Hans Groenenberg
Forum veteraan
Het weefwerk is nu ook klaar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof niet dat 'windveer' de juiste benaming is Hans, windveren zijn verticaal gebogen balken die de rantsoenhouten naar boven verlengen. Wat jij hier maakt is een stengenwindreep (ook wel windreep genoemd) en dat is dus heel wat anders.Ook het ezelshoofd is nu gemaakt. Ik vond het wel leuk om extra een stuk steng er bij te maken. Hierdoor kon ik ook de windveer maken.
Inderdaad Piet..Ik geloof niet dat 'windveer' de juiste benaming is Hans, windveren zijn verticaal gebogen balken die de rantsoenhouten naar boven verlengen. Wat jij hier maakt is een stengenwindreep (ook wel windreep genoemd) en dat is dus heel wat anders.
Maar buiten dit waarschijnlijke spelling foutje is het inderdaad een leuke toevoeging op je model![]()
Ik heb niets gezien
Dankjewel Dave!Hoi Hans, ik ben erg onder de indruk van jouw werk en het "verkeerde" kleurtje rood zou ik vermoedelijk niet hebben gezien als je 't niet had geschreven.
Gewoon tegen niemand zeggen Hans, zien ze toch niet
Je bedoelt het halende part onder de schijf door in de kleine zijknecht? Ik heb er even een pijltje bijgezet. Min of meer volgens de rode lijn?
Ik heb mijn goede oog dichtgeknepen, heb ik van Admiraal Nelson geleerdZou iemand het zien dat ik de verkeerde kleur rood gebruikt heb