Dutch Tamiya Challenge

• Topicstarter Topicstarter Dutch Tamiya Challange
  • Startdatum Startdatum
23 turns motoren

Heb reglement even doorgelezen ... en vind het een beetje vreemde klasses.
Niets verkeerds aan natuurlijk, duidelijke klasse-omschrijvingen zijn enkel maar positief maar ik heb het met name over de TRF modified, de TRF Superstock, de Super GT ...
'k vind het vreemd dat niet telkens Tamiya-only-materiaal de voorkeur krijgt, zoals bijvoorbeeld de body's en de banden.

Kan er iemand trouwens een linkje doorspelen waar de officiële Tamiya-cup-regels (Japan) vermeld staan, enkel al eens om te vergelijken.

Ook interessant om te horen dat men er bij Tamiya aan denkt om de TZ- en RZ-motoren-productie stil te leggen.
Zou handig zijn als iemand die op een ander merk 23T-motor zou botsen dat aan alle criteria voldoet voor de Dutch Tamiya-Cup, dit hier effe vermeld. Kwestie om het zoeken naar een gepaste motor makkelijker te maken.

Wij , MRC, racen al enkele jaren met 23 turns motoren, maar het is eigenlijk alleen nog maar Tamiya RZ wat gebruikt wordt. Blijkt toch het snelste te zijn.
Ik heb zelf vorig jaar met een LRP-HPI Stock Challenge Motor (besteld bij VIOL) gereden. Kwam in de buurt, maar de RZ is sneller.
Voordeel is wel van deze LRP motoren, is dat vervangensanker maar 5.99 kost.
Dit jaar hebben we ook brushless toegestaan in deze klasse. Een deelnemer is gaan experimenteren en rijd nu met een SpeedPasion 11,5.
Deze is even snel als de RZ motoren. Een 13,5 LRP was duidelijk langzamer

welke tamiya 23 turns motor moet ik nou aanschaffen hiervoor??

de RZ of TZ

en is hier iemand waarvan ik eventueel nog een setje Tamiya Typ A/B banden van kan lenen voor de wedstrijd.

alvast bedankt!!

mvg Bob

Bart Vervloesem staat tweemaal ingegeven in dezelfde klasse ... en voor zover ik weet komt hij op diezelfde dag deelnemen op de Belgische Tamiya-challenge in de GT2-klasse

als ik iets koop van motoren, koop ik het nieuw ;)

en het is btw al geregeld, aangezien het een try out is en ze overleg hebben gehad, mag ik met mijn ta05 mee rijden bij de SuperStock met 19t corally dus dat komt wel goed.

toch bedankt voor je reactie.

mvg Bob

Bob
In theorie zou de RZ iets meer toeren maken en zou wat soepeler op pakken. De TZ zou wat agressiever zijn.
Ik heb die van horen zeggen, dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
Het enige verschil is de RZ heeft lay-down borstels en de TZ heeft gewone borstels

iemand toevallig ook het regelement iemand hier voor de swift klasse ?

welke motor ?
welke banden ?
welke kap ?

en dergelijken.

alvast bedankt!

mvg Bob

Zelf zal ik de Swift mee rijden,

Motor: 540 SilverCan uit de kit
Body: Swift, Mini Cooper, of andere M03 Chassis bodíes
Banden: Uit de kit

Geen mogen, alleen Tamiya TRF Dempers (Reglement naar M-auto Cup dus, met uitzondering van de motor)

Groet Robert

Beste allen,

Vanaf heden is de website RC WebMagazine - Welkom weer in de lucht. Hier kan je dus alles vinden wat betreft de Try-out van de Dutch Tamiya Challenge 2008.

Dutch Tamiya Challenge Team

Vanavond is de Swift weer klaar maken voor de Training van Zaterdag.

Nu even hopen dat het weer meezit op Zaterdag en Zondag. Het begint langzamer wat drukker te worden met de inschrijvingen dus gaat wel leuk worden denk! Nu is kijken of we voor de laatste plaats van of voor de eerste. Zal de laatste plek wel worden :D

Pff, de winnaar van de M-auto LRP Swift Klasse gaat toch niet voor de laatste plaats... tss top 3 daar moettie staan :wink:

Groet Robert

PS: vanavond ga ik nog even naar HFCC toe, met de swift, als je mee wilt... 6 uur wil ik er ongeveer zijn

als je op de site kijkt, zie je dat je er geen offroad bij staat en het een onroad baan is!

mvg Bob

@ Danny, bedankt !

off-road? Ja hoor, toch wel, ik zie hopen gras naast het asfalt ;) Kan je lekker op off-roaden :D

efkes terug ernstig; de inschrijvingen beginnen precies serieus te lopen.

Nog even ter informatie. Er wordt gedacht om de Swift's alleen het binnenciruit te laten rijden. Of dit zeker is, is nog niet duidelijk.

Groet Robert

Begint inderdaad langzaam wat drukker te worden. Nu maar hopen dat het weer zaterdag en zondag meezit.

Hu? Op het binnen circuit waar de 1/18 normaal rijden? of het binnen circuit van het buiten circuit?

Back