---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

narfer007 zei:
Zolang je binnen vliegt is het niet zo erg. Maar je ontvangst is wel minder.
Als je wil kan je het stuk er weer aan solderen.

een ontvanger is berekend op een bepaalde lengte antenne, ik zou dus niet gewoon zo door vliegen. Het is niet dat je kortere antenne hebt dat je gewoon minder ver ontvangst hebt. Ik zou het er weer aansolderen, maar mij lijkt het best een nieuwe antenne eraan te solderen, met de originele lengte, zodat ook in de plek waar het aan elkaar vastgemaakt is geen storing kan veroorzaken.

als ik een walkera 4 koop zal 'k zowiezo ook een trainingskruis erbij kopen.

wat zal het snelste stuk gaan (als beginner)

greetzz
florian

Het is niet dat je kortere antenne hebt dat je gewoon minder ver ontvangst hebt

uuh, nou, eigenlijk wel. Tis niet rechtevenredig als je dat bedoelt.
Met een kortere antenne heb je dus wel gewoon minder ver ontvangst....

Het is gelijk drastisch minder, dus niet dat elke cm een meter bereik is ofzo, paar cm eraf is gelijk 80% minder bereik, maar de stelling klopt dus wel :D.

Ik zou gewoon het stukkie weer eraan solderen. krimpkousje erover en niemand die het merkt :). Heb het al een keer gedaan met een vliegende vleugel. Bij de landing ontdekte ik dat ik ineens zo'n 20cm miste... Vloog verder nog prima :D

wel

maar het is tevens zo dat een ontvanger berekend is voor een bepaalde lengte antenne, dus idd het is niet recht evenredig. 50 procent van antenne is niet 50 procent ontvangst, maar VEEEL minder.

bij mij ging het volgende kapot:

1 landing skid
1 main rotor blade (tail rotor blade blijkt bij mij niet kapot te krijgen)
1 servo (best te vervangen door conrad servo, lees dit topic eens helemaal door)
1 bearring verloren van hoofd rotor

groeten,

Jan

Staartmotortje brand snel door, servo's ook, maar die moet je gewoon vervangen door de top line 9 grams van conrad of towerpro's.
Na veel vliegen is mijn hoofdmotor ook een keer op gegaan, koolborstels weg.
Staartmotortje kan je trouwens ook vervangen voor een DD-Hat met 3x2 propje. kost 12 dollar ofzo.

nou ja, Als je het over crashen heb :D.
eigenlijk is alleen de paddlestang en het Roterend Frame gedeeltelijk kapot gegaan. Paddlestang in 3!! stukken, Roterend Frame mist 1 bolletje.

Die 1e dingen zijn gewoon versleten bij mij. Oh ja, nu ook het lager van mijn tuimelschijf vervangen. die had milimeters speling!!!

vliegt weer heerlijk nu!
Net weer lekker lopen raggen (met wind van ± 17 km/h)

hoi,

is de electronica van de dragonfly RTF goed?
of is het maar rommel?

voor een beginner hé, ....

greetzz
florian

Heej sietse, waar vlieg jij dan als ik vragen mag? je woont redelijk dicht bij mij dus.

En de elektronica van een DF is goed voor een beginner, maar als je
verder wil gaan naar een T-rex ofzo heb je er niks aan.

Kan ik trouwens ook de LiPo's van mijn e-sky lama (7,4V 800mAh) gebruiken op de DF04? Ik ga donderdag naar een leverancier in Ermelo om te kijken hoe hij vliegt, neem dan gelijk wel even zo'n LiPo mee om te kijken of dat goed werkt....

Ja, denk het wel. Ik vlieg hem nu met 2S680mah :).
evenveel miliamps als het gewone pakje, maar veeeeeeel lichter en een veeeeeeel langere vliegtijd (en meer power tov gewicht :D).

ik ga van de week een 2S1p 7.4V 1000mAh halen voor m'n DF04

het standaard accu pakketje weegt ca. 90 gram t.o.v. di LiPo accu die weeg ca 50gram.
ben benieuwd qua vliegtijd... normaal vlieg ik (hoverend) een minuut of 6

2S lipo's hebben een lager voltage als het stock pakje wat bij de DF04 zit.
Ik heb er ook een 2S lipo onder gehad, kon duidelijk merken dat hij minder power had en de vliegtijd werdt er ook niet beter van. Ik had beter voor dat geld 3 stock accu's erbij kunnen kopen.

Zelf vind ik de electronica cr*p, het hele staartrotor systeem is gewoon waardeloos. Gyro kun je niet instellen (gain schroefje doet niks). En de staart motor brand snel door.

Toch heb ik een hoop LoL gehad met dit machientje.
Kijken hoe hoog je hem de boom in kon vliegen, kijken of je inverted kon vliegen als je de bladen op kop in de houders stopt. Allemaal van dat soort ongein. Destijds voor 1 dollar van ebay geplukt.
Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ik over gestapt ben op trex en nu zelfs naar brandstof.

Over antenne discussie => lkkr belangrijk laat toch mooi hangen die kabel...

Groet,
Tjerk

ey tjerk,

ik heb net weer ff gevlogen met het standaard pakje. Probleem is dat de motor flink harder moet werken door het zwaardere gewicht. elke gram extra is 5 sec vliegtijd. Met een 2S1000mah heb ik heeel veel gevlogen. perfect om mee te hoveren. Kon toch tegen het kwartier vliegen en met 2 packs ben je dan toch wel een tijd bezig.
Nu ik net weer ff met de standaard accu heb gevlogen, merkte ik vooral ook dat alles het zwaarder krijgt... bij een crash gaat ie ook sneller kapot denk ik. Meer massa om door te raggen..

nu vlieg ik dus met 2S680mah 20C. Die geeft heerlijke power. Je merkt echt gewoon dat je tot het einde volle kracht heb. Met het standaard pakje kan je na een paar min nog maar net hoveren. (ook prima om te oefenen, dat wel).

Oh ja, De DF04 is natuurlijk niet te vergelijken met een T-Rex....

De meeste hier kopen hem ook niet voor 1 dollar op ebay, maar betalen er toch rond de 100 euro voor. Dit is nog steeds goedkoop voor een helikopter en hij is zeker zijn geld waard, maar men moet er wel bij na blijven denken dat er genoeg lui zijn die alles bij elkaar sparen om met deze helikopter te kunnen vliegen.

dus dat betekent dat de dragonfly standaart 2S lipo's aankan (denk ik)
en dat hij automatisch afslaat of waarschuwt als de voltage te laag is
of niet :?:

Hij kan ze inderdaad wel aan, maar hij slaat niet af of waarschuwt als het voltage te laag is, daar moet je nog weer een speciale lipo saver voor kopen

Back