Donuts models elipsia

Discussie in 'F3P' gestart door raymon, 8 dec 2008.

  1. Bryan

    Bryan

    Lid geworden:
    7 feb 2008
    Berichten:
    1.056
    Locatie:
    Limburg
    K vindt die goude tog mooier :D

    Maar smaken verschillen :)

    Grt.
     
  2. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Thanks,

    Ik ben er ook wel erg content mee.

    Vond wel het beslag wat er bij zat crap, miste ook nog één lengte 1mm carbon:mad:

    Maar goed dat zal ik morgen wel vergeten zijn;)

    En ja de foto's zijn lekker groot en duidelijk, maar als je ze niet aanklikt heb je daar toch geen last van:-?

    Gr,

    Mario
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Waar krijgt ie morgen zijn doop? Voor 4 jan staat niets op de kalender.
     
  4. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    De club (ZLC) heeft voor morgen ochtend een sporthal in Pijnacker afgehuurd, is gewoon funfly;)
     
  5. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Weet iemand waar je de wieltjes kan krijgen, andere opties sta ik ook voor open want zo best draaien die wielen niet, het is meer een resonerend geheel waardoor er bij een wiel het asje is gebroken:(

    Gr,

    Mario
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Er vliegen meerdere piloten met wieltjes die uit depron gesneden zijn. Van Br@m weet ik dat hij hiervoor een dubbele laag depron heeft gebruikt, om doorknakken te voorkomen.

    Zelf heb ik een bakje vol met servohevels etc, bij elke servo krijg je ook zo'n ronde schijf die ik nooit gebruik.. die heb ik ook al meermaals succesvol als wieltje gebruikt.

    Wil je perse een 'off the shelf' oplossing, dan is een shocksetje de manier om aan wieltjes te komen.. praktisch alle andere wielen die je in de winkel koopt zijn of te groot of te zwaar.

    Ik zat er zelf over te denken om helemaal geen wieltjes te gebruiken. Mijn lichtbouw elipsia heb ik ingevolgen terwijl 1 van de wieltjes vastgelijmd zat.. daar kwam ik pas later achter, maar het werkte voor de rest prima. Dat was wel op een linoleumvloer, niet op een 'echte sportvloer' , maar toch.. denk dat 'skids' ook prima zouden werken..
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    In de F3P-A worden regelmatig skidjes gebruikt of wielpans zonder wielen erin(naast).
    Maar bij hun is de start en landing een 0 of tien.
    Als dat in mijn geval (B) ook zo was dan zou ik het ook doen, nu niet.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Waarom niet? Wat hebben skids voor negatief effect tov wieltjes?
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Bij de landing volgens mij meer kans op een hopje
    En ziet er onrustiger uit.
     
  10. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Waar zijn die shocksetjes te koop, en hebben jullie ook foto's hoe het met skids uitgevoerd wordt?

    Gr,

    Mario
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Die shocksetjes koop je bv. bij rctechnics, maar daar zijn ze atm uitverkocht.

    Een interessant feitje over de gouden elipsia.. ik poste op rcgroups het commentaar dat de kit zwaar was, daar kwam van donuts deze reactie op:
    De eerste gouden versies zijn dus inderdaad te zwaar. Overigens nog een interessant feitje.. als je bovenstaande tekst goed leest.. zal er binnenkort mogelijk ook een zilveren versie verschijnen. Hij zegt immers dat de nieuwe gouden en zilveren versies wel goed zijn..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2009
  12. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Mmm lijkt me dus dat Donuts hier een produktiefout heeft gemaakt, het product voldoet niet aan de specificatie c.q. de eisen die jij er redelijkerwijs aan kunt stellen. Zodat jij dus recht hebt op garantie. Dat wordt natuurlijk lastig omdat je het ding al gebouwd hebt. Maar een aanbod van Donuts in de trant van een nieuw model met korting of zo lijkt me niet onredelijk.
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Nou ja dat is maar hoe je het bekijkt. De specificaties waren op het moment van aanschaf dat het toestel vliegklaar tussen de 120 en 135 gram zou wegen. Dat deed ie ook. Had ik een lichtere setup gebruikt (bv. Strecker motor, 2.4Ghz ontvanger, lichtere regelaar) dan was ik lager uitgekomen.

    Ik kan dus niet zeggen dat het niet voldeed aan de specs of aan de eisen die ik er redelijkerwijs aan kon stellen; dat deet het wel. Het overtrof niet mijn verwachtingen, maar dat mag je ook niet eisen ;)

    Uiteraard heb ik wel de hint laten vallen dat ik een zware versie had, die ook getrashed heb omdat ik 'm te zwaar vond, en of ze mij niet een nieuwe zilveren versie als 'replacement' wilden sturen, maar vermoed dat ze daar niet op in zullen gaan ;)
     
  14. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Zal rctechnics eens mailen voor wanneer de setjes weer binnen zijn.

    Vraag me wel af ik ik nu de nieuwe of de oude Elipsia heb? had wel al het depron gewogen voor de bouw en dat was totaal 52,83 gram.
     
  15. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Perba heeft ze ook ....:smile:

    Perba
     
  16. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Waar hebben jullie het zwaarte punt liggen bij de Elipsia?

    Gr,

    Mario
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Iets voor de 24 cm vanaf de voorkant. Ze geven op 24 tot 26 cm, maar 24 cm is al een beetje de achtergrens.

    Als AL het depron in de kit, dus ook de schuine zijkanten, 53 gram weegt, dan heb je de nieuwe versie. De oude woog compleet 65 gram.

    Als dat gewogen is zonder de schuine zijkanten, dan heb je de oude versie. De mijne (oude versie) woog zonder die zijkanten 55 gram.
     
  18. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Gewicht is incl. de zijkanten, maar ik kan me niet voorstellen dat die zijkanten samen 10 g wegen:confused:

    Zwaarte punt zit bij mij op 24 cm vanaf motor bevestigings kruis, hij hangt dan lichtjes voorover, maar omdat hij nu een paar tandjes up getrimd staat voor horizontale vlucht dacht ik dat het iets naar achteren moest, hij vliegt ook best wel snel nu, iig sneller als dat ik gehoopt had!!

    Gr,

    Mario
     
  19. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Correctie het zwaarte punt licht op 23 cm licht voorover hellend!!

    Beschrijving geeft aan (althans die van mij) 23 tot 25 cm.

    Gr,

    Mario
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Dan heb ik dus de oude.
    Net mijne toch maar klaar gemaakt, en is nu klaar voor zijn maiden.
    129 gram met een zware ontvanger(nieuwe is nog niet binnen.
    Henry, Frees jij voor andere(A)

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina