doe het zelf Hovercraft

ben juist langs men rc-shop gereden, heb daar twee 400 motoren gekocht, en depron... véél depron :D
en propellers

Bn eigenljik met teveel projectjes bezig maar ik heb besloten om de hovercraft toch maar weer eens een kans te geven. De oude is gesneuveld ergens vorig jaar op een meeting omdat we de snelheid aan het testen waren.

Ik heb er nog wel wat onderdelen vanaf kunnen halen en dit gaat hem worden.

hover1.jpg

Maar je kan ook een efd-40 of edf-50 gebruiken ,is lekker krachtig en leuk geluidje :D

Gr wieland

Vanmiddag na het vliegen nog even wat gedaan.

Speed 400 als blaasmotor met een 3x2 prop, een stukje horregaas ervoor anders komt er allemaal rommel in je rok.

P4150001.jpg

P4150002.jpg

ziet er strak uit hoor! en stevig ook :o :)
ik denk alleen dat een sp400 te weinig toeren maakt om tot zijn recht te komen met een dd propje. missschien is 2 ddpropjes tegen elkaar een idee? wat voor lipo gebruik je? ziet er klein en voral Licht uit :D
heb je al een idee als voortstuwing? brushless :D :wink:

Dat gaat wel werken hoor, hetzelfde concept werkte vorig jaar prima. Met andere woorden het is al een doordachte, geprobeerde en werkende setup.

Als voorstuwing komt er een razor 350 op, ik moet alleen nog even amperes meten. Heb nu een ingekorte 5x5 prop en ik heb het idee dat die wat teveel amperes trekt. Wordt nog even testen dus.

Owja die lipo, die zit verzonken in de bodem ;) Het is een 3s 1800mah.

al rondgehovert?
ik ga woensdag in delft mijn hoverstofzuigertje proberen :lol:
lekker de ruimte, kan niet wachten :D

hallo,
ik ga er ook zoon een maken met 1 motor en een lucht gat.
is deze set up goed?

ontvanger dragonfly 04 heli(is gyro en speedcontroller+ ontvanger in een)
servo dragonfly 04
main motor dragonfly 04(is een speed 370)
welke prop zal ik gebruiken????

zal ik het van hout of depron maken?
waar kan je depron kopen?
want kan geen winkels vinden :P :evil: :?: :?: :?:

Ik ben er eigenlijk nog niet mee verder gegaan, ik heb iets teveel projectjes die nog af moeten.

Depron koop je in een parket of vloerenspeciaal zaak gertjuh.

maar die motor van mij een speed 370 welke prop moet ik daar op doen?????
en is die motor niet te krachtig?

heb nu alvast eerste deel gelijmt
dat zijn 2 stukjes balse hout aan elkaar :P

gaat de goede kant op gertje :)
als prop kan je het best een ddpropje nemen die hier hoger op de pagina staat. en te krachtig zal wel meevallen, beter een beetje inhouden, dan op z'n tenen lopen :wink:
je kan 2 dingen doen met wat je nu gaat maken,
hem 2 motoren geven, dus nog een extra 04 motortje kopen zodat je een aparte lift en thrust motor hebt als bij amstel, of 1 motor nemen wat ook erg leuk is, maar minder realistisch is :wink:

Jawel hoor, geen probleem.
Met 1 motor doet ie het ook prima. (die van mij ging als de brandweer met 1 motor :) )
Alleen met 2 gaat het net wat mooier.

als ik het goed heb is dat een sp400 met gunter prop, dat zal veel ampere gaan vragen denk ik :o
een gunter van die grote op een 370 motortje zal een beetje over belast zijn denk ik, je kan het proberen, maar je vliegtijd zal dan erg kort zijn :wink:
dd-propjes kosten niks en werken goed 8)

Back