Dutch Tamiya Challenge 2011!

Passen op de F103.
Probleem zit in achter.
De offset van de F104 velgen is anders als de F103 velgen(auto word smaller aan de achterzijde).
Voor zou je kunnen gebruiken.
Je zal alleen geloof ik 10x5 lagers moeten hebben voor de voorvelgen.

mvg Roy
Ps sorry Silverpijl dat ik voor mijn beurt sprak.
Zag te laat dat het aan jou gericht was

@silverpijl,

Wat maakt dat een F104 wiel niet op een F103 past?

Laatst bewerkt:
Ok, niet zo makkelijk op te lossen aan de achterzijde denk ik. Het spur mag niet naar buiten toe, anders was het wel op te lossen geweest met wat bredere asstompen.

Is dit DE zippy?

@Tazman en alle actieve leden van het forum.

Heb de vorige 5 wedstrijdauto's nog compleet opgebouwd staan,
(TA03 + alle toegestane en niet toegestane hopups, TRF 414 (het orgineel),TA04 Pro + alle hop ups,TB Evolution ,TB Evo III ) maar ben na meerdere jaren afwezigheid niet meer op de hoogte wat ik nodig zou moeten hebben om de volgende Tamiya Challenge weer mee te rijden.

Andre

Ik heb de regelementen natuurlijk gelezen !

Maar toen ik nog meedeed in de Tamiya Cup GT klasse, reden we met een andere generatie motoren, en maximaal 5 minuten. De accu's van weleer zijn de 2400 Nicad's van GM, LRP, Keil e.d.

De laatse generatie accu's die ik heb aangeschaft waren de LRP HiVoltPlus 3300mAh NiMH.

En zoals boven vermeld heb ik nog een aantal complete GT klasse auto's op de plank staan.

Mijn vraag was dus : Als ik de 23T Dynastock RZ motor aanschaf kan ik dan meekomen in de GT klasse of is het noodzakelijk om over te schakelen op de Brushless TBLM-01 12T ? En zo ja welke regelaar wordt mij dan geadviseerd ? Ik kom nog uit het pré Brushless tijdperk.

De Brushed regelaars die ik heb zijn de toenmalig beste regelaars van LRP, GM en Nosram.

Alvast de bedankt voor de reacties.

Andre

@ Observer.
Dit lijkt mij de nieuwe generatie Zippies.
Ik heb het over de rode uitvoering( zie foto).

Met deze zwarte heb ik geen ervaring helaas.
Zorg er voor dat ze niet breder dan 45mm zijn en dan passen ze tussen de battery mounts;).
@Electron Ik rij samen met nog een paar andere met de Speedpassion 13.5 V3 motor.
Dit in combinatie met een regelaar die een zero timing map in de electronica heeft geprogrammeerd(BV een Tekin RS of RS Pro)
De brushed motoren komen niet echt meer mee tegenover de brushless motoren.
Als je het bij de Tamiya brushless motoren wil houden, zou ik ook voor de Tamiya regelaar gaan daar deze perfect op de 12T motor is afgestemd.

Mvg Roy

Hallo DTC'ers,

Een beetje laat maar wil iedereen nog even bedanken voor een hele leuke wedstrijd bij HFCC.
Ik hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad, we hebben zeker weer spannende wedstrijden gezien.

Er is door iemand aardig wat foto's gemaakt tijdens de wedstrijd, deze zijn te zien via de volgende link:
Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket

Op naar de volgende op 17 juli bij RC Hotwheels te Deventer.

Grt,
Michael

Algemeen een paar vraagjes.

Een aantal jaren geleden door werk (eigen zaak) gestopt met racen.
Vorige week de zolder opgeruimd en het begint toch weer te kriebelen.

Heb de vorige 5 wedstrijdauto's nog compleet opgebouwd staan,
(TA03 + alle toegestane en niet toegestane hopups, TRF 414 (het orgineel),TA04 Pro + alle hop ups,TB Evolution ,TB Evo III ) maar ben na meerdere jaren afwezigheid niet meer op de hoogte wat ik nodig zou moeten hebben om de volgende Tamiya Challenge weer mee te rijden.

Kun je mee komen in de GT klasse met de 23T Dynastock ?
Accu's ! Welke capaciteit zou je nodig hebben om een heat of finale (8 min) met een dergelijke motor uit te rijden.

Of toch de brushless motor, maar welke regelaar ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Andre

Hallo Andre,

Allereerst leuk dat je de hobby weer wil oppakken.

In de GT klasse is de Dynastock 23t nog steeds toegestaan.
Deze is echter niet echt competatief meer met de komst van de brushless motoren.
De speedpassion 13,5t met 0grd regelaar is een goede optie welke je vaak op andere wedstrijden ook kan gebruiken.
De Tamiya 12t sensorloze motor is de snelste optie.
Maar sensorloze motoren staan niet bekend om hun soepele vermogens afgifte, het vermogen komt er nogal bruut in en dat rijdt niet altijd makkelijk.

Accu's:
Lipo accus hebben wel de voorkeur boven de oude NiMh accus.
De al eerder genoemde zippy accu's zijn leuke beginner accu's anders IP / GM enz..

Kortom er is een hoop veranderd.
Maar het meeste ten goede, geen motoren afdraaien en geen moeilijk gedoe met de accu's meer.

Grt,
Michael

Banden

F104 band op velg wordt niet meer geleverd door BMtuning.

Ik zie dit zelf plakken en afdraaien niet echt zitten, ook omdat ik de spullen niet heb. Vind het een behoorlijke investering die je dan moet doen in zo'n machine...

@Roy, als jij mijn banden kan afdraaien op de DTC dan graag!

groet,
Marco

No worries ivm afdraaien.
Als jij zorgt dat je altijd een reserve set banden hebt dan zorg ik wel dat ze afgedraaid worden..

mvg Roy
PS Exceed heeft complete velgen met banden afgedraaid en wel.

F104 band op velg wordt niet meer geleverd door BMtuning.

Ik zie dit zelf plakken en afdraaien niet echt zitten, ook omdat ik de spullen niet heb. Vind het een behoorlijke investering die je dan moet doen in zo'n machine...

@Roy, als jij mijn banden kan afdraaien op de DTC dan graag!

groet,
Marco

Ik heb goed nieuws voor de F1 rijders: net bij de Heilige Koe hier in Deventer geweest en zij hebben op dit moment al de GP F104 banden op voorraad liggen (op velg!) en de bestelling F103 banden staat eraan te komen. Ook willen zij tegen geringe meerprijs de banden afdraaien. Kijk, als dat geen service is!

Marten,

Dat is heel goed nieuws! Wat is het adres van deze heilige koe?

Ik zoek nog de goede aluminium motor mount voor de F103RM,

Weet jij of deze past?

Er staat niets bij over de F103RM..
==========================================

Tamiya 53902

Blue anodized aluminum mount features durable construction capable of maintaining precise center distance, as well as improved heat dissipation. Perfect for use with Item 53900 04 Module Spur Gear or during long-distance races.
*Compatible chassis: F103RX, F103LM-TRF Special Chassis, F103GT Chassis
*In order to use with F103, F103L, F103LM, F103RS Chassis, Item 53257 Height Adjustable Gear Case must be used.

*Compatible chassis: F103RX, F103LM-TRF Special Chassis, F103GT Chassis *In order to use with F103, F103L, F103LM, F103RS Chassis, Item 53257 Height Adjustable Gear Case must be used.

ok,

ik heb gisteren een mail van Bas gekregen van BMtuning dat die alleen nog maar donuts levert, heb hem wel gevraagd om hij ze kan plakken...

IK zal Bas weer mailen en vragen wanneer die kan leveren.

thx,
marco

Back