23 turns motoren
Wij , MRC, racen al enkele jaren met 23 turns motoren, maar het is eigenlijk alleen nog maar Tamiya RZ wat gebruikt wordt. Blijkt toch het snelste te zijn.
Ik heb zelf vorig jaar met een LRP-HPI Stock Challenge Motor (besteld bij VIOL) gereden. Kwam in de buurt, maar de RZ is sneller.
Voordeel is wel van deze LRP motoren, is dat vervangensanker maar 5.99 kost.
Dit jaar hebben we ook brushless toegestaan in deze klasse. Een deelnemer is gaan experimenteren en rijd nu met een SpeedPasion 11,5.
Deze is even snel als de RZ motoren. Een 13,5 LRP was duidelijk langzamer
Heb reglement even doorgelezen ... en vind het een beetje vreemde klasses.
Niets verkeerds aan natuurlijk, duidelijke klasse-omschrijvingen zijn enkel maar positief maar ik heb het met name over de TRF modified, de TRF Superstock, de Super GT ...
'k vind het vreemd dat niet telkens Tamiya-only-materiaal de voorkeur krijgt, zoals bijvoorbeeld de body's en de banden.
Kan er iemand trouwens een linkje doorspelen waar de officiële Tamiya-cup-regels (Japan) vermeld staan, enkel al eens om te vergelijken.
Ook interessant om te horen dat men er bij Tamiya aan denkt om de TZ- en RZ-motoren-productie stil te leggen.
Zou handig zijn als iemand die op een ander merk 23T-motor zou botsen dat aan alle criteria voldoet voor de Dutch Tamiya-Cup, dit hier effe vermeld. Kwestie om het zoeken naar een gepaste motor makkelijker te maken.
Wij , MRC, racen al enkele jaren met 23 turns motoren, maar het is eigenlijk alleen nog maar Tamiya RZ wat gebruikt wordt. Blijkt toch het snelste te zijn.
Ik heb zelf vorig jaar met een LRP-HPI Stock Challenge Motor (besteld bij VIOL) gereden. Kwam in de buurt, maar de RZ is sneller.
Voordeel is wel van deze LRP motoren, is dat vervangensanker maar 5.99 kost.
Dit jaar hebben we ook brushless toegestaan in deze klasse. Een deelnemer is gaan experimenteren en rijd nu met een SpeedPasion 11,5.
Deze is even snel als de RZ motoren. Een 13,5 LRP was duidelijk langzamer