E-flite UMX Carbon Cub SS

Hallo heren.
Ik heb ook al wat negatieve berichten gelezen over die servo's die in de SS Carbon zitten.
De V2 schijnt de kwaal niet meer te hebben, maar dat moeten we dan eerst afwachten.
Wat ik wel erg vreemd vind is dit:
Ik vlieg al heel lang met een E-flite Micro Sbach 342 en een Parkzone Micro Stryker.
Volgens mij zitten in die toestellen toch dezelfde lineaire servo's als in die nieuwe SS Carbon??
Ik heb inmiddels al erg veel gevlogen met de Sbach 342 en de Mini Stryker maar tot op heden houden de servo's het TOP.
Met name de Micro Stryker heeft er tegenwoordig al wel erg veel vluchtjes opzitten.
Ik schat zo tegen de 250 vluchtjes van elk minimaal 5 minuten en de servo's geven geen krimp en het toestel vliegt zalig.
Hoe kan het dan in hemelsnaam zo zijn dat die nieuwe SS Carbon Piper cub zoveel problemen heeft met de servo's????
Ik snap daar werkelijk geen jota van.
Vr Gr Erwin
 
Hi Koriel, 4% failure. Crap zeg, de Carbon Cub van mijn broer hebben we meteen terug gestuurd. Daarvan maakte - schoon uit de doos - een airelon servo een krijsend geluid en deed verder niets.
Wel raar, want ik zie geen verschil met andere E-flite servo's.
Hopen dat de volgende modellen vrij zijn van dit soort gedoe, ik zie die Mig ook wel zitten.


Grtz, Frans

P.s was het deze post

Ja, dat was de strekking. En als ik nu even doordenk, Ca 3 tot 4% wordt geretourneerd, _dat zal denk ik_ betekenen dat de failure rate veel hoger ligt. Bijvoorbeeld iemand die hem crashed, dumpt en zich niet gerealiseerd heeft dat de oorzaak in een servo failure te vinden was. En probeer dan in NL maar eens zo'n toestel te ruilen of ter reparatie aan te bieden...
 
@koriel, dat gaat je denk ik i.d.d niet lukken. Heb al zo'n soortgelijk akkefietje met de gasten van Align achter de rug. Ook een defect waar veel over is gepost, ik wacht al twee jaar op antwoord....

Anyway, een nieuwe Carbon Cub en een setje floaters zijn onderweg, ben benieuwd.

Grtz, Frans
 
Gelukkig doet die van mij het nog.. ;-)

@koriel, dat gaat je denk ik i.d.d niet lukken. Heb al zo'n soortgelijk akkefietje met de gasten van Align achter de rug. Ook een defect waar veel over is gepost, ik wacht al twee jaar op antwoord....

Anyway, een nieuwe Carbon Cub en een setje floaters zijn onderweg, ben benieuwd.

Grtz, Frans
 
Eerste MOD ... Tundra tires

Vanavond de laatste hand gelegd aan mijn eerste mod.

Het idee opgepikt uit het Amerikaanse forum.

Het vliegen met de Cub is leuk, erg leuk. Als er echter geen goede strip is om te landen, dan wil het wel eens misgaan. De standaard banden zijn scale, maar te klein om op een normaal grasveld te kunnen landen. Vandaar dus mijn eerste mod, Tundra tires. Op het andere forum zijn er zelfs al trexler banden opgegooid. Ik heb het bij deze foam banden gehouden die ik bij de lokale hobbyboer in Maastricht heb gevonden. Diameter 62mm, gewicht per band net geen 8 gram. Ik moet nog het CG nakijken, misschien ook nog een iets groter staartwiel zoeken.

Gevlogen heb ik hem nog niet, maar de gemodde cubs in de States hebben al gevlogen. En ach.. ook Tundra tires kunnen scale zijn.. ;)
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, cool zeg!
Deze compleet off-topic is trouwens ook leuk

heb mijn nieuwe Cub binnen, servo's werken goed. Floats eronder, wat nou gras landingen...!!!

Grtz, Frans

p.s de uiteindes van de elevator die naar voren steken zijn breek gevoelig. Ik heb er stukjes tape opgeplakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Testflight ok.

Maar landen op een ruw grasveld geeft nog steeds en tip-over. Volgende zet is om de elevator travel wat te verhogen. Maar eerst de batterijen laden ;-)
b2e19ea7-cb60-0aee.jpg


2.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes gedaan zeg met die grotere wielen eronder.
Maar ik denk dat het landen zonder dat het toestel over de neus valt echt niet te vermijden is.
Wellicht op een grasbaan die zo kort is als een golfbaan.
Maar wie heeft dat?
Landen op asfalt is denk ik toch de enige oplossing.
Dat landen met mijn Eflite Sbach 342 is ook niet te doen op gras.
Maar op asfalt echt fun.
Vr Gr Erwin
 
Ja... idd, op gras duikelt hij idd nog over zijn snuitje heen.. :rolleyes:

Enfin, dan maar geen touch en go's. De lucht in, en na 5 minuten even een buiteling maken. ;)

Netjes gedaan zeg met die grotere wielen eronder.
Maar ik denk dat het landen zonder dat het toestel over de neus valt echt niet te vermijden is.
Wellicht op een grasbaan die zo kort is als een golfbaan.
Maar wie heeft dat?
Landen op asfalt is denk ik toch de enige oplossing.
Dat landen met mijn Eflite Sbach 342 is ook niet te doen op gras.
Maar op asfalt echt fun.
Vr Gr Erwin
 
Yep.........zo doe ik het ook met mijn E-flite Micro's.
Maar indien jij een soort van asfaltweg naast het vliegveld hebt lopen dan zou dat een mooie start en landings plek kunnen zijn.
Vr Gr E
 
Vanmiddag toch maar eens gekeken of het AS3X bordje in de Sbach past.
Jawel, dat past, maar die elevator servo....

I.d.d na een tijdje inputs te geven FREEZE!!! tandwielen waren brand schoon. Ik ben begonnen op de tandwieltjes te vervangen, eerst de grootste. Ja hoor, nu loopt het servotje soepel. Ik denk dat de tandwieltjes een fractie groter zijn waardoor ze niet lekker lopen.

AS3X in de Sback, GAAF!!!
 
Hoi Frans.
Hoe zou het dan kunnen komen dan veelal die elevator servo er last van heeft?
Want die overige servo's benne toch exact hetzelfde en zouden dan toch ook manko's moeten vertonen?
Vr Gr Erwin
 
Hi Erwin, net met de omgebouwde Sbach wezen vliegen, Meine gute, wat een verschil... wel is in dit type de AS3X zenuwachtiger.
Helaas na een minuut of drie ging het weer fout. Geen elevator!! En toch echt lang getest.:Fade-color Maar dit keer geen schade.:p

Ik las net ergens - dat de servo's met AS3X heter worden dan servo's niet gemaakt voor AS3X. De oude kunnen freezen (huuhhh??)
De nieuwe zijn iets krachtiger 2.3g ipv 1.9g
Onder de elevator servo zit een torretje wat super heet wordt. Misschien heeft dat effect op de servo.
Ik heb nog servo's van de airelons over, die zitten op een printplaatje. Eens kijken of ik die kan gebruiken.

Ik hoop wel dat mijn nieuwe Cub en de bestelde Mig dit gedonder niet hebben....
 
Hoi Frans.
Bedankt voor je uitleg.
Oke,dus ze hebben gebruik gemaakt van nieuwere en sterkere servo's in hun modellen.
Best jammer dat ze daar beetje nat mee zijn gegaan, want de 'oude' servo's heb ik nooit geen gedonder mee gehad en heb met mijn Sbach 342 en Micro Stryker toch al heel veel probleemloze vluchtjes gehad.
Hopenlijk is die SS Carbon V2 beter en heeft die MIG 15 er ook geen last van.
Want daar heb ik ook oren naar.
Vr Gr Erwin
 
[URL="
maiden gehad van het water[/URL], lagge zeg. Dat is echt een extra dimensie erbij.

Allereerst vliegt de Carbon Cub een stuk stabieler met de floats, omdat de CG van de lengte richting wordt verlaagt.
Opstijgen en landen doe je recht tegen de wind in.
Je moet vooral goed opletten dat je hen niet te ver aan je voorbij land. Want het moeilijkste was het taxiën. Omdat er geen roertje op de floats zit ben je aangewezen op het spel tussen de wind en je rudder. De wind op je rudder duwt netjes de neus in de wind. Met een groot rondje en wat snelheid krijg je hem wel in de andere richting, maar als de wind grip krijgt op je rudder staat je neus weer de andere richting op.
Ik denk dat de term hiervoor water-loop is!!
Erg leuk dat zeker.
Lees vooral de manual, daarin staat dat je de uitslag van de rudder to the max moet zetten.
Verder alles gevlogen op 100% DR en 25% expo, 4 minuten op de standaard lipo.

ideale vliegtijd, 's morgens/'s avond bij geen.heel weinig wind
Al met al een zeer geslaagd toestel.

Grtz, Frans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf hoor Frans, dat landen op water.
Ook erg gedurft.
Vroeger lande ik op water met mijn 450 size heli op zelf gemaakte landing floats.
Maar dat is makkelijk dan met een vliegtuig lijkt mij.
Ik zou ook graag die SS carbon erbij willen.
Zit te wachten op de V2 versie, want in die V1 geloof ik niet meer zo met die servo kwalen.
Lijkt me een erg fijn en goedmoedig toestel om lekker bij windstil weer mee te vliegen.
Vr Gr Erwin
 
Hi Jeroen, ik heb er hier nog 1 kunnen vinden.
Hou wel even rekening met het feit dat er problemen zijn met de sevo's. De toestellen worden niet uitgeleverd.
Ik heb er al een Carbon Cub door verspeeld, dat was echter voor mij geen reden om te wachten op de nieuwe leveringen.

Grtz, Frans
 
Hallo Frans,

Bedankt voor de tip. Had hem daar inderdaad al gezien, komt alleen wel redelijk duur uit met verzendkosten en drijvers erbij. Hmmm... zal er nog eens over nadenken. De nieuwe batch afwachten is wellicht ook een verstandige optie.
 
Back
Top