doe het zelf Hovercraft

hoe krijgen jullie het propje op het motortje bevestigd ??
ik krijg dat soort tandwieletje wat op het motortje zit er voor geen mogelijk heid vanaf ...zucht...
ik probeer al een hele tijd en het lukt me niet he er al 2 motortjes meegesloopt hellaaas..
Kunnen jullie mij helpen aub

@red eagle,

Het tandwieltje haal ik eraf door het een beetje te verwarmen en daarna kan je het er zo rustig aftikken. Bijv.met een kleine hamer of tang of....
Let wel op dat je niet je hele motor kapot tikt...met beleid loshalen !

Het propje kan je,als je het direct op de as wilt vastmaken, lijmen met een beetje secondenlijm. Zorg dat de motor dan op zijn kop hangt met de prop naar beneden anders loopt het de motor in....(nee, geen ervaring mee :wink: )

Succes

YES !!! ik heb hem los dank u wel ..echt !!!
Btw ik b en van plan een hovercraft te maken van karton
Ik hou jullie op de hoogte iemand ervaring met karton ?

Karton ? Heb je daar een speciale rede voor ?
Karton knakt snel, is meestal niet waterbestendig en zo zullen er nog wel wat redene zijn.
Waarom niet gewoon van een simpel plaatje depron 3 of 6 mm ? (en lekker licht)

Rene zei:
Karton ? Heb je daar een speciale rede voor ?
Karton knakt snel, is meestal niet waterbestendig en zo zullen er nog wel wat redene zijn.
Waarom niet gewoon van een simpel plaatje depron 3 of 6 mm ? (en lekker licht)

Dat spul he ik niet voor de hand liggen hellaas
Maar als dit lukt kan ik later alsnog een keer depron gebruiken !!

karton is veel te zwaar dat is al een probleem. depron weegt niets en verwerk je met een scherp mes.

het tandwiel krijg je er af door het kort in het vuur te houden en dan eraf te treken als dat niet werkt neem je een plaatje staal wat tussen de motor en het tandwiel past en maak je daar een sleuf je in zo breet als de as en dan tik je met een spijker de as van het tand wiel.

ik heb het gevoel dat mijn prop ook veel te weinig lucht geeft ik heb een motor gebruikt van een microheli oftwel de hoofdmotor gebruikt zo groot is ie niet hoor en daar heb de staart prop op aangesloten is dit uberhaup weleens mogelijk dan ?
karton is idd dan te zwaar denk ik !!

Wat voor prop zat er op je staart ? en wat voor type is je motor ?
Meestal staat het op de prop met getallen en of letters en meestal ook iets op de motor.
Want het verschilt nogal wat voor props ze op de staart gebruiken.

Onze 2e "generatie" hovercrafts draaide met speed 370 motoren met een dd prop erop (kleine oranje propjes) en dat ging als een speer.
Later nog geexperimenteerd met andere propjes,deed het ook leuk :D

Rene zei:
Meestal staat het op de prop met getallen en of letters en meestal ook iets op de motor.

Onze 2e "generatie" hovercrafts draaide met speed 370 motoren met een dd prop erop (kleine oranje propjes) en dat ging als een speer.

Weten jullie waar ik dat kan bestellen die 370 speed motortjes en die propjes dan bestel ik ze nu direct
Rene misschien ?

red eagle zei:
Rene zei:

Weten jullie waar ik dat kan bestellen die 370 speed motortjes en die propjes dan bestel ik ze nu direct
Rene misschien ?

Niemand die dit weet ?

http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=41_49_122&products_id=1324

is dit misschien wat ??
zo,n impeller
Wist ik het maar kon ik direct bestellen
ik kan geen kant op nu, mijn eigen propje is kapot..zucht...
en welk motortje moet ik nu gebruiken en waar kan ik die weghalen
die propjes kan ik bij eheli.nl weghalen ook wel motortjes maar ik heb er niet zo veel verstand van dus welk motortje ik gebruik de electronica van een Dragonfly #4

wij hebben geen locale rc winkel dat is het probleem hehe
ONS BOERENDORP

Rene zei:
je kan ook even bij rctechnics kijken voor de speed motors...hebben er ook een stapel liggen.

oke ik heb het gevonden nu nog 1 dingetje
ik gebruik dus ook een accu van een dragonfly #4
welk motortje kan ik dan het beste nemen..linkje misschien. ik heb die oranje DD props al besteld bij eheli.nl
Sorry dat ik zo lastig ben jongens ik kom er net bij te kijken ...
Dus mijn excuses ..
Maar ik leer wel een hoop zo !!!

Ik ben tegenwoordig erg tevreden met graupner speed 250 motortjes. Er kunnen grotere props op dan de GWS mototjes en werken ook al met 2S lipo, maar kan 3S.
Bruikbare props:
Graupner cam 4x3.
GWS 4x2.5 of 4.5x3 of 4x4 of zelfs 4.5x4.

misschien domme vraag van mij ,
Maar ik heb net mijn hoover af maar nog geen prop erop want die is in bestelling en dus moet ik op wachten !!
Maar als ik nu in de windtunnel blaas vult de rok wel maar komt ie nietvan zijn plaats ja moet ik echt hard blazen ..!!
Is dit anders waneer mijn prop erop zit ??
Of is ie te zwaar alles is van depron en naar mijn mening super licht!!
Alles is al klaar accu erop ontvanger,motor,servo..!!

greetzzz !!!

Back