duikboot bouwen als schoolproject + filmpje test duiksysteem

ja, de regelaar heeft inderdaad BEC. ik heb de rode en de zwarte kabel los gehaald zodat ik alleen nog de witte kabel in de ontvanger heb (bovenste). maar de andere regelaar doet het wel gewoon. als accu gebruiken we een 7.2 volt 2000 mah accupack

hallo

moeilijk als je niet kan lezen hoor

de RODE draad moet alleen los
de rest moet op zijn plaats blijven zitten

denk je dat de stroom gewoon door de lucht naar de andere kant wandelt of zo ???

je hebt altijd 2 draden nodig en dat is de minus en de puls draad

ik doe de rode soms van servo's ook los maken en zet die op een tweede 7805T
dit doe ik soms als deze servo's echt heel veel kracht moeten zetten
als ik dat niet doe dan gaat de ontvanger soms door de spanings val rare kuren vertonen en dat wil je tenalle tijden vermijden

groetjes raf
ps lees de antwoorden wel degelijk door aub want nu is het nog goed afgelopen maar het kan ook verkeerd gaan en dan kost het eurie's

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
@all:
sorry voor het ongemak :oops:
ik heb nog nooit met twee regelaars gewerkt. normaal vlieg ik namelijk met 1 motorige vliegtuigen (afgezien van de x-twin). ik denk dat het nu wel gaat lukken. BEDANKT!!!!

voorzichtig zijn is de boodschap. Vergeet niet dat electronische apparatuur werkt op rook, eenmaal de rook ontsnapt uit het toestel is het dood :D :D

veel geluk nog !

Patrick

perk zei:
voorzichtig zijn is de boodschap. Vergeet niet dat electronische apparatuur werkt op rook, eenmaal de rook ontsnapt uit het toestel is het dood :D :D

HELP!! heeft hier iemand een aansteker??? ik moet snel nieuwe rook maken :lol:

ik zo even het stekkertje er weer in zetten en kijken of het werkt.

hallo

das gelijk zink dat zit ook in sommige materialen

in baksteen zit zink BV
en hout zit geen zink

hoe kan je nu weten of er in een materiaal zink zit

wel heel een voudig
je gooit het in het water
en als het blijft drijven dan zit er geen zink in
als het onder gaat dan zit er zink in want dan ZINKT het

groetjes raf

hallo danny

hahahaha dacht als electronica met rook werkt dan kan dat wat ik gepost heb ook wel eens waar zijn

lood BV zinkt heel snel dus met mijn veronderstelling zit er heel veel zink in lood
en bouw schuim drijft due zit er helemaal geen zink in schuim

groetjes raf
ps hebt niets met epoxy en zo te maken hoor
ik kom gewoon knetter van mijn werk
we waren aan het gekken (komt door de warmte)en onze baas dacht dat we echt kwaad waren dus begint die als een gek rond te vliegen en te schreeuwen dat we beleef tegen elkaar moesten zijn en elkaar niet uitschelden
en dat deed natuurlijk helemaal de emmer overlopen en wij er nog een schepje boven opgedaan
draaide hij haast helemaal door
en wij lekker ontspannen terug aan het werk en hij waar hij thuis hoort
IN ZIJN KOT hahahahahahaha

Raf,

ik durf niets meer te zeggen over dingen die zinken en onder water varen :-)

serieus, we hebben een zwembad in de tuin nu (1.2 meter diep opblaasbaar) en ik heb toch eens zin om ook een soort ROV te maken.

Patrick

hallo patrick

eerstens we varen IN het water en niet der onder
das nie goe voor de plastiek van de zwemdok

we zinken niet maar gaan gecontroleerd dieper onder het water oppervlak varen

zinken is iets voor een koersk of een titanic

en ik zit ook te denken aan zo een rov
wa plastiek buis met ellebogen en dan zo twee van die grote rode draai deksels voor de accu's en andere elektro

moet snel in elkaar te zetten zijn
zoiets als een batiscaaf
lucht er uit en gewoon onder af
maar om terug te stijgen dacht ik aan een systeem om een blok lood te droppen aan een lange koord
ik wil naar 9 meter en gij ??????

anders zo een soort pap wat ze bij de marine gebruiken om mijnen op te sporen
ik zie nog wel wat ik ga gebruiken

groeten raf

@Raf,
wat wil je in godsnaam op 9 meter diepte doen Raf??

ik wil naar 9 meter en gij ??????

je hebt helemaal geen signaal meer op die diepte.
Het is precies zoals Harrie G. al eerder schreef, je boot gaat wel lekken door de druk.
0,9 atm meer druk he!
En dan wil hij wel lekken.
Je ziet hem trouwens ook niet meer.
Als je in een gewoon zwembad, met heel weinig chloor op 5,5 meter diepte zit heb je al geen ontvangst meer.
Dat was aan het eind van het zwemseizoen toen de pompen al 2 week uitwaren.
Ik zat op de springplank dus recht boven het schip, en een antenne in het water houden had ook geen zin.
En dat is mijn eigen ervaring in Schwelm in het schoonspringbad.
Ik zie het nut er ook niet van in hoor 9 meter diepte.
Je ziet hem dus niet meer en je hebt geen signaal meer.

Hein

hallo hein

de reden is dat ik naar atlantis wil duiken
en op 5 meter heb ik dus nog wel ontvangst gehad
en dank zei uw lijm geen drupje water in de u2540 gekomen

hier is de website van de club en de planning van het bouw werk
http://www.onderwaterpark.be/Onderwaterpark_files/Weetje5.html

ik ga een afspraak maken met de voorzitter en dan zien we wel wat er uit de bus komt en mischien houden we er volgend jaar het duibootweekeinde 2008 wel
als alles geregeld is dan gaan er eerst proeven gedaan worden hoe diep ik met het signaal kom

stefaan die kan makkelijk naar atlantis duiken met de rov die hij heeft

ik moet een andere oplossing zoeken
en dacht aan een speciale duikboot die niet alleen de druk aan kan maar in twee stukken kan

het idee achter deze constructie

duikboot duikt tot er haast geen ontvangst meer is en blijft op deze diepte hangen
5 meter kan ik dus nog makkelijk aan en dan ben ik reeds meer dan halfweg

na de scheiding van de moederduikboot en junior de tweede boot kan nummer 2 naar 9 meter diep gaan maar blijft door een kabel aan zijn moeder hangen langs waar de nodige signalen naar junior verlopen

de kabel gaat op een trommel zitten die onder mama vast zit en die met een motor terug kan opgerold worden
junior gaat een camera aan boord hebben en kan alles op video opnemen
of de recorder komt in mama te zitten en alleen de camera gaat met junior mee naar onder

nadat junior onder is geweest en daar een paar rondjes heeft gedraait kopelt hij terug aan de moederduikboot en samen komen ze naar boven
junior krijgt maar een paar funkties omdat van sturen toch niets terecht gaat komen
langzaam vooruit
bocht vast gesteld in 1 richting
en een pomp om balast in te doen , een cylinder of een olie oplossing zoals in een batiscaaf

en het mooie er van is dat er genoeg duikers zijn om de zaak te begeleiden

hoever ik alles klaar krijg ???????????
dat hangt volledig van de vrije tijd af
maar op de fabriek is het dak weer ingestort dus ik vrees er voor dat we weer veel zaterdagen moeten gaan werken

groetjes raf

Raf heeft voorlopig veel tijd om aan zijn modellen te bouwen.
Die klaar zijn kan hij meenemen naar zijn HEEL NATTE werk en daar testen.

Dak fabriek Ford Genk ingestort door regenval

anp | Gepubliceerd op 08 juni 2007,
GENK - In het Vlaamse Genk is vrijdagavond bij de Ford-autofabriek het dak ingestort van de fabriekshal waar de grote persen zich bevinden. Het ongeluk is het gevolg van zware regenval. De arbeiders zijn geëvacueerd.

Raf moet ook maar oppassen als hij o-ringen van de Ford fabriek gebruikt.
Dan krijgt hij ook lekkage.

:D :D :D :D :D

Raf groeten uit een warm en droog Groningen.

Hein

hallo hein

eerstens de O ringen komen niet uit de fabriek maar veiligheids halve heb ik ze in maastricht gehaalt en das nog altijd nederland als ik mij niet vergis

wat het dak betreft het is een gedeelte van het perswerk wat stil licht en ik sta op de eind afwerkeing dus in een andere hal
het grootste probleem is nu de hal terug lucht dicht te krijgen en dat is dus prioriteit

de hal wordt voorzien van droge lucht daar de wagens hier nog geen beschermde verflaag hebben en dus zo in de open lucht heel snel roesten en dit moet voorkomen worden omdat we goeie wagens aan de klanten willen leveren

dus voor mij zit er geen tijdswinst in dit zeerspijtige ongeval
en wat mij voral aan het hart licht is dat er niemand gewond is geraakt al de rest ik herstelbaar

de fout dat het dak kan inzakken is bekent maar er kan aan deze constructie niets veranderd worden want dan zou heel de hal moeten afgebroken worden en opnieuw gezet en dat is niet te doen

groetjes raf
ps hier bij ons 18 km verder heeft niet geregend zo zie je maar

Hallo Raf

Ik begin een beetje medelijden met je te krijgen,eerst lekke boten en nu ook nog lekke daken,wanneer houd het nu eens op !

Gr.Joop

hallo

niet doen hoor joop er zijn mensen die veel ergere ellende hebben dan ik

en daarbij dat probleem met die boten die lekken is dankzij hein ogelost (goeje kol die uhu 300)

en dat dak is het verd.. verkeerde dak dat is ingestort anders had ik mooi thuis kunnen zitten dit weekeinde

groetjes raf

hallo robert

de laatste postings waren inderdaad wat oftopic maar de ontopic's laten wel op zich wachten niet ???

hoever staat het met de planning
is er al een ontwerp ???
hoe gaat hij worden
duikboot of rov type
duikcylinder of pomp systeem of nog beter eens een helemaal nieuw duiksysteem
wat we nog niet hebben gezien
want zeg nu zelf het moet nog steeds beter kunnen dan de nu gebruikte systemen
groetjes raf

ik begrijp u hier effe niet raf: naar atlantis duiken????

grts

Back