E-REVO topic

@ Pirelly en >ET, Mijn BadLands komen van eBay (1962.caz). Gezien de verzendkosten (net geen 12 euro) denk ik dat deze uit de UK komen :)

Ik heb mijn BadLands getaped op Rulux Half Off-Set Half Ups (dus 4'' ipv monster truck 3.2''). Als ik eerlijk moet zijn raad ik die niemand aan, ik heb er echt mee liggen worstelen om ze erop te krijgen. Ik heb Ofna molded foams besteld (zeer degelijk) wat ook al een PITA was om erop te krijgen.

Ik weet niet van welke compount de Harakiri's zijn maar die krijgen mijn voorkeur. De BadLands zijn van XTR gemaakt (als ik het me goed herinner) en dit spul is wel heel erg slijtvast maar de moeite om ze op de velgen te krijgen werd me bijna te veel!

Laatst bewerkt:
Rulux velgen in de maat die je hierboven hebt gezien zijn 4" in diameter.
Je moet dus eigenlijk banden hebben die ook 4" zijn. Badlands heb je echter niet in die maat, de grootste diameter die er is, is geloof ik 3.2". Daar moet je dus naar op zoek.

Laatst bewerkt:
Rulux velgen in de maat die je hierboven hebt gezien zijn 4" in diameter.
Je moet dus eigenlijk banden hebben die ook 4" zijn. Badlands heb je echter niet in die maat, de grootste diameter die er is, is 3.7". Daar moet je dus naar op zoek.

Duidelijk! maar nu ga ik twijfelen na het verhaal van Nard Cox dat het een BITCH is die banden erop te krijgen.....

Ik vond ze net o.a. ook vij rcworld en rctuningraalte...

De reden die Nard opgeeft is ook een van de redenen dat ik niet voor die setup (hoe aantrekkelijk ook) gegaan ben.
Vandaar de harakiri optie. Deze passen wel gemakkelijk.
Partnummers hiervoor:

65525SS (super soft)
65525S (soft)
65525M (medium)

Hier een tabel om je keuze wat makkelijker te maken qua hardheid.

natuurlijk zien die gele velgen en banden er veel vetter uit dan de gewone standaard talon op de revo , heb hier zelf een setje VTEC competition liggen, en de wagen is natuurlijk veel stabieler, en beter te besturen, maar op 1 of andere manier grijp ik altijd terug naar mijn gewone talon wielen,

persoonlijk vind ik die noppebanden veel mooier , maar ze halen veel fun weg uit je wagen ( als basher)

van mijn mag hij eens met zijn kont wippen of een een vette koprol maken, dat ik voor mijn de fun van de rc

idd op de wheelnuts zit er wel wat spelling ,maar je moet daarvoor geen zo'n shim ringjes kopen, gewoon de dichts bijzijnde doe het zelf zaak en zo'n rolleke waar ze buizen mee dicht maken, van wit rekspul,( ben de naam kwijt) je draait dat een paar keer daar rond, wheelnut er weer op en probleem opgelost

Tja .. een 3.2'' band op een 4'' velg zetten (dus de velg is 25% groter dan de band) is gewoon een rot klusje, het lijmen al helemaal omdat je nu een stukje ''dieper in de velg'' moet lijmen.

Nogmaals: het is een rot klusje en ik heb het lijmen samen met mijn vader gedaan want alleen was niet te doen. Maar als je ze erop hebt zitten kun je er wel een hele tijd mee vooruit.

Met de Harakiri's zou ik voor de medium gaan, vooral als je ook af en toe eens op de weg wilt kunnen raggen.

Jazeker. Zelfs gelijmd willen ze nog wel eens los gaan zitten als je even 6s power naar de bandjes laat gaan.
En je wilt toch niet dat de velgen in de banden rond gaan draaien ;)

Er bestaat natuurlijk nog een andere optie:
Maximizer Beadlocks
Hoef je niet meer te lijmen en die badlands passen er zonder problemen op.

Laatst bewerkt:
Jazeker. Zelfs gelijmd willen ze nog wel eens los gaan zitten als je even 6s power naar de bandjes laat gaan.
En je wilt toch niet dat de velgen in de banden rond gaan draaien ;)

Maximizer Beadlocks

Ohwww die gele zijn zeeeeer cool, dit word de set-up! Verkrijgbaar bij rcfun voor 27 euro per paar.

De gele Maximizer Beadlocks, 17 mm, halve offset. Met de Badlands banden. Ik ga jullie op de hoogte houden als ze erop zitten!

Iedereen mee akkoord?;)

Ben benieuwd hoe dat zich houd zonder te hoeven verlijmen.

Laatst bewerkt:
Heb net m`n firmware vernieuwd (1.27) , nu blijft de fan op de esc constant draaien,
dit deed hij voor de upgrade niet, toen draaide de ventilator maar heel kort.
zou dit in de andere firmware kunnen zitten?

Dat zou wel beter zijn IMO, Er zijn er zat die niet tussendoor even controleren op de temp's. Dan draait ie dus te heet en krijgen ze vaker de esc terug, misschien proberen ze dat zo een beetje te voorkomen. Is ook maar een hersenspinsel hoor, pin me er niet op vast. Zal de mijne eerdaags ook eens updaten.

Ik heb de nieuwste er ook op zitten en bij mij draait ie volgens mij alleen maar bij aanzetten.
Zal even controleren...

EDIT, inderdaad alleen bij aanzetten en natuurlijk als ie warm wordt.

Laatst bewerkt:
Heb net m`n firmware vernieuwd (1.27) , nu blijft de fan op de esc constant draaien,
dit deed hij voor de upgrade niet, toen draaide de ventilator maar heel kort.
zou dit in de andere firmware kunnen zitten?

Het was dus inderdaad de V1,27. Heb de 1.28 eroverheen gezet, en de fan reageert weer als vanouds..
:cool:

Maximizer Beadlocks

Geeft er iemand ervaring met deze velgen?
is dat goed, of komen die ringen achter een tijdje vanaf,
zou me sterk verbazen als dat even goed is als lijm,

ik moet nu en dan al eens een beetje lijm bijdoen ( dan scheuren mijn banden :) )

heb erwat twijfels over, hoop dat er iemand meer over deze velgen kan vertellen,

off- tropic !!ik heb nog een vraagje, ik heb hier een paar lipo's liggen van graupner en van ace rc,
dit zijn hardcase 5000mah
dus bij deze hardcase moet je de kabels er van boven insteken,
je heb dus rood + zwart - en een kleintje in de middel, die ook aan je ballans kabel zit,

om je lipo's op te laden en te ballanseren heb je dit kleine kabeltje nodig en moet het erin zitten,weet iemand of dit kabeltje erin moet om te rijden?
want dat zit altijd in de weg!!

Neen is voor niets nodig Steven ;) dient alleen om te balanceren bij het laden :D

Even juist gezet haha

Laatst bewerkt:
Ik rij al een paar runs met de beadlocks, moet zeggen, ze blijven goed zitten de banden.
Wel vind ik ze een stuk zwaarder als de gelijmde banden en zijn ze minder in balans.
Als ik wielen van de grond doe blijven ze behoorlijk trillen/slingeren. Heb ze al een keer losgemaakt en weer opnieuw erop gezet, maar dit blijft.
Tis niet zo erg dat je het echt merkt met rijden, heb de HPI dirt claws erop zitten en getaped.

Al met al ben ik er tevreden over, beter dan de Talons die je na zowat iedere rit moest lijmen om de losse plekken weer vast te zetten.

Ik rij al een paar runs met de beadlocks, moet zeggen, ze blijven goed zitten de banden.
Wel vind ik ze een stuk zwaarder als de gelijmde banden en zijn ze minder in balans.
Als ik wielen van de grond doe blijven ze behoorlijk trillen/slingeren. Heb ze al een keer losgemaakt en weer opnieuw erop gezet, maar dit blijft.
Tis niet zo erg dat je het echt merkt met rijden, heb de HPI dirt claws erop zitten en getaped.

Al met al ben ik er tevreden over, beter dan de Talons die je na zowat iedere rit moest lijmen om de losse plekken weer vast te zetten.

Met welke banden rij jij op de Maximizer beadlocks als ik vragen mag en hoe houden de banden zich tijdens hogesnelheid on- en offroad?

Zoals al ik al zeg, HPI dirt Claws. Banden zijn redelijk all road, redelijk op de weg, slijten niet al te hard, redelijke grip in het gras. Ook in het bos met bladeren etc kom je er goed mee weg, los zand daarintegen gaat voor geen meter.

Maar ik heb niet zoveel ervaring met de MT banden/wielen, heb alleen deze en de Talons tot nu toe gehad.

Hoge snelheid, vol gas met 54 SPUR op 4S gaat zonder problemen, banden (omdat ze getaped zijn) ballonnen niet en blijft goed bestuurbaar.

Enig idee of iemand als eens geprobeerd heeft de standaard Traxxas banden (Talon 3.8") op de Maximizer velgen te zetten of kan dit niet qua maatvoering?

Zoals jullie kunnen lezen ben ik alle mogelijkheden aan het bekijken en zit nog steeds aan de Maximizer wielen en de Badlands MT te denken maar het schoot mij ineens te binnen (om kosten te besparen) of het Traxxas rubber niet op de Maximizers zou kunnen passen.

@Snoebel, sorry had je post niet goed gelezen;)

Laatst bewerkt:
Back