Dutch Tamiya Challenge 2011!

Voor de Euro GT geldt officieel geen vast FDR.
Maar om het een beetje gelijkwaardig te houden is er op Gouda afgesproken dat de mensen die de 0grd combo rijden dezelfde FDR gebruiken. Laten we het een gentlemen agrement noemen.
Voor HFCC is 4,5 inderdaad een mooie FDR om te rijden.
Deze zal ook gebruikt worden voor het NK heb ik begrepen.
(mooi training voor het komende NK op HFCC???)

De weersvoorspellingen voor donderdag zien er goed uit!
Het is nog mogelijk om je in te schrijven!

Kom lekker meerijden op Hemelvaartsdag bij de HFCC.

Grt,
Michael

Yay de F1 bandjes zijn binnen.
Kan ik vanavond weer gaan plakken en draaien:yes::yes::cool:
Onze grote vrienden van TNT hadden er weer een rotzooi van gemaakt.
Voor iedereen alvast tot morgen, en een fijne wedstrijd gewenst.

mvg Roy

De weersvoorspellingen voor donderdag zien er goed uit! Grt,
Michael

Zojuist het weerbericht zitten kijken, het wordt serieus “korte-broeken-weer”, en van tijd tot tijd zullen we met weemoed terug denken aan de frisse wind die op “de Sluis” waaide, tijdens de laatste wedstrijd!

Maar weer eens een andere setup op de M-06 gezet, bij de laatste clubwedstrijd bleek dat de rear S-grips sneller meer grip genereerde tozv de front M-grips wanneer het asfalt wat warmer wordt, hierdoor werd hij soms sterk onderstuurd, het was iedere heat even afwachten wat de karakteristiek zou wezen. Het mooiste zou zijn als je rondom Soft kon monteren maar dat is reglementair niet toegestaan, rondom de M-grips is vooralsnog geen optie, misschien van de zomer als “de track temperatuur” wat hoger is?

Ik heb het reuze naar mijn zin met dit “karretje”, en de competitie zowel DTC als op club is erg close (1foutje en ik viel van de 2de naar de 7de plaats terug op de club, pfff). Het enthousiasme wbt het tourwagen rijden is de laatste 5 a 6 jaar aardig onder het vriespunt gedaald bij mij, klassen zoals de “M-chassis” en in zekere zin ook de “Top Stock”, zijn voor rijders zoals ik, die niet alle vrije tijd of een groot budget hieraan willen besteden, uitermate geschikt om eens goed serieus competitief bezig te zijn op een mooie zondagmiddag!! Ik heb er in ieder geval, weer reuze schik in, See You!!!!

Laatst bewerkt:
Ik ben geen lid van een club momenteel maar zou wel een keer een race met de M-chassis mee willen doen, is het mogelijk in te schrijven voor 1 wedstrijd (17 juli Deventer), en waar vindt ik de regels van banden en motor hiervoor.

Het is zeker weten een geweldig dagje uit geweest,en dan mocht ik ook nog eens een beker mee naar huis toe slepen, als verdienste voor mijn derde plaats met de nieuwe M-06.

Zaterdagavond was de auto pas voor het eerst rijdbaar (elektronica er in, banden gelijmd, enz) helaas bij het rijden door de (klinker)straat hier voor de deur, bleek al rap dat de wegligging veel te wensen over liet, snel een andere setup, maar ook deze was niet goed!!! Pfff dan maar gauw een gokje, ik had nl geen tijd meer om te testen, want ik moest de zender ook nog inregelen, en het was al 2:00 am zondagochtend (zaterdagochtend was ik al om 4:00am al uit mijn bed voor een ritje Duitsland, 16:00pm pas klaar met werken, lange dag dus). Het gokje was zo slecht nog niet, hij reed in ieder geval recht, en met een heleboel exp op gas en stuur was het meeste nerveuze gedrag wel weggeregeld, waardoor hij best lekker het circuit rond ging (geen gekke dingen/gedrag). Helaas brak er een stuurblok (waarschijnlijk op een van de curb’s oid) tijdens de laatste quali, en met een gelijmd stuurblok de 1ste finale in, waar ik zelfs nog een tijdje eerste heb gelegen totdat ik weer het curbje pakte (de lijm hield dit niet) werd de auto wederom erg nerveus en viel terug naar de derde plek, toch netjes!! De 2de finale mocht ik van start met een geleend stuurblok van Alexander Roeleveld (super bedankt hiervoor), en werd tot mijn grote tevredenheid 2de, en 3de over de gehele dag. Een hele mooie grote Tamiya beker staat nu te pronken op de sleuteltafel, ik ben dus reuze happy!!!

Inmiddels zit er al weer een andere setup op de auto, hiermee kan ik de M-06 gooien en smijten (en dat voor een achterwieler, fun), volgens mij zit er nog genoeg potentie in het karretje, een mooie uitdaging dus. Hopelijk blijft het as zondag droog weer, zodat ik deze setup kan uittesten tijdens de clubwedstrijd op het circuit van de HFCC, tevens de gastlocatie voor de volgende DTC.

See You!!!

Ik zit ook over een M-06 na te denken, maar moest er veel aangepast of veranderd worden om de auto goed rijdend te krijgen, wat heb je zoal veranderd om er mee te kunnen gooie en smijten zoals jij zei.:)

Wil via deze weg de Tamiya Cup en + Hulp-troepen bedanken voor de leuke dag!

moest helaas echt klokslag 18:00 weg om nog op tijd thuis te zijn.
heb de uitreiking helaas niet mogen meemaken,
till next time

Ga naar de eerste posting in dit tread en daar vind je de regels.
Je hoeft dacht ik geen lid van een club te zijn.

mvg Roy

Ik ben geen lid van een club momenteel maar zou wel een keer een race met de M-chassis mee willen doen, is het mogelijk in te schrijven voor 1 wedstrijd (17 juli Deventer), en waar vindt ik de regels van banden en motor hiervoor.

Was inderdaad een hele leuke dag, dank aan de organisatie en de club!!
Overigens een grappig einde, in de tweede finale bleek ik de lipo gepakt te hebben die ik tijdens de eerste finale gebruikt had (half vol)....en toen greep de lipo-cutoff in ongeveer 20 meter voor de finish, al uitrollend toch de finale afgemaakt en derde geworden ;-)

Toch leuk dat je met een F1 twee finales van 8 minuten kunt rijden met een 3200 lipo.

Groet
Marcel

Ik zit ook over een M-06 na te denken, maar moest er veel aangepast of veranderd worden om de auto goed rijdend te krijgen, wat heb je zoal veranderd om er mee te kunnen gooie en smijten zoals jij zei.:)

eensgelijks, zit ook te denken aan ombouw M-05 naar M-06 (delen heb ik al liggen) , maar ben bang dat het weer afstellen , afstellen en afstellen wordt om hem goed op de baan te houden , dus als er wat info kan worden gedeelt prima :yes:
Wil wel eens een wedstrijd proberen in de M-klasse in de buiten lucht .....

Ik krijg als t goed is morgen een M-06 Pro binnen, volgende week even testen op het Real80 circuit hoe het rijdt met achterwielaandrijving, wil hem dan vergelijken met mijn M-03

Ik heb ook een hele leuke en sportieve dag gehad. Ik wist dat ik niet tegen de locals op kon, maar had niet verwacht dat alleen "F1 Paul" mij uit de punten zou houden. Dus met een goede hoop als 2de te eindigen ging ik de strijd aan. De grip op baan van den Haag is totaal anders dan de overige circuits, dus voor ons was het, zonder trainingsdag, zoeken naar de juiste afstelling en banden. Mij auto bleef zenuwachtig, waardoor scherp rijden er niet in zat. Voor de eerste finale besloot ik nog een andere frontspoiler te proberen (nadat Marcel de laatste heat goed rond kwam met een gebroken spoiler) maar de FW14 spoiler bleek wel heel weinig downforce te geven! Het was een paar rondjes wennen, maar dit was wel de richting die ik de hele dag aan het zoeken was! In de laatste ronden had ik Paul achter me en vond dat ik hem voor moest blijven, dus mij niet laten lappen. Maar helaas, de laatste kombocht nam ik te veel risico en ging naast de baan, Hierdoor moest Paul toch voorbij laten. De 2de finale had ik plots korte stoorpulsjes waardoor ik 2x langs de baan kwam te staan. Gelukkig kon ik snel de 2de plek weer innemen en nog een paar leuke kleine strijdjes gevoerd met inhalen.

Ik heb de schade in de stand tot het minimum kunnen beperken en hoop dan ook op net zo'n sterke overwinning op mijn thuisbaan als Paul op den Haag had :yes:

Laatst bewerkt:
Ik heb een accu vraagje. Ik heb 1 stuks van de volgende accu en die bevalt me uitstekend (in mijn Slashes).

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly

Past deze accu in een F103 chassis als je de draden haaks op de pluggen soldeert of wordt de body dan aan 1 kant omhoog geduwd?

Zijn de specs van de accu voldoende voor de F1 en hoeveel moet je er hebben om een dag wedstrijd te kunnen rijden?

Moet je met deze capaciteit een LVC gebruiken of haal je hiermee ruim het einde van een heat?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

Capaciteit is meer als voldoende.
Je zit alleen met de maatvoering.
Lengte zal gaan, net als de hoogte.
Breedte is een probleem,deze mag/kan maximaal maar 45mm zijn anders past hij niet tussen de houders.
Stickpack lipo's passen daarintegen wel(de afgeronde versie) en ik heb een Robitronic 5000MAH die ook net aan past.
Kabels moet je idd haaks solderen.
Daardoor past het beter onder de kap.

mvg Roy

Ik heb een accu vraagje. Ik heb 1 stuks van de volgende accu en die bevalt me uitstekend (in mijn Slashes).

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly

Past deze accu in een F103 chassis als je de draden haaks op de pluggen soldeert of wordt de body dan aan 1 kant omhoog geduwd?

Zijn de specs van de accu voldoende voor de F1 en hoeveel moet je er hebben om een dag wedstrijd te kunnen rijden?

Moet je met deze capaciteit een LVC gebruiken of haal je hiermee ruim het einde van een heat?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

De lipo is 46,7mm breed.

Mijn stickpacks zijn over de cellen 46,5mm breed en over de eindkappen 48mm.

Misschien kan ik indien nodig iets van de case afschuren links en rechts.

Niet gaan schuren aan je lipo cases.
De kans dat ze dan open barsten is groot en bij de tech keuring word je dan er uit gelicht.
Wat ik bedoel met de stickpacks zijn de op de foto's afgebeelde versie.

mvg Roy

En vraag 2, hoeveel accu's heb je nodig?
Is wat je zelf wilt en ervan uitgaand dat je met een stockmotor gaat rijden zoals hier in de DTC. Ik rij de hele dag met één accu, tijd genoeg tussendoor om weer volledig op te laden. Ik heb een 4200 pack van Intellect, deze heeft indien nodig voldoende capaciteit om 2x heats/finales achter elkaar te rijden. Maar het is handiger 2 accu's te nemen.

Ok, heel jammer. De zippies zijn echt goedkoop.

Hoeveel mAh is gangbaar?

Intussen al antwoord gekregen hierboven. (die stickpack versies zijn best prijzig)

Laatste vraag (hoop ik :)). Hoeveel A trekt een stock/cup motortje eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:

Hoeveel mAh is gangbaar?

Intussen al antwoord gekregen hierboven. (die stickpack versies zijn best prijzig)

Er is best wel iets betaalbaars te vinden. Als 'reserveaccu' heb ik een lipo van Conrad, voldoet ook prima en zijn betaalbaar.

De stick packs hoeven niet duur te zijn.
Ik heb laatst bij de border 2x 2400MAH stick lipo's gekocht voor 15 euro per stuk.
Kijk ook op fleebay.
Daar staan er ook genoeg.
Ik denk zelf ook dat de normale uitvoering lipo(square) ook zal passen als het amperage wat lager is(bv 3000 of 4000MAH).
Je moet gewoon opletten dat de breedte niet dikker is als 45mm,dit is echt het max wat je er tussen krijgt.
Check link en dan de rechter bovenaan http://www.hk-modellbau.com/default.asp?ex=shop/produktseite.asp&auf=1&kat_id=895
Moet genoeg zijn en niet duur.
Maten kloppen volgens mij niet anders zouden deze pakketten nooit in een F1 passen.

mvg Roy

Hoeveel mAh is gangbaar?

Laatst bewerkt:
Back