PH_AJH
Forum veteraan
Aangezien mijn zoon ook wel eens een F5J wedstrijdje zou willen proberen hebben we hier een probleem.
Ik heb voor licht weer een Cumulus en als het waait vlieg ik met onze Valenta Sioux. Als mijn zoon ook wil vliegen is er met rustig weer geen probleem, ik de Cumulus en hij de Sioux.
Maar ja....het is zelden rustig weer tijdens de wedstrijden. De Sioux delen is lastig, zowel voor de groepen als in geval van schade.
Nou heb ik al eens met een schuin oog naar mijn Starlight gekeken, of die niet te elektrificeren zou zijn.
Niet dus. De rompneus is zo opgebouwd dat je er geen motor in kwijt kan, en daarbij krijg je het zwaartepunt nooit goed omdat de aandrijfaccu onder de vleugel zou moeten. Jammer.
Deze week bedacht ik me dat ik misschien wel een houten romp kan bouwen. Voor F5J mag het allemaal wat fragieler zijn dus misschien gaat dat best.
Van Jacob heb ik een paar foto's van de tekening van zijn Climaxx gekregen om eens te zien hoe die romp ongeveer is opgebouwd.
Gebaseerd op de afmetingen van de Starlight romp ben ik maar gaan bouwen.
Nu heb ik voor de Starlight een tweede v-staart maar die is relatief zwaar. Bijna 100 gram en bestand tegen de mishandeling van een lierstart. Op mijn doosrompje is dat wat listig. Veel gewicht en allemaal boven de romp...ik weet niet of dat goed gaat.Geeft nogal wat torsie.
Dus heb ik van Robert de maten van stabilo en kielvlak van zijn Cirrus gekregen en ben ik iets vergelijkbaars gaan tekenen.
De staart krijgt 2x Dymond D-60SHT servo's, ergens tussen vleugel en staart ingebouwd.
Er komt een brushless buitenloper in van 170 gram, kv=900, met een 3-cellen 2200 lipo en een 14x7 prop. Als het me lukt onder de 2 kg te blijven zal dat best omhoog willen.
Een elektrieke Starlight...E-Light!
Ik heb voor licht weer een Cumulus en als het waait vlieg ik met onze Valenta Sioux. Als mijn zoon ook wil vliegen is er met rustig weer geen probleem, ik de Cumulus en hij de Sioux.
Maar ja....het is zelden rustig weer tijdens de wedstrijden. De Sioux delen is lastig, zowel voor de groepen als in geval van schade.
Nou heb ik al eens met een schuin oog naar mijn Starlight gekeken, of die niet te elektrificeren zou zijn.

Niet dus. De rompneus is zo opgebouwd dat je er geen motor in kwijt kan, en daarbij krijg je het zwaartepunt nooit goed omdat de aandrijfaccu onder de vleugel zou moeten. Jammer.
Deze week bedacht ik me dat ik misschien wel een houten romp kan bouwen. Voor F5J mag het allemaal wat fragieler zijn dus misschien gaat dat best.
Van Jacob heb ik een paar foto's van de tekening van zijn Climaxx gekregen om eens te zien hoe die romp ongeveer is opgebouwd.
Gebaseerd op de afmetingen van de Starlight romp ben ik maar gaan bouwen.

Nu heb ik voor de Starlight een tweede v-staart maar die is relatief zwaar. Bijna 100 gram en bestand tegen de mishandeling van een lierstart. Op mijn doosrompje is dat wat listig. Veel gewicht en allemaal boven de romp...ik weet niet of dat goed gaat.Geeft nogal wat torsie.
Dus heb ik van Robert de maten van stabilo en kielvlak van zijn Cirrus gekregen en ben ik iets vergelijkbaars gaan tekenen.


De staart krijgt 2x Dymond D-60SHT servo's, ergens tussen vleugel en staart ingebouwd.
Er komt een brushless buitenloper in van 170 gram, kv=900, met een 3-cellen 2200 lipo en een 14x7 prop. Als het me lukt onder de 2 kg te blijven zal dat best omhoog willen.
Een elektrieke Starlight...E-Light!