---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Kijk ook even of je de accu niet te ver naar voren hebt zitten. Hierdoor komt het zwaartepunt ook ver naar voren wat het uitbreken flink versterkt. Ook dit staat in het begin goed uitgelegd.

Zorg ook dat de paddles goed staan dus niet alleen de swash level.

Even een ander vraagje..
Achter op de staart zit een mooi kartonen vin, hoeveel nut heeft dit ding??
Bij mij is ie er af en als ik echt ga vliegen gaat mijn staart heeel erg 'Hunten'
Ik denk dat het dus het vinetje is ga er nu ook wel iets opzetten.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad?

volgens mij heeft dat vinnetje geen enkel nut... gewooon even eentje van papier maken, maar weet bijna zeker dat het dat niet is.!

Dat staartvinnetje heeft inderdaad geen enkel nut, sterker nog, als je buiten vliegt en er is wat wind, is het alleen maar lastig (weerhaan effect) ... voor zover er überhaupt met wind te vliegen valt met de 04

Laatst bewerkt:
Wat betreft het hunten, waar vlieg je? als het binnen is kunnen tl of neon buizen flink storen... beter gezegd, allerlei electrische apparaten kunnen van (redelijk) dichtbij storing veroorzaken, en heb je je antenne goed gestrekt en niet opgerold? ook dat geeft soms problemen.
Condensators op je motoren nog heel?
succes

Wat betreft het hunten, waar vlieg je? als het binnen is kunnen tl of neon buizen flink storen... beter gezegd, allerlei electrische apparaten kunnen van (redelijk) dichtbij storing veroorzaken, en heb je je antenne goed gestrekt en niet opgerold? ook dat geeft soms problemen.
Condensators op je motoren nog heel?
succes

Nou vooral buiten had ik er vrij veel last van.
En ook alleen als er snelheid in kwam, antene kan het ook zijn geweest die zit inmidels al anders.
Condensators denk ik niet, zou ook zonder kunnen denk ik.
Vlieg wel met een DD op de staart en een standaard motor waarvan het schild is verdraaid zodat hij wat meer power heeft. Dat zou het mischien kunnen zijn.....
Weet gelijk wat ik ga bestellen een Speed 300 :)

@ The Flying Eagle, Je hebt gelijk dat hij zonder die condensators prima draait, maar die "dempen" de piekspanningkjes in de motor (enigszins) die vonken en storing kunnen veroorzaken.

@ the flying eagle, en wat voor tand wiel zet je er dan op?

Ze zijn niet op vooraad dus dat duurt nog wel even voor ik hem heb.
Was van plan origineel er op te zetten, wel met slimblades uiteraard....
Ik heb nu net een nieuwe rotorkop er opgezet, van een 4g1 is een stuk steviger naar mijn idee.

@ The Flying Eagle, Je hebt gelijk dat hij zonder die condensators prima draait, maar die "dempen" de piekspanningkjes in de motor (enigszins) die vonken en storing kunnen veroorzaken.

Gisteren avond nog even getest en ik zag op een moment mijn motor goed vonken.....
En wat doet het helitje??? jawel storing, straart draaide gelijk een stukje weg.
Toch een speed 300 er op en dan weer gaan en hopen dat het alemaal over is.
Ik heb de originele motor getimed, denk dat hij te ver is getimed :P

Ik heb, na een aantal problemen met de originele Walkera04 motor, vandaag de eerste vlucht gemaakt met de 04 uitgerust met een race 300 en DD tailmotor (EDP-5C Motor) en slimblades.
Tja, wat moet ik er van zeggen .... vliegt op zich prima, 8 minuten vliegtijd met 1500mah lipo, maar heel vreemd, zeker ook het geluid.
Hij is stabiel, door veel hogere headspeed, maar reageert erg snel, vooral op throttle, een beetje minder en hij valt uit de lucht, een beetje meer en hij schiet omhoog. Best wel wennen dus.
Ik heb nog niet geprobeerd hoe het gaat met de race 300 motor en de originele tail motor met grote prop en tandwiel, maar dat ga ik zeker nog doen.
De race 300 is een iets zwaardere (vermogen) motor dan de speed 300, maar erg weinig verschil.
Als ontstoring heb ik het ontstoringsprintplaatje van de originele walkera motor overgezet.

Maar al met al denk ik dat het een zinnige upgrade van de 04 is.

Laatst bewerkt:
Op mijn mainmotor zit een 10 tands tandwiel en slimblades (slim in de zin van slank) zijn dus smallere blades dan de normale.
Zelf te maken door van het normale blad over de volle lengte aan de achterzijde een reepje af te snijden van bij de tip 3mm en bij de as 8mm breed.
Soms wordt er dan ook van de tip nog 1 cm afgehaald, zodat het blad ook nog korter wordt, dit heb ik niet gedaan.
Dit wordt gedaan omdat de 300 motoren een veel hoger toerental hebben, en dus sneller moeten kunnen draaien.
En sneller draaien betekent dus dat je minder spoed moet hebben om hetzelfde vliegeffect te krijgen.

Inmiddels gevlogen met originele staartmotor en propeller, gaat prima, DD motor dus eigenlijk overbodig.
Daarna een slimblad stukgevlogen en er weer de originele, niet gemodificeerde blader erop gezet, ook dit was eigenlijk een verbetering tov de slimblades.
Resumerend kom ik tot de conclusie dat alleen de race300 motor op de originele configuratie het fijnste vliegt.
Voorlopig doe ik er niets meer aan en zie wel of er nog "nadelen"boven water komen.

Wat draaid een standaard motor voor toerental??
Een speed 300 op 6 volt draaid iets van 30000 rpm dacht ik....
Nu heb ik een 1300 kv outrunnertje staan maar dat is veel te weinig denk ik zo...
1300*7,4=9620 rpm gaat em niet worden ook niet met een ander tanwiel.

Nee, met 9620 kom je er niet, ik heb een race 280 geprobeerd, die draait max. 14000 rpm en met dat maximale toerental kwam hij letterlijk niet in beweging.
De originele motor moet daar dus een flink eind boven zitten, maar hoeveel ?....geen idee

3900*7,4= 28080 rpm 9 tands er op en gaan met het spul...
Jawel ik zet er een borstelloze op en gooi alle electronica er af, regelaartje voor de tail girotje er op en balsa rotorbladen.... dit wordt een monster :D

Als ik het binnen heb zal ik wel is een fototje plaatsen.

Back