Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Ik ben bang dat het huilen van die prop dan alles gaat overheersen,
Klopt en dat is machtig mooi.

en de DB meter zal dat niet echt leuk vinden......
Daar heb je op de grond gelukkig weinig last van.

Dezelfde set-up stond op mijn Skymaster en die kwam uit op ongeveer 82 Db.

en de DB meter zal dat niet echt leuk vinden......
Daar heb je op de grond gelukkig weinig last van.

Gelukkig maar, zou het jammer vinden als daardoor de kist aan de grond zou moeten blijven. Ik zou hem graag 28 juni willen zien en natuurlijk horen bij ons op de show.........

zou het jammer vinden als daardoor de kist aan de grond zou moeten blijven.
Zekers, al is dit veelal wel were zo apart dat ze daarvoor soms een oogje toeknijpen (net als bij onze Herky :lol: ).

Dank voor de "uitnodiging" maar moet dat echt laten schieten, ben deze maand al veelste weinig thuis en wil het thuisfront wel te vriend houden.

Hoop komende week nog 2 of 3 vluchtjes te maken op de hei.

En dan volgend weekend op Oss (alleen de zaterdag waarschijnlijk (Hee Japio waar blijft je tikkertje nou naar mijn vrouw toe ;-) )) zal de Pfeil als het goed is weer vliegend te zien zijn.

niet verkeerd.

Berto.

Berto, 'pijltje' vliegt goed man, is wat giftig op z'n hoogte maar ik zou alleen wat expo op z'n hoogte geven, in de landing is tie mooi rustig, niks mis mee, met dat 'achterlijke' zwaartepunt.
Enne a.s. woensdag niet vliegen met dat ding hé, heel houden voor Oss.

Ger.

Dat achterlijke zwaartepunt valt zeker wel mee, maar toch moet ie iets naar voren toe.

Mhhh, woensdag niet ermee vliegen en dan in iedre geval 1 vlucht op Oss maken, da`s misschien ook wel een idee.

Ga ik woensdag gewoon weer jetten;-)

We gaan het proberen ;-)

Nu propje nog even inkorten:
do104.jpg

De prop is ondertussen ingekort.

Heb wel ontdekt dat met de klap m`n motorbok is gescheurd dus daar moet nog even een andere op.

Neuspoot is ook met 1 cm verlengd, langer ga ik niet, kan altijd de hoofdwielen nog een fraktie inkorten.
Moet alleen de neuspootbevestiging nog even vastlijmen.

@Berto

Das wel een aparte kist hoor, zekers gaaf geluid die 2x 4Takkies niks mis mee.

Neuspoten die er onderuit klappen ???? het lijkt wel een rage wie heeft er geen last van.

Ik ga je zien as weekend.

Waarover moest ik ook al weer tikken???

Gr Jaap

Zo ben vanavond even lekker bezig geweest :D

De neusretract bevestiging zou weer moeten zitten, wat lijm allemaal wel niet doet (zal de lijm ook maar meenemen ;-) ).

Onderste richtingsroer zit ook weer, denk erover om daar maar een stukje af te zagen kan die in ieder geval niet blijven hangen.

Achterste tank ligt ook weer op z`n plekkie.

en toen de voormotor, in plaats van 1 waren beide motorhouders gebroken :-( dat werdt dus nog een hele klus.
Vooral omdat ik niet dezelfde houder meer had maar tig net even iets nadere.

Maar het is gelukt, heb dus andere houders gemonteerd, de motor komt nu iets verder naar voren (+/- 5mm gunstig voor het zwp.) en staat ook wat beter op de kist gericht.
Alles is weer aangesloten moet alleen even de gasstand instellen, heb de as wel +/-5mm verlengd maar er zal nog wel wat afstelling nodig zijn.

Weet nu ook waarom het zwaartepunt iets achterlijk was, ik had de kist uitgewogen met de ontvangerakku en gloeiakku tegen het motorschot aan.
Echter door wat aanpassingen liggen die nu een 8 tot 9 cm verder naar achter.

Nu de motor iets verder naar voren is zal dit verschil al een stuk minder zijn, misschien nog een klein stukje extra lood erin en klaar.

Morgenavond vliegen woensdag naar de dierentuin met de vrouw en kids en dan `s avonds hoop ik nog wat werk te verzetten.

Donderdag op het werk de kar en auto al gedeeltelijk inpakken en dan zaterdag vroeg op weg naar Oss.

Deze kist moet er toch vliegend te zien zijn en dat gaat zeker lukken :yes:

Zo en nu naar bedje, oogjes dicht en snaveltje toe ;-)

Pfeil in Washington

Mooi project. Ik heb afgelopen week in het Air en Space museum in Washington (Dulles) naast een echte Pfeil gestaan. Dan weet je niet wat je ziet, een mega grote bak. Kijk eens op hun site voor details als je die nodig hebt. Anders kan ik je wel wat foto's mailen.

Grz. Bone

Hye Bone,

foto`s zijn natuurlijk van harte welkom, ondanks dat ik deze kist niet echt schaalbouw is informatie van de orginele altijd leuk.

Krijg van Jan ook nog een boekwerk van de Do-335 om eens door te nemen, en wie weet ooit eens ;-)

Blijft toch een aparte en zeer weinig geziene kist en daar houden wij wel van :yes:

Yep die van Al Master ken ik, had die al eens gebookmarked.

Zaag er ook niet zomaar een stuk vanaf maar het onderste richtingsroer zou ronder moeten zijn zodat deze de grond niet kan raken maar dat is nu wel het geval.

ploeg

@Berto.

Gewoon laten zitten dat richting roer onderzijde, krijg je mooie afwaterings geultjes mee :mrgreen:
Serieus, een klein wieltje inbouwen, dia 2 cm moet wel voldoen, zover mogelijk in het richtingroer weggebouwd.

Ger.

Serieus, een klein wieltje inbouwen,
Haha, voor de wheelies over het veld :D

Verbouwen zal niet meer gebeuren, nu lucthwaardig maken (en vandaag Onno`s TC Piper Cub maidenen als alles meewerkt :-) ).

Als je ook zo opstijgt is er ook niets aan het handje.

Groeten Han.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar gaan we ook aan werken.

Met een standje flaps erbij zou ook al beter moeten gaan :-)

We gaan het zaterdag zien :cool:

Back