Dutch Tamiya Challenge 2011!

Marten?
Vraagje?
Heb jij nog een adres waar er GP speed tires te krijgen zijn?

mvg Roy

Klopt, in elk geval BM Tuning.
Rapid Hobby Import (de huidige Tamiya importeur) gaat contact opnemen met de Duitse 'producent' en hopelijk straks verkrijgbaar bij ieder Tamiya verkooppunt in Nederland!

Achter gebruik ik: Heckreifen F103 Rear 32mm/60mm 36
en voor: Frontreifen F103 33mm/56mm 40

Maten staan niet helemaal correct op de website, dit haal ik van de labels.

Tja...
Laat die nou helemaal door zijn bruikbare voorraad heen zijn.
Heeft geen 30 of 25 shore achterbanden meer en deze zijn nu juist diegene waar je een beetje grip mee hebt:yes::yes:.
Voorbanden heb ik nog.
Zit alleen nagenoeg zonder achterbanden.
Dus als iemand een goed altenatief heeft of een ander adres voor 25 of 30 shore achterbanden voor de F103 graag.

mvg Roy

Iedereen bedankt voor een geslaagde dag en leuke wedstrijd.

We hadden inderdaad prachtig weer en de grip was goed ondanks de wat stoffige baan in de ochtend.

Leuk om te zien dat de F1 klasse dit keer de grootste was.
Een mooie strijd waarbij Marten duidelijk iedereen te snel af was.
In de M-chassis klasse dit keer niet heel veel deelnemers maar dat maakte de strijd er niet minder om.
Grappig was dat er 3 verschillende chassis vormen op het podium stonden. Een M03 won uiteindelijk voor een M04 en de nieuwe M06 op de derde plaats.
(Per bedankt dat ik een paar rondjes mocht rijden met de M06, hij reed echt goed!)

De uitslagen zijn terug te vinden op MyRCM

Er zal nog een verslagje en foto's volgen.

Tot de volgende bij HFCC op Hemelvaartdag.

Grt,
Michael

Tja...
Laat die nou helemaal door zijn bruikbare voorraad heen zijn.
Heeft geen 30 of 25 shore achterbanden meer en deze zijn nu juist diegene waar je een beetje grip mee hebt:yes::yes:.
Voorbanden heb ik nog.
Zit alleen nagenoeg zonder achterbanden.
Dus als iemand een goed altenatief heeft of een ander adres voor 25 of 30 shore achterbanden voor de F103 graag.

mvg Roy

Ik denk ook niet dat je te zacht moet gaan. Je loopt grote kans dat je happen uit de band rijdt en zelfs griprollen kunt krijgen. Maar ja, wie ben ik om te zeggen dat de combinatie 36/40 prima gaat :rolleyes:
BM Tuning heeft niet veel op voorraad, levert meestal op bestelling. Gewoon in de winkelmand zetten en op een reactie wachten.

Dat van de happen uit de banden rijden ken ik idd nog van vroeger:cool:
Probleem is dat er op Lelystad weinig grip is dus ik deze zachte banden wel nodig heb.
Had al een mailtje gestuurt naar BM tuning ivm de banden maar van wat ik van hem heb begrepen wacht hij op de "grote" bestelling Den Haag:(
Maar eens kijken of ik een goed alternatief kan vinden die qua grip en slijtage het zefde is en deze ook snel kan leveren.

mvg Roy

Ik denk ook niet dat je te zacht moet gaan. Je loopt grote kans dat je happen uit de band rijdt en zelfs griprollen kunt krijgen. Maar ja, wie ben ik om te zeggen dat de combinatie 36/40 prima gaat :rolleyes:
BM Tuning heeft niet veel op voorraad, levert meestal op bestelling. Gewoon in de winkelmand zetten en op een reactie wachten.

Als BM Tuning gaat bestellen, heeft hij de banden ook binnen een paar dagen in huis. Dus als we met een paar man tegelijk een bestelling doen, hebben we zeker voor den Haag nieuwe banden.

Een idee misschien om hier een order te verzamelen en deze in 1 keer door te geven??
Of heeft iedereen al zijn order geplaatst?

mvg Roy

Als BM Tuning gaat bestellen, heeft hij de banden ook binnen een paar dagen in huis. Dus als we met een paar man tegelijk een bestelling doen, hebben we zeker voor den Haag nieuwe banden.

Hi ,

Ik heb begrepen van bmtuning dat hij wacht tot begin volgende week met bestellen.

Dus iedereen heeft tot begin volgende week om zijn bestelling te plaatsen .

Cya : Jack

Bestelling geplaatst:D
Bas gaat idd volgende week bestellen:yes::yes:

mvg Roy

Hi ,

Ik heb begrepen van bmtuning dat hij wacht tot begin volgende week met bestellen.

Dus iedereen heeft tot begin volgende week om zijn bestelling te plaatsen .

Cya : Jack

Het is zeker weten een geweldig dagje uit geweest,en dan mocht ik ook nog eens een beker mee naar huis toe slepen, als verdienste voor mijn derde plaats met de nieuwe M-06.

Zaterdagavond was de auto pas voor het eerst rijdbaar (elektronica er in, banden gelijmd, enz) helaas bij het rijden door de (klinker)straat hier voor de deur, bleek al rap dat de wegligging veel te wensen over liet, snel een andere setup, maar ook deze was niet goed!!! Pfff dan maar gauw een gokje, ik had nl geen tijd meer om te testen, want ik moest de zender ook nog inregelen, en het was al 2:00 am zondagochtend (zaterdagochtend was ik al om 4:00am al uit mijn bed voor een ritje Duitsland, 16:00pm pas klaar met werken, lange dag dus). Het gokje was zo slecht nog niet, hij reed in ieder geval recht, en met een heleboel exp op gas en stuur was het meeste nerveuze gedrag wel weggeregeld, waardoor hij best lekker het circuit rond ging (geen gekke dingen/gedrag). Helaas brak er een stuurblok (waarschijnlijk op een van de curb’s oid) tijdens de laatste quali, en met een gelijmd stuurblok de 1ste finale in, waar ik zelfs nog een tijdje eerste heb gelegen totdat ik weer het curbje pakte (de lijm hield dit niet) werd de auto wederom erg nerveus en viel terug naar de derde plek, toch netjes!! De 2de finale mocht ik van start met een geleend stuurblok van Alexander Roeleveld (super bedankt hiervoor), en werd tot mijn grote tevredenheid 2de, en 3de over de gehele dag. Een hele mooie grote Tamiya beker staat nu te pronken op de sleuteltafel, ik ben dus reuze happy!!!

Inmiddels zit er al weer een andere setup op de auto, hiermee kan ik de M-06 gooien en smijten (en dat voor een achterwieler, fun), volgens mij zit er nog genoeg potentie in het karretje, een mooie uitdaging dus. Hopelijk blijft het as zondag droog weer, zodat ik deze setup kan uittesten tijdens de clubwedstrijd op het circuit van de HFCC, tevens de gastlocatie voor de volgende DTC.

See You!!!

Ik zit te denken om een F1 auto te kopen maar ik vind de banden zo vreselijk duur.

Ik heb ooit een F103 gehad en daar kon ik, als ik het me goed herinner zo'n 10 acculadingen mee rijden voordat de foambandjes op waren. Op asfalt baan.

Als ik op ebay kijk dan kost een setje foam incl. velgen zo'n 60 euro plus verzendkosten. Dat kan ik niet betalen als ik regelmatig ga rijden.

Ik zou graag op rubber rijden, is meer schaal, maar ik heb geen idee hoe lang een setje rubber meegaat.

Ik heb nog een TT01 die ik kan terugbouwen naar wegversie, hoe zijn daarvan de bandenkosten t.o.v. van een F1 auto?

Onze ervaring is dat je echt wel meer dan 10 akkuladingen kan rijden met een setje foam, ik heb met een setje ruim twee wedstrijden gereden, en heb er ook nog mee getraind. Een setje foam kost rondom met velgen circa 30 euro (GP banden). 10 euro per twee banden en circa 10 euro voor een setje velgen. De velgen kan je eventueel ook nog hergebruiken.

Overigens: als je wedstrijden gaat rijden, zal rubber zeker niet veel langer meegaan dan foam.

Marcel

Wanneer kunnen we ons voor de volgende wedstrijd inschrijven?
Er stond op de site dat het de maandag na de wedstrijd zou zijn??:yes:

mvg Roy

Als je kijkt naar de totaalkosten tov een TT01 is het een lachertje. Schade rij je bijna niet, onderhoud is minimaal. Aanschaf is een beetje duur in verhouding tot welke ander auto dan ook, maar verdient zich dik terug in onderhoud.

Bandenslijtage valt erg mee. Achterbanden gaan sneller dan voor en zoals Marcel al aangaf kun je de velgen hergebruiken. Het lijmen en afdraaien is alleen iets meer werk.

Back