Er werd over die 55 grams setup geheimzinnig gedaan volgens mij was het een scorpion. maar 1/3 van de setup's waren van Schambeck deze komt eind van het jaar ook met een nog kleinere power setup.
Eigenwijs als ik ben....op 33m een belletje vinden, oppikken en 15 minuten vol vliegen zegt volgens mij meer over de vliegkwaliteiten van de piloot dan over de setup. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niet mee aan de slag moet/mag gaan maar ik zou zo graag willen dat al die twijfelende instappers zich realiseren dat je dit soort kwaliteiten niet kunt kopen. Dat je van dit soort vliegers niet kunt winnen ligt voor de meeste mensen echt niet aan het vliegtuig of de motor die daar in zit. Als je dit soort dingen ziet gebeuren kun je als gewone sterveling alleen maar meer gaan trainen, trainen, trainen en hopen dat je ooit hetzelfde gevoel en intuïtie ontwikkelt. Robert, leuk verslag. Ik barst al weer van de zin om zaterdag aan de slag te gaan.
Daar ben ik het helemaal mee eens Arjan; om dat te kunnen moet je een redelijk potje kunnen knuppelen..... Het viel mij alleen op het terrein bekijkend dat er op korte afstand nogal wat bomen stonden. Werd er veel gebruik gemaakt van "stijgwind" voor die bomenrijen ??
55 gram moet dan bijna wel zonder vertraging zijn. Maar dan moet je wel met het zwaartepunt goed uitkomen. In mijn perfection zitten de servo's voor hoogte/richting al onder het cockpitkapje. De regelaar onder de servo's en de 850Mah accu en unilog tussen de motor in. Om het zwaartepunt goed te krijgen heb ik nog 16 gram lood moeten toevoegen, en het zwaartepunt ligt al vrij ver naar achteren. Mijn motor weegt 107 gram. Hoe moet je met een motor van 55 gram het zwaartepunt dan wel niet goed krijgen?? Sebastjan Hajnsek de nummer 5 van de fly of heeft ook nog een electra van 1450 gram. Deze is zo extreem licht gebouwd dat hij heel erg voorzichtig moet landen anders breekt zijn kist in tweeen. Met een 55 grams motor zal je stabilo extreem licht moeten zijn.
Ja...en volgens mij kan dat ook als je vliegtuigen puur op F5J gaat ontwikkelen, in plaats van F3J's aanpassen. Wat je in het buitenland dus ziet gebeuren. Bij ons is het natuurlijk weer lastiger door de veelal slechtere weersomstandigheden. Daarom heb ik mijn Cumulus ook weg gedaan. Een perfecte F5J kist maar met onze weersomstandigheden veel te kwetsbaar.... Even over die Electra..is dat een Mibo Elecra? Die wordt opgegeven voor een "vanaf" vlieggewicht van 2350 gram. Hoe haal je daar in vredesnaam 900 gram vanaf???
De lengte van de neus is dan erg belangrijk. Hoe langer de neus des te lichtere motoren kun je gebruiken. Dat is ook de reden dat de perfection zo licht weegt. Ik heb zelf de neus eraf moeten zagen.
De gemiddelde standaard F3J kist heeft al een vrij lange rompneus. Die jongens proberen ook het ZWP goed te krijgen met het accupack. Met een motor van 55 gram zou dat moeten kunnen. Je dient dan wel te zorgen voor gewichtsbesparing achteren en daar kun je dan vrij snel wat mee verdienen Vermoedelijk ja; die jongens van Mibo zijn al verleden jaar gestart met besparingsakties em 1400 werd toen ook al genoemd.
Maar ja. Voor onze weersomstandigheden totaal ongeschikt. Waanneer ik met de perfection zonder ballast kan vliegen moet het nagenoeg windstil zijn.
Adrie Karl Hinsch vliegt ook een Pike perfection 1750 GR accu zit onder de vleugel. En de vrijdag was hij aan het vliegen met een windje 3 alleen heeft hij dan een 1300 accu. Wat betreft het eruit gaan op 33 meter dit lukt je wel met de lichte modellen waarmee ze vlogen. Maar uit gesprekken met de heren heb ik heel veel geleerd alleen daarom was het tripje al waard. En Adrie de electra van Sebastian houd echt wel wat uit kijk alleen maar naar hun manier van landen. Het is alleen zo dat de heren echt alles op de weegschaal leggen daarom vliegt Sebastiaan ook op de 35 Mhz omdat hij dan een lichtere ontvanger kan gebruiken.
Dat klopt arno op de vrijdag was het rond 3 zaterdag rond de 2 en tijdens de flyoff was het wisselend met een max van 2
En Adrie de electra van Sebastian houd echt wel wat uit kijk alleen maar naar hun manier van landen. Het is alleen zo dat de heren echt alles op de weegschaal leggen daarom vliegt Sebastiaan ook op de 35 Mhz omdat hij dan een lichtere ontvanger kan gebruiken.[/QUOTE] Sebastian vloog neem ik aan niet met zijn 1450 gram electra. Die vliegt hij alleen in windstil weer waarbij de thermiek laag te vinden is. Nu maar hopen dat het weer een beetje mee wilt werken aanstaande zaterdag. Ik heb er zin in
Nee hoor sebastiaan heeft het hele weekend met zijn 1450 gevlogen de X tail is niet van de grond geweest
Sebastjan heeft inderdaad gevlogen met de 1450 grams versie. Hij zei dat hij in de 3e fly-off een grote fout heeft gemaakt. Hij is daar nog steeds niet overheen Het model is wel te koop momenteel. Dus wie interesse heeft kan contact met hem opnemen.
Ja dat heeft hem zekers de zege gekost anders was het echt spannend geweest, maar Thomas Fischer stond na 3 minuten alweer aan de grond dus het kon erger. Ik heb trouwens al een Elektra V besteld light version.
Als je zijn kist wilt hebben kun je wel mooi wat van de prijs afhalen door hem er even erop te wijzen dat je er geen Flyoff's mee kunt winnen