---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Hey,

ik zit er over te denken om een Walkera DragonFly 4# te kopen, OF een E-sky Lama V4. Om de prijs gaat het niet, ze zijn ongeveer even duur...

Maar ik wil weten wat een leuke heli is, waarmee ik wel zelf kan leren vliegen (heb modelvliegervaring met vliegtuigen)

Nu heb ik een paar vragen.
Kan ik deze heli met mijn eigen zender vliegen?
Kan ik hier zelf mee leren vliegen?
Kan ik hiermee (makkelijk) buiten mee vliegen op windstillere dagen (makkelijker als de Lama?)

en er zullen vast nog wat vragen bijkomen :P

Dus ik moet kiezzen tussen de Lama V4 en de Walkera DF 04, ik wil zelf leren vliegen, en wil er graag buiten op het pleintje mee kunnen vliegen.

walkera werkt niet met andere zenders, dus ga voor de Esky Honeybee FP. die is hetzelfde als de 04, en werkt gewoon met je zender.

als je meer wilt "spelen" ga dan voor de lama, en wil je echt serieus helivliegen om later over te stappen op een CP, ga dan voor de honeybee

Oke, dan kan ik misschien wat meer geld uitgeven, en ga ik even kijken naar die Honeybee,
Ik wil eigenlijk geen speelgoed hebben, (er moet wel een kunst zijn om er mee te kunnen vliegen). En kan ik die Honeybee FP makkelijk naar CP ombouwen? anders koop ik voor 20 euro meer een Honneybee CP, maar dan is het misschien wat moeilijker om zelf te leren vliegen.

(ik zit wel op een vliegclub waar ook helicopter gevlogen word, maar ik zou het graag zelf leren, op de sim kan ik de meeste heli's gewoon goed in de lucht houden.)
Bedankt vooor de info!
Verder nog iemand tips, (ik ga nu even wat meer info over die honeyybee zoekken)

Mvg

Igor

Haha, jullie praten me wat aan!

Eerst was ik van plan om alleen een Lama V3 of V4 te kopen, en nu zit ik al te kijken naar die e-sky KING V2 van zo'n 160 euro, dat is bijna 100 euro verschil!
Afstellen kan wel gebeuren op de club enzo.

Waar kan ik zo'n E-sky King CP goedkoop vinden, en het liefst in mode 1. (ben wel van plan met mijn eigen zender te gaan vliegen, maar anders heb je een zender liggen waar je niks mee doet)

Ik zit nu alweer te twijfelen een bl te kopen :P Rc-Flyfun

ik zou toch voor mode2 kiezen. dat is de meest logische besturing voor een heli omdat je cyclic dan op 1 stick zit, en niet verdeeld is over 2.

dus leer jezelf gewoon mode2 aan ;)

Ik ben wel bereid om er wat aan uit te geven, en ik wil geen troep.
Als jullie zeggen dat ik zelf kan leren vliegen met een CP wil ik dat graag proberen (die e-sky king cp, voor zo'n 160 euro RTF)

Ik wil in ieder geval wel wat meer dan de Lama V4 nu ik die filmpjes heb gezien...
Ik wil ook zeker geen troep kopen. En darom leek me die E-sky King Cp wel gaaf. Mooi vlieggedrag, en klein, en kan tegen een beetje wind! Dat zoek ik! Het moet een toestel zijn dat als ik op een mooie dag dat ding op de straat kan zetten, opstijgen, rondje vliegen en landen (eerst natuurlijk leren vliegen).

Maar ik kan het beste als ik met een king begin, een standaard king kopen?

Mvg

Igor

in die RTF set, zit een borstel motortje dat na 2 vluchten kapot is. je moet de king upgraden naar brushless, en dat kost ook weer het nodige. ook de HH gyro is geen overbodige luxe. je zit dus al redelijk ver over de 200 euro om de king2 echt goed te krijgen.

een honeybee fp is denk ik de beste keus. leer daarmee vliegen (zonder veel kosten) en als je het heli vliegen echt geweldig vindt, stap je over op een CP. bijvoorbeeld een CopterX/trex of de Belt-cp.

Ik heb al een heletijd een dragonfly 04 maar ik vlieg er nooit mee dit vanwege een raar probleem waardoor hij niet meer in staat is op te stijgen. Ik heb zo ongeveer alle onderdelen vervangen en zelfs 2x de hoofd as.

Ik zal proberen te beschrijven wat hij doet. Alle twee de servo's werken normaal en zonder storing ook wanneer de motor draait. Als de motor langzaam draait valt het zwabberen wel mee maar wanneer hij hard draait word het heel erg. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hier een filmpje van het probleem.

Filmpje komt zo

Alvast bedankt;)

Matthijs

Matthijs,

Heb je je paddles horizontaal staan, is de afstand paddles-hoofdas aan beide zijden gelijk, heb je je bladen gebalanceerd? Dat zijn de 3 aandachtspuntjes bij onbalans. Als dat klopt (En niet een beetje maar gewoon goed) dan pas hoofas e.d. verdenken...

Succes,

Ton.

Deze dingen waren gelijk waar ik natuurlijk als eerst naar heb gekeken de afst. paddles is precies gelijk paddles staan horizontaal en mijn bladen zijn vernieuwd (het probleem bleef)

Zitten je bladen te vast of te los? Beetje experimenteren kan geen kwaad met de bladspanning... Nieuwe bladen zijn trouwens geen garantie voor balans, ook nieuwe bladen zijn vaak uit balans al is het vaak niet zo erg dat je heli uit elkaar schud...

Ik vroeg me af of je voor een LiPo batterij van 71g en 1300 mah wel meer vliegtijd krijgt dan voor een LiPo van 51g en 1000 mah? Het verschil in gewicht is wel erg veel. Dit alles op een "gewone" niet gepimpte dragonfly 04.

Micro's doen ongeveer 10 gram per watt tillen. Stel dat je heli nu 200 gram weegt, dan vlieg je (1000mA x 80% x 7 v = 5,6watt/uur, 20 watt nodig, 5,6/20=0,28 uur = ) ongeveer 16 minuten. Met de 1300's word dat (1300mAh x 80% x 7v = 7,28 watt/uur, 22 watt nodig door extra gewicht, 7,28/22 = 0,33 uur = ) dik 20 minuten. Met de 1300's win je dus 4 minuten...

Een en ander uiteraard zwaar afhankelijk van je setup. Zoals je ziet levert de 30% meer capaciteit maar 25% meer vliegtijd...

Groetjes,

Ton.

ik heb hier nog 2 rotorbladen met 2 rotorkoppen en 1 staartvin liggen voor een df-04. mag de eerste die erbij is gratis hebben. alleen eventuele verzendkosten vergoeden of afhalen in emmen. rotorkoppen en vin zijn nof nieuw. bladen gebruikt maar nog goed, mail naar robert_berends01@msn.com

Zitten je bladen te vast of te los? Beetje experimenteren kan geen kwaad met de bladspanning... Nieuwe bladen zijn trouwens geen garantie voor balans, ook nieuwe bladen zijn vaak uit balans al is het vaak niet zo erg dat je heli uit elkaar schud...

Bladen zitten gewoon goed ook lijken ze precies in balans heeft iemand enig idee wat het nog kan zijn?

De rotorheads zijn echt niet hetzelfde, helihabit. In zijn bericht staat df 04, dus zal wel daarvoor zijn.

Ik heb afgelopen vrijdag de Dragonfly4#1 binnen gekregen.
Kan er al redelijk mee hooveren (20 sec). Ik heb de heli eigenlijk gekocht om te leren vliegen in mode 2. Ik heb namelijk een Hitec eclipse 7 in mode 2 en het leek me leuker te leren vliegen in mode 2 dan deze zender om te bouwen.

Ik heb dit topic snel overgelezen maar zoveel suggesties gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ik wil graag mijn dragonfly4#1 'upgraden'.
Ik heb al een DDhat motortje besteld voor een stabielere staart.
Ik heb ook een Kyosho caliber m24 die niet meer vliegt maar waarvan de bladen nog wel goed zijn. Ik las dat het monteren van deze bladen op de dragonfly de stabiliteit ten goede komt vanwege het hogere toerental. Maar heb ik dan niet ook nog een krachtigere hoofdmotor (mischien brusheless als dat kan??) nodig?
En dan zal ik daar natuurlijk wel een andere accu voor nodig hebben dan de standaard bijgeleverde accu..Kan iemand een samenvatting geven van wat mijn mogenlijkheden zijn? (en als het niet teveel gevraagd is de prijzen erbij noemen?)

Vriendelijk bedankt!

Marijn Balkema

Back