Het is zeker weten een geweldig dagje uit geweest,en dan mocht ik ook nog eens een beker mee naar huis toe slepen, als verdienste voor mijn derde plaats met de nieuwe M-06.
Zaterdagavond was de auto pas voor het eerst rijdbaar (elektronica er in, banden gelijmd, enz) helaas bij het rijden door de (klinker)straat hier voor de deur, bleek al rap dat de wegligging veel te wensen over liet, snel een andere setup, maar ook deze was niet goed!!! Pfff dan maar gauw een gokje, ik had nl geen tijd meer om te testen, want ik moest de zender ook nog inregelen, en het was al 2:00 am zondagochtend (zaterdagochtend was ik al om 4:00am al uit mijn bed voor een ritje Duitsland, 16:00pm pas klaar met werken, lange dag dus). Het gokje was zo slecht nog niet, hij reed in ieder geval recht, en met een heleboel exp op gas en stuur was het meeste nerveuze gedrag wel weggeregeld, waardoor hij best lekker het circuit rond ging (geen gekke dingen/gedrag). Helaas brak er een stuurblok (waarschijnlijk op een van de curb’s oid) tijdens de laatste quali, en met een gelijmd stuurblok de 1ste finale in, waar ik zelfs nog een tijdje eerste heb gelegen totdat ik weer het curbje pakte (de lijm hield dit niet) werd de auto wederom erg nerveus en viel terug naar de derde plek, toch netjes!! De 2de finale mocht ik van start met een geleend stuurblok van Alexander Roeleveld (super bedankt hiervoor), en werd tot mijn grote tevredenheid 2de, en 3de over de gehele dag. Een hele mooie grote Tamiya beker staat nu te pronken op de sleuteltafel, ik ben dus reuze happy!!!
Inmiddels zit er al weer een andere setup op de auto, hiermee kan ik de M-06 gooien en smijten (en dat voor een achterwieler, fun), volgens mij zit er nog genoeg potentie in het karretje, een mooie uitdaging dus. Hopelijk blijft het as zondag droog weer, zodat ik deze setup kan uittesten tijdens de clubwedstrijd op het circuit van de HFCC, tevens de gastlocatie voor de volgende DTC.
See You!!!