---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

oke bedankt voor de tip. :) Ik wil soms wat te snel. Ik zal eerst leren de heli beter onder controle te krijgen.
Maar is het voor andere mensen niet handig om alsnog zo'n overzicht te hebben?
(gewoon een voorstel)

Marijn

Ola mensen, ik krijg morgen deze heli binnen via de post, maar hebben jullie nog tips die het bestellen van de eerste shift onderdelen zo lang mogelijk uitstellen? Bij mijn overige RC-apparatuur is vaak materiaal kapot gegaan dat voorkomen had kunnen worden als ik een tip eerder hoorde.

Ik heb een simulatorkabel en trainingskruis erbij besteld.

ik ben van plan een honey bee fp of een walkera hm004 te kopen maar ik weet niet precies wat nou het verschil is en welke beter is kan ieand me hierbij helpen?
groetjes wessel.

ik heb zelf de walkera4#1 welke ik een super beginners heli vind. over de honey bee kan ik dus niet oordelen...!

of kan ik beter beginnen met een coaxiaal als eerste helicopter?
groetjes wessel.

ik zelf bewn begonnen met een coaxiaal. ik vind dit een goede instapom het stick gevoel te krijgen en het is nog altijd leuk voor binnen. meteen met een heli als de walkera 4#1 kan ook wel, besef alleen wel dat dit een heel stuk moeilijker zal zijn, maar mogelijk is het zeker!

hallo
weet iemand hier iets over de twister v2 rc helicopter en is deze ook goed te vliegen voor buiten of is de honey bee fp beter?
gr wessel.

Een W 04 vraagje, klopt het dat je de paddles kan verdraaien bij stil stand.
Als ik er één paddles links of rechts om draai dan draaid de ander mee, ik schat in dat ik de paddles 20 grdn links of rechts kan dtaaien.

Ik heb een DF004 en een HoneyBee, ze vliegen allebei hetzelfde. De DF004 heeft een wat stevigere kop en de reserve onderdelen daarvan zijn wat goedkoper.
Over dat buiten vliegen: dat lukt alleen bij windstil weer, FP heli's willen namelijk bij een beetje wind flink stijgen (uitbreken), en daarna is het best moeilijk om weer heelhuids naar beneden te komen.

Hallo,
Dit is misschien wel geen actieve post meer, maar ik ben er wel blij mee :)
Zojuist van coaxiaal overgestapt naar DF04#1.
Bij het ophogen van het toerental zweeft hij volop naar links. Bij meer gas, meer naar links. Uiteraard ging ik het probleem direct bij mezelf zoeken, maar nu lees ik in de 1ste post dat dit dus door het "grondeffect" wordt veroorzaakt.
Blij te weten dat het (waarschijnlijk) niet aan mij ligt. Vond het alleen vreemd, omdat je op YouTube filmpjes veel filmpjes ziet van de DF04 die vlak over de grond hoovert zonder naar links te trekken en in kleine ruimtes ook.

Maar goed, misschien wat meer ruimte opzoeken zodat hij even flink naar links kan glijden. Vind het alleen vervelend dat ik dus eigenlijk meteen moet gassen en meteen in de lucht moet gaan oefenen.

Is er een andere optie, want missschien ligt het toch wel aan mij ?
PS: de DF04#1 is 110% RTF geleverd, want ze hebben ook de rotor al helemaal gebalanceerd en getest voor me.

Ik heb dit probleem ook! De swashplate staat keurig horizontaal maar hij zweeft (glij) alleen maar naar links. Om tegen te sturen kom ik bijna stick tekort. Iemand een idee wat ik niet goed doe???

Hoi Vinnygogo,

Ja de swash staat beide kanten horizontaal. Heb alles netjes afgesteld zoals in het eerste topic is uitgelegd.
Hij lijkt echt extreem naar links links/voor te willen.
Ook lijkt de heli traag te reageren de servo's doen het prima.
Het kan best aan mij liggen hoor ben nog maar beginner.

anders even kijken of je het met trimmen minder kan maken, ookal staat de swash dan schuin. ook mijn heli wil naar voren, maar niet zo dat ik het niet kan corrigeren

Ik heb nu ook deze heli gekocht met simkabel, maar omdat ik een vrij nieuwe pc heb zit er niet zo'n ouderwetse poort in :( Kan ik hem nog ombouwen naar usb ofzo?

of moet ik maar gelijk mijn heli in de prak vliegen :p

zijn verloopstukjes op de markt van usb naar ide aansluiting, loop de locale pc boer ff binnen, hebben of kunne het waarschijnlijk bestellen

Ik neem aan dat je COM bedoelt? Ik heb nog gegoogled op com to usb maar kon niks vinden. Ik hoopte eigenlijk zelf iets te kunnen creeren.

ik heb een tijd terug ook een com zendertje gehad, heb toen hier bij de pc winkel( of conrad, kan ook) een verloopje gehaald. verder zou ik geen oplossing weten, je kan eventuuel op zoek gaan naar een usb kabel voor je zender.

Back