Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

@ Hezik,
eh tja, past allemaal maar net :lol:

@ Stevo,
ik heb de kleine er bvanmiddag even bij gehouden maar zijn achterste wordt net al te groot 8)

@ Danny,
dan nog net niet

@ Ruben,
met een mini servo zou het nog in de servo tray kunnen, ware het niet dat wij alleen nog normale servo`s hebben liggen (of micro servo`s maar die zijn te klein hiervoor)

@ Jan,
Heb jij aandelen zsoms?!?!? maar ik bedoelde eigenlijk een Y-kabel :oops:

De servo en luchtschakelaar komen waarschijnlijk naast de neuspoot te liggen voor in de romp.

De achtermotor even met uitlaat gepast:
do25.jpg

do26.jpg

Berto,

Ik zou proberen om die uitlaat anders te monteren. Als het toestel voorwaardse snelheid heeft door het vliegen zou het kunnen zijn dat er problemen optreden omdat het gat van de uitlaat net in de luchtstroom terecht komt en alle gassen terug in de uitlaat worden geblazen. Als je dan ook nog eens tankdruk gebruikt wordt het alleen maar erger op deze manier. Eventueel een deflector gebruiken of een koperen elleboogje van 90° monteren op de uitlaat als het echt niet anders kan.

Stevo

Hee Stevo,

daar is rekening meegehouden en er komt een deflector voor de uitlaat :D

Ha das goed :lol:

Heb ooit eens zitten klooien met een delta met motor vanachter alleen maar door dat de uitlaat "met zijn neus in de wind stond" vandaar mijn opmerking.

Ziet er anders heel goed uit!

Komt er nog een nieuw kleuren schema op of laat je hem maar zo?

Stevo

Ik heb ook een Kormoran gehad met 1,5cc erop maar dat werkte goed met de uitlaat in de wind.

Maar bij de Pfeil ga ik zeker een deflector toepassen.

Het kleuren schema laten we nu even voor wat het is, prioriteit ligtr nu even bij het vliegen maken.

Ik heb wel een kleurenschema gezien wat we misschien gaan toepassen als de kist luchtwaardig blijkt te zijn:
3v-do335-top.jpg

3v-do335-front.jpg

3v-do335-side1.jpg

3v-do335-bottom.jpg

Prachtig schema!

Zeker de moeite waard om hem eventueel na de maiden nog in een nieuw jasje te steken.

Stevo

De servo plaat gemonteerd:
do27.jpg

Hier heb ik een kleine aanpassing in gemaakt.
Ik had het idee om de servo`s zo ver mogelijk naar voren te plaatsen ivm de staartlastigheid van deze kist gezien die 1 kilo die ik uit de neus heb gehaald.

Ik heb de servo`s nu toch iets naar achteren geplaatst om eventueel in de toekomst toch ruimte over te houden om iets van een cockpit te monteren.
Het model is er groot genoeg voor en het extra gewicht zal die ook wel niet merken.

Zo laatste van vandaag (mmmhhh, eigenlijk gisteren)

De hoogteroer aansturing is op maat gemaakt:
do28.jpg

do29.jpg

Omdat ik niet m`n 2de hoogteroer kanaal wil gebruiken ivm met het apart aan zien te sturen van de achtermotor sluit ik beide hoogteroer servo`s aan op 1 kanaal.
Daarom kan ik niet beide kabels buitenlangs laten lopen omdat ik niet 1 servo kan reversen.

Daarom is op de foto de rechter bediening aan de binnenzijde gemonteerd ipv direct langs de romp.

Zo nu naar bed morgen (vandaag dus eigenlijk) moet ik werken (cq. hobby`en ;-) ) en gaat de wekker weer om 6 uur :lol:

Omdat ik niet m`n 2de hoogteroer kanaal wil gebruiken ivm met het apart aan zien te sturen van de achtermotor sluit ik beide hoogteroer servo`s aan op 1 kanaal.
Daarom kan ik niet beide kabels buitenlangs laten lopen omdat ik niet 1 servo kan reversen.
Dat zeg ik: V-kabel van Merz nemen! :P

Eigenwijs . . . :evil:

:wink:

jan.

Back