Dubbeldekker Lazy Ace

Ja klopt, ik gebruik altijd een waterpasje. In het artikel staat "adjust the model to a level flight attitude". MEESTAL (dus niet altijd) zal dit betekenen dat het stabilo waterpas moet zijn
Als je op Vanessa cg machine googelt kom je nog veel meer info tegen.

Rob.
 
Afgelopen week het motorcompartiment aan de Laser 155 pasgemaakt en zwart geschilderd, daarna in de Extron 2K lak gezet

DSC_4080.JPG


Tussendoor steeds wat verplicht schuurwerk

DSC_4085.JPG

Nu kunnen we verder met het bespannen van de romp :yes:

DSC_4088.JPG


De bovenzijde zit erop

DSC_4099.JPG


De zijkanten hoop ik komende week te kunnen doen

Groeten, Ralf
 
Ralf, je schrijft dat je eerst alles zwart hebt geschilderd en daarna in de 2K lak. Maar is de zwarte lak ook 2K dan?
Want ik heb altijd geleerd dat 2K lak niet over 1K lak heen kan. Wel andersom. Hoor het graag van je want dan ga ik ook over op de Extron.
 
Hoi Michiel, de zwarte verf is gewoon Humbrol en de Extron lak hecht hier prima op.
Bij mijn kleine SE5 heb ik de romp hier ook mee geschilderd en daarna in de Extron.
Tot op heden geen enkel probleem, de lak dicht perfekt af en is nitro bestendig.

Hoe het met andere 2K (auto)lakken werkt weet ik niet maar deze gaat prima.

De lak is heel makkelijk te verwerken, het is waterdun, verwerktijd ca. een half uur, mengverhouding 1:10.
Het is alleen wel hoogglans. De superzaak voor modelvliegers in Waalwijk verkoopt het :thumbsup:
Zorg wel voor voldoende frisse lucht want het lijkt me niet echt gezond :rolleyes:

Groeten, Ralf
 
Hallo Dirk,
Rob maakt de Super Lazy Ace, deze is 96" / 2,44m spanwijdte
Jeroen en ik maken de standaard Lazy Ace, deze is 76" / 1,93m, opgetuigd ook best een aardig formaatje hoor :)

Groeten, Ralf
 
Cockpits groen geschilderd en voorzien van leren randje
Eerst een rubber slang met sleuf erin om de rand lijmen
Randje Bison kit aan de bovenzijde, eenmaal gereed dan de onderkant

DSC_4102.JPG


Gaten prikken

DSC_4103.JPG


Eyelets er in drukken en rijgen maar (heen en terug)

DSC_4106.JPG


En het eindresultaat

DSC_4112.JPG


DSC_4117.JPG


DSC_4122.JPG


Groeten, Ralf
 
Alvast bedankt strutter, heb jij misschien een materiaallijst van de standaard lazy ace of bestaan er een short kit van.
Grts Dirk
 
Cheers!
Short kit weet ik niet van, je kunt bij RBC een setje ribben bestellen van mijn CAD file.
Materiaallijst.. gewoon zelf van tekening halen
Uit mijn hoofd even:
20 plankjes 2,5mm balsa
2 x 10mm balsa
2 x 6mm balsa
8x vuren 6x6
8 x vuren 12x6
0,8 mm triplex 100x25

en er zal vast nog wel wat meer spul nodig zijn ;)

edit: toch een Kit-cutter gevonden in Amerika:

http://www.kitcutters.com/RCM/RCMScale/RCMLazyAce.htm

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt:
Ralf,

Ziet er echt weer superstrak uit dat lederen cockpit randje, eens lijken of ik dat straks ook bijna net zo mooi kan maken. :koud:

Paar dagen niets kunnen doen ivm griep, maar hier toch een kleine update van mijn cockpitruiten en spandraden.


Folie moet er nog af straks, ruiten zijn van polycarbonaat plaat.



[url=https://flic.kr/p/K2n6Mi]

Bevestiging van de spandraden aan de vleugel.

Ik ben nu zover dat ik aan het bespannen kan gaan beginnen :).

Rob.[/url]
 
Mischien een domme vraag, maar die spandraden zijn toch functioneel? Zijn gewone kwiklinks dan wel sterk genoeg? Kost je wel je kist als er eentje het begeeft....
 
Brutus,

Ze hoeven er niet op volgens de tekening, maar ik vind het een beetje bij een dubbeldekker horen, en omdat ze er toch op zitten heb ik ze min of meer functioneel gemaakt.
Ik had ook zo mijn twijfels over de kwiklinks maar ik heb er een kapot proberen te trekken en dat gaat bijna niet.
Ik ben het zeker met je eens als deze draden de zaak echt functioneel bij elkaar moeten houden zoals bij een Tiger-Moth of zo, maar in dit geval is het volgens mij oké zo.
Ik zie het dan ook als een min of meer functioneel accessoire.

Rob.
 
Back
Top