Dwarsdoorsnede zeventiende- eeuwse Pinas

Met het nemen van de bijgaande foto's ben ik klaar met het bouwen van deze doorsnede.
Een ontzettend leuk en leerzaam project geweest waarbij de bewondering voor het vroegere bouwen is gegroeid!
Dank aan Matthias en Kolderstok voor de leuke bouwuurtjes van de afgelopen tijd.

Het betekend dat ik op zoek ben naar een nieuw project. Dus als iemand een leuke suggestie heeft dan hou ik me aanbevolen.

Dank voor alle leuks en commentaren.
En mischien mag dit verslag weer bijdragen voor de toekomstige en huidige bouwers!
20240207_142554.jpg
20240207_142517.jpg
20240207_142512.jpg
20240207_142504.jpg
20240207_142433.jpg
20240207_142415.jpg
20240207_142323.jpg
20240207_142306.jpg

Zeer fraai gebouwd Hans, hier en daar wat subtiele kleurtjes en verder beits waardoor alle houtdetails zichtbaar blijven :thumbsup::thumbsup:

ps, ik mis nog een foto van de hele doorsnede, gezien van de voor- of achterkant, kunnen we ook nog ff in het onderruim kijken :) (als het kan recht op o_O)

Laatst bewerkt:
Mooi resultaat Hans! Heb je verslag weer met veel belangstelling en plezier gevolgd! En ook weer veel geleerd van de gevoerde discussies, waar ik zeker mn voordeel mee kan doen bij m’n eigen doorsnede!

Bedankt mensen voor de lovende woorden. Het is inderdaad zo dat ik toch wel één van de eerste bouwers ben van de nieuwe Kolderstok modellen. Ik loop dan ook meestal wat voor op andere bouwers. Ook met het maken van foutjes die ik maak loop ik dan voor:banana: tot lering ende vermack van andere bouwers. Het geeft vaak natuurlijk ook leuke en leerzame discussies.
Kolderstok ontwikkel nu de halve maan als ik het goed hebt. Wie weet....... ? Voor je het weet is er weer een nieuw gestart verslag.

Ik sluit me bij alle voorgaande reacties aan. Het ziet er echt prachtig uit. Ik hoop de doorsnede bij de komende modelbouwdag in september te kunnen bewonderen :-).

Back