Donuts models elipsia

Thanks,

Ik ben er ook wel erg content mee.

Vond wel het beslag wat er bij zat crap, miste ook nog één lengte 1mm carbon:mad:

Maar goed dat zal ik morgen wel vergeten zijn;)

En ja de foto's zijn lekker groot en duidelijk, maar als je ze niet aanklikt heb je daar toch geen last van:-?

Gr,

Mario
 
Weet iemand waar je de wieltjes kan krijgen, andere opties sta ik ook voor open want zo best draaien die wielen niet, het is meer een resonerend geheel waardoor er bij een wiel het asje is gebroken:(

Gr,

Mario
 
Er vliegen meerdere piloten met wieltjes die uit depron gesneden zijn. Van Br@m weet ik dat hij hiervoor een dubbele laag depron heeft gebruikt, om doorknakken te voorkomen.

Zelf heb ik een bakje vol met servohevels etc, bij elke servo krijg je ook zo'n ronde schijf die ik nooit gebruik.. die heb ik ook al meermaals succesvol als wieltje gebruikt.

Wil je perse een 'off the shelf' oplossing, dan is een shocksetje de manier om aan wieltjes te komen.. praktisch alle andere wielen die je in de winkel koopt zijn of te groot of te zwaar.

Ik zat er zelf over te denken om helemaal geen wieltjes te gebruiken. Mijn lichtbouw elipsia heb ik ingevolgen terwijl 1 van de wieltjes vastgelijmd zat.. daar kwam ik pas later achter, maar het werkte voor de rest prima. Dat was wel op een linoleumvloer, niet op een 'echte sportvloer' , maar toch.. denk dat 'skids' ook prima zouden werken..
 
In de F3P-A worden regelmatig skidjes gebruikt of wielpans zonder wielen erin(naast).
Maar bij hun is de start en landing een 0 of tien.
Als dat in mijn geval (B) ook zo was dan zou ik het ook doen, nu niet.
 
Waar zijn die shocksetjes te koop, en hebben jullie ook foto's hoe het met skids uitgevoerd wordt?

Gr,

Mario
 
Die shocksetjes koop je bv. bij rctechnics, maar daar zijn ze atm uitverkocht.

Een interessant feitje over de gouden elipsia.. ik poste op rcgroups het commentaar dat de kit zwaar was, daar kwam van donuts deze reactie op:
Hi Hezik

You are right
the first Elipsia Gold Verison came with a different Gediplac version.

We asked the manufacturer about this increased weight and they said it was the same but we found out way heavier.

Now everything came back in the right stuff and the new gold version and Silver verison are in the same light gediplac as for the NEXUS.

Everything is ok now.

best regards
Jérôme

De eerste gouden versies zijn dus inderdaad te zwaar. Overigens nog een interessant feitje.. als je bovenstaande tekst goed leest.. zal er binnenkort mogelijk ook een zilveren versie verschijnen. Hij zegt immers dat de nieuwe gouden en zilveren versies wel goed zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mmm lijkt me dus dat Donuts hier een produktiefout heeft gemaakt, het product voldoet niet aan de specificatie c.q. de eisen die jij er redelijkerwijs aan kunt stellen. Zodat jij dus recht hebt op garantie. Dat wordt natuurlijk lastig omdat je het ding al gebouwd hebt. Maar een aanbod van Donuts in de trant van een nieuw model met korting of zo lijkt me niet onredelijk.
 
Nou ja dat is maar hoe je het bekijkt. De specificaties waren op het moment van aanschaf dat het toestel vliegklaar tussen de 120 en 135 gram zou wegen. Dat deed ie ook. Had ik een lichtere setup gebruikt (bv. Strecker motor, 2.4Ghz ontvanger, lichtere regelaar) dan was ik lager uitgekomen.

Ik kan dus niet zeggen dat het niet voldeed aan de specs of aan de eisen die ik er redelijkerwijs aan kon stellen; dat deet het wel. Het overtrof niet mijn verwachtingen, maar dat mag je ook niet eisen ;)

Uiteraard heb ik wel de hint laten vallen dat ik een zware versie had, die ook getrashed heb omdat ik 'm te zwaar vond, en of ze mij niet een nieuwe zilveren versie als 'replacement' wilden sturen, maar vermoed dat ze daar niet op in zullen gaan ;)
 
Zal rctechnics eens mailen voor wanneer de setjes weer binnen zijn.

Vraag me wel af ik ik nu de nieuwe of de oude Elipsia heb? had wel al het depron gewogen voor de bouw en dat was totaal 52,83 gram.
 
Iets voor de 24 cm vanaf de voorkant. Ze geven op 24 tot 26 cm, maar 24 cm is al een beetje de achtergrens.

Als AL het depron in de kit, dus ook de schuine zijkanten, 53 gram weegt, dan heb je de nieuwe versie. De oude woog compleet 65 gram.

Als dat gewogen is zonder de schuine zijkanten, dan heb je de oude versie. De mijne (oude versie) woog zonder die zijkanten 55 gram.
 
Iets voor de 24 cm vanaf de voorkant. Ze geven op 24 tot 26 cm, maar 24 cm is al een beetje de achtergrens.

Als AL het depron in de kit, dus ook de schuine zijkanten, 53 gram weegt, dan heb je de nieuwe versie. De oude woog compleet 65 gram.

Als dat gewogen is zonder de schuine zijkanten, dan heb je de oude versie. De mijne (oude versie) woog zonder die zijkanten 55 gram.

Gewicht is incl. de zijkanten, maar ik kan me niet voorstellen dat die zijkanten samen 10 g wegen:confused:

Zwaarte punt zit bij mij op 24 cm vanaf motor bevestigings kruis, hij hangt dan lichtjes voorover, maar omdat hij nu een paar tandjes up getrimd staat voor horizontale vlucht dacht ik dat het iets naar achteren moest, hij vliegt ook best wel snel nu, iig sneller als dat ik gehoopt had!!

Gr,

Mario
 
Correctie het zwaarte punt licht op 23 cm licht voorover hellend!!

Beschrijving geeft aan (althans die van mij) 23 tot 25 cm.

Gr,

Mario
 
Dan heb ik dus de oude.
Net mijne toch maar klaar gemaakt, en is nu klaar voor zijn maiden.
129 gram met een zware ontvanger(nieuwe is nog niet binnen.
Henry, Frees jij voor andere(A)

Groetjes
 
Back
Top