.
Dank je Arnold!

Als ik zo naar de gitaar kijk werk ik voorlopig nog even zelf mijn kisten af.
Het zwart zit er ondanks haar beste bedoelingen nogal redelijk (te) dik op.
En dat mag papa nu gaan bijschuren...
.
Update 28-03-2016
Een busje waar andere striping tape (van Model Technics) inzit heeft precies de juiste diameter voor de geschut posities!
Uit het busje twee ringen gesneden voor op de romprug:
Een ring voor op de neus, de andere ring voor op de romprug aan de achterzijde:
Met wat striping tape (groen = model technics, zilver = auto industrie) de overgang en rand gemaakt:
Voor alle "langsribben" op de romp en stummels had ik heel wat stripwerk nodig.
Omdat ik deze van balsa wilde maken, moest ik deze eerst in de primer zetten en schuren.
Wanneer de "langsribben" op de romp zitten zijn de zijkantjes namelijk amper te schuren.
Een grote plastic zak op de bouwplank gelegd en daarop 17 balsa strips gelegd.
Deze balsa strips aan een zijde (links op de foto) vastgeplakt met schilderstape zodat ze tijdens het lakken blijven liggen:
Met een rollertje de balsa strips ruim van verf voorzien:
Deze moeten z.s.m. van de plastic zak af, want anders zitten ze vastgeplakt en breken ze bij het verwijderen.
Gelijk na het rollen de balsa strips dus van de plastic zak afgehaald en te drogen gelegd:
Aan de hand van het 3 zijden aanzicht en foto`s de plek bepalen.
Natuurlijk week het 3 zijden aanzicht weer af van foto`s en ik heb foto`s van internet gebruikt voor de definitieve plaats bepaling.
Nou moet gezegd worden dat dit 3 zijden aanzicht van een Spaanse versie is en ik foto`s van MLD kisten gebruik.
Maar ik had verwacht dat de ribben etc bij beide versies wel gelijk zouden zijn... niet dus
Eerst de ribben goed schuren met korrel 600 voordat ze verlijmd worden op de romp:
De "langsribben" op de romp:
De balsa strips voor de stummels en onderzijde romp:
Nou krijgt de kist echt de karakteristieken van een
Dornier Do J Wal:
Verder met de stummels en onderzijde van de romp
Groeten, Ramses
.