
Mijn afmeting is 20 * 30 cm met 3mm depron.

Als het maar een rechthoekje is denk ik.
Maar volgens mij,hoe kleiner hoe minder plek voor je rc.

Michel pet is met een kleinere versie bezig, die zal binnenkort wel zijn belevenissen posten

@michel pet,

Goeie leermeester gehad he :wink:

Ik heb allemaal micro spul. :P En de servos, ESC, en otnvanger wegen ieders 9 gram. :P Dus lekker licht. Helaas geen kleine lipo die daar bij past.

helaas is het zo dat hoe kleiner de hovercraft is hoe moeilijker het is om een goed werkende hovercraft te maken :?
het is natuurlijk niet zo dat je met dezelfde kracht een beter werkende hovercraft krijgt door hem simpelweg groter te maken, maar in verhouding is het gewoon makkelijker met een wat grotere hovercraft.
ik zou trouwens een aparte lift motor nemen die gewoon altijd aanstaat,
dit werkt meestal het beste. de lift/ voortstuwings verhouding moet het liefst 1/3 zijn, en erg belangrijk hou het gewicht laag!
veel succes met bouwen,
oscar :)

Ik wil em wel wat groter maken, maar dan is et eigenlijk niks meer voor indoor. :P Ik zoek zon ding dat je makkelijk meeneemt naar een indoor event, en dat eigenlijk aan niks schade kan toebrengen (zo licht dattie bij een botsing niks uithaalt. :P) m.a.w. Indoor event vriendelijk. :P

Als ik een beetje de mijne ga bekijken is die best wel indoor vriendelijk hoor.(ook erg vervoers vriendelijk)

Er zit een flinke botsrand om heen die toch wel en klapje opvangt, maar er zit nog best wel wat snelheid in dus af en toe raak je ook de depron binnenrand.
Ik denk niet dat je hiermee schade kan toebrengen...

Anders probeer je gewoon ongeveer dezelfde maat als ik heb...bevalt het niet snij je hem gewoon een beetje kleiner en vervang je de rok.
je moet natuurlijk wel dat weekend doorkomen he ! :D

Back