Dornier Do24K bouwplannen

Bedankt Han ,

Die vliegende pantoffel uit jou link is toch ook altijd wel leuk , of een BV222 , perfect voor een spitit of Ivan constructie.

Mvg,

Bart

nu kan ik beginnen met het maken van de brugjes welke de onderdelen in de planken vasthouden. dit gaat echt een MEGA klus worden
Weet je zeker dat dat nodig is? Rob (RBC) doet dat altijd met zijn post-processing programma (Bo-CNC, geloof ik), tegelijk met het bepalen van het frees-pad.

Max.

Edit: Ik zie dat Corvl ook al zoiets noemt.

a6269916-209-361.jpg

Heel inventief! :thumbsup:
Bijna bouwen, ben erg benieuwd

Groeten, Ramses

Bedankt Ramses , het is een doorontwikkeling van het systeem wat ik bij de empire heb gebruikt. Afgekeken van JürgenBe op Rcgroups.

Ik heb in de onderdelen 3 versie's van de ''stempel'' getekend voor verschillende dikte's materiaal.

t5574421-32-thumb-S23%20%2810%29.jpg
t5574458-152-thumb-S23%20%2819%29.jpg

Zojuist de bestanden naar Gary gestuurd , als alles in orde is kunnen de prototypen binnekort worden worden gelaserd :)

27 verschillende plankjes met onderdelen ( totaal 42 )

plank 1 t/m 6 1/8 BB-Ply ( 90 x 30 cm ) enkel

plank 7 t/m 10 1/8 BB-Ply ( 90 x 30 cm ) dubbel

plank 11 t/m 15 1/8 BB-Ply ( 60 x 30 cm ) dubbel

plank 16 t/m 18 3/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) dubbel

plank 19 3/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) enkel

plank 20 t/m 21 3/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) dubbel

plank 22 3/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) enkel

plank 23 1/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) dubbel

plank 24 t/m 26 1/16 Balsa ( 90 x 10 cm ) enkel

plank 27 1/16 AA-Ply ( 60 x 20 cm ) enkel

Nu even een rhino pauze pppfffff . . . . van de week weer eens wat aan mijn Dornier Wal doen :)

Mvg,

Bart

@ Max & Cor , Ik zal dit eens met Gary overleggen , hij maakt alle brugjes zelf. Dit is echt niet normaal zo veel werk dus als dit autmatisch kan zou dat erg fijn zijn.

Mvg,

Bart

Bedank Mees ,

Ik heb contavt gehad hier over met dhr v.Wijngaarden en heb hem gelijk gevraagd wat er met de tekeningen van de 24 van Aviolanda is gebeurd na ww2.

Mvg,

Bart

.
Het wordt eentonig,..... maar man, wat ziet dit er netjes uit! :thumbsup:
Bijna bouwen... !! :D

Groeten, Ramses

Bart,

Ik blijf erbij , je zal deze kist twee keer moeten bouwen.
Eentje niet beplanken , zodat je het kunstwerk kan blijven zien.

Ton

@ Ramses , bedankt

@ Ton , wie weet ooit. ( later als ik groot ben , mooi voor aan het plafont in de lobby ;) )

Eerst maar beginnen met één. Gary heeft nog wel eventjes wat werk om de 3 kits te snijden . . . het plywood staat alvast klaar :)

a6290207-191-IMG_0676.jpg

Mvg,

Bart

Update

Zo al weer even geleden sinds de laatte nuttige post. Gary heeft het erg druk gehad door belachelijk veel bestellingen van een upgrade kitje voor de e-flite carbonZcub.
En dus weinig tjd voor het snijden van de Do24. Op RcG is een ontwerp/bouw wedstrijd dit jaar en hier heb ik het Dornier ontwerp voor ingeschreven.
We vormen met 3 man een team , Gary, Jim en ik.
Jim zal prototype1 bouwen welke meedoet in de competitie. Jim is gepensioneerd piloot en heeft dus lekker veel bouwtijd. Gisteren is Gary begonnen met het laseren van de kit.

Bouwdraadjes op RcG :

RCG Scale Build-Off 3

Scale Build-Off 3 - Dornier Do-24K Construction idea's

Scale Buildoff 3: 103 inch Dornier 24K Lasercut Kit Prototype No.1

Dornier Do24K - GLM

Begin laseren :

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed dat het snijden begonnen is. Ben erg benieuwd om de constructie in hout te zien. Is toch anders dan op tekening.
Veel succes met de wedstrijd.

Ton

Goed dat het snijden begonnen is. Ben erg benieuwd om de constructie in hout te zien. Is toch anders dan op tekening.
Veel succes met de wedstrijd.

Ton

Thnxs ! ik ben erg benieuw naar de vorderingen van Jim , hij gaar de romp uit 2 delen bouwen zodat hij wat gemakkelijker getransporteerd kan worden.

Mvg,

Bart

.
Spannend, ben erg benieuwd en succes met de wedstrijd! :thumbsup:

Groeten, Ramses

.
Jaja, vandaag is Jim met de Do24K begonnen! :banana:

a6449328-95-IMG_1667.jpg

Groeten, Ramses

Back