E-REVO topic

@ >ET, lijmen is zeker nog nodig. Heb 1 minuutje heel rustig met ongelijmde banden op straat gereden. Een bochtje met 5kmph zorgde ervoor dat de band gewoon van de velg afrolde.

>ET en erevobe, Beadlocks, ik ben er geen fan van. Soms lees je nog wel eens een beadlock die faalt, of het komt door slecht design/te veel power of een slechte montage weet ik niet. Maar gezien de prijs en het extra gewicht ervan (wat nadelig is voor de aandrijving/slijtage/temps van electronica) hebben ze niet mijn voorkeur. Een leuke offset velg zoals de Rulux of een andere dish velg zijn heel goedkoop, stukken lichter, beter in balans en kunnen ook opnieuw gebruikt worden zouden de banden versleten zijn. Als je toch voor beadlocks gaat ga er dan geen Talons op zetten, er zijn meer dan genoeg betere alternatieven :).

@ wija, je moet niet de laatste BETA instaleren. Heb er al meer probleempjes mee gelezen. Gewoon downgraden naar de laatste ''steady'' versie.

Na vanavond weer eens lekker gereden te hebben merkte ik bij het opruimen dat een v/d achterwielen niet zo lekker draaide.Thuis wielen verwijderd en de boel schoongemaakt nu lijkt een wiel goed te draaien l + r het andere wiel l oke r voel ik wat geknars en lijkt het niet zo soepel te gaan. overigens draaien beide wielen lang niet zo soepel als de voorzijde.
Iemand een idee:confused:

Axl, haal anders de assen achter even los van het diff (gewoon even de schroeven in de cupjes eruit draaien en dan de as eraf schuiven).
Draai dan nog eens aan de velgen. Als het probleem weg is, dan zit het in je diff. Maar ik vermoed dat het aan je lagers ligt, of aan de koppeling van de as bij het wiel.
Desnoods even wielen eraf, as eruit en lagers checken. En als de as er dan uit is, kun je ook de koppeling even bekijken (even blauwe hoesje eraf schuiven).

Ik heb net weer even center diff verwijderd (gewoon om volgende keer weer even te testen) en de aandrijflijn nagelopen. Alles loopt soepel. Alleen achter bij het lager van de motor begint ie een beetje een vreemd geluid te maken. Hoop niet dat het lager kapot aan het gaan is.

Update banden/velgen;

Heb vandaag de Jconcepts Rulux (wit) besteld in duitsland, de conversieset van 14 naar 17 mm besteld van Traxxas (blue anodized) en lijm voor de banden. Tevens de Harakiri's medium besteld bij MevosRC.

Ben nu toch afgestapt van de Badlands aangezien deze zeer moeilijk te monteren zijn omdat de maatvoering van de velg en de band niet overeenkomen. Tevens ook afgestapt van de Maximizer Beadlock velgen (maar oh wat zijn ze mooi) omdat ik daar toch wisselende berichten over lees.

Ga dus aan het lijmen binnenkort;)

Laatst bewerkt:
Nee, die ga je daar niet vinden. Maar een beetje electronica zaak en zeker in een car audio zaak ga je die wel vinden. Maar of ze van die mooie flexibele siliconen mantel kabel hebben ?

Axl, haal anders de assen achter even los van het diff (gewoon even de schroeven in de cupjes eruit draaien en dan de as eraf schuiven).
Draai dan nog eens aan de velgen. Als het probleem weg is, dan zit het in je diff. Maar ik vermoed dat het aan je lagers ligt, of aan de koppeling van de as bij het wiel.
Desnoods even wielen eraf, as eruit en lagers checken. En als de as er dan uit is, kun je ook de koppeling even bekijken (even blauwe hoesje eraf schuiven).

Ik heb net weer even center diff verwijderd (gewoon om volgende keer weer even te testen) en de aandrijflijn nagelopen. Alles loopt soepel. Alleen achter bij het lager van de motor begint ie een beetje een vreemd geluid te maken. Hoop niet dat het lager kapot aan het gaan is.

Helaas het zit niet in de assen, heb dif gedemonteerd en die blijft ook dan niet lekker draaien, opengemaakt maar kan visueel niets zien...ga alle tandwieltjes vervangen zou het weer goed moeten zijn....
Het rare is dat als ik duw of trek a/d assen dat aan de ene zijde het goed gaat a/d andere zijde met duwen niet maar trekken wel, shimmen lijkt me dan toch geen optie:confused:

Update banden/velgen;

Heb vandaag de Jconcepts Rulux (wit) besteld in duitsland
Ben je er wel zeker van dat dit de 1/2 offset velgen zijn!?!?
Volgens mij worden die namelijk niet meer in wit geleverd, maar alleen in geel. Het zou dus kunnen zijn dat je nu de standaard offset hebt.
Het is natuurlijk mogelijk dat ze nog een wit setje hadden liggen, maar ik zou het voor de zekerheid even checken.

Type nummer zou moeten beginnen met 3310

Ben je er wel zeker van dat dit de 1/2 offset velgen zijn!?!?
Volgens mij worden die namelijk niet meer in wit geleverd, maar alleen in geel. Het zou dus kunnen zijn dat je nu de standaard offset hebt.
Het is natuurlijk mogelijk dat ze nog een wit setje hadden liggen, maar ik zou het voor de zekerheid even checken.

Type nummer zou moeten beginnen met 3310

De 3310 zij de Half Ups

Dit staat op de bestelorder;
JC-3308
Felgen 1/8 Truggy 1/2" Offset weiss 17mm (4)

http://www.s-m-d.co.uk/jc3308-rulux-18th-truck-wheel-12-inch-offset-i677.html moet ook kloppen volgens deze site

Laatst bewerkt:
Jup, je moet ook de half ups hebben als je met LPR size banden gaat werken.

De 3308 zijn 3.46" in diameter.
De 3310 zijn 3.97" in diameter.

Welke banden heb je besteld?
Als je de 65525M Harakiri's heb besteld, dan moet je de 3310 velgen hebben, die passen niet op de 3308.\

De combi die je in mijn posts terug zag was de 3310Y met de 65525S.

Laatst bewerkt:
Jup, je moet ook de half ups hebben als je met LPR size banden gaat werken.

De 3308 zijn 3.46" in diameter.
De 3310 zijn 3.97" in diameter.

Welke banden heb je besteld?
Als je de 65525M Harakiri's heb besteld, dan moet je de 3310 velgen hebben, die passen niet op de 3308.\

De combi die je in mijn posts terug zag was de 3310Y met de 65525S.

Heb ze gemaild of ze de anderen kunnen leveren, krijg ik vlak daarna een statuswijziging mailtje dat e.e.a. net verstuurd is......tja jammer dan. Helaas kan ik dus niet de 3310 vinden op hun site, wel gevraagt of ze eraan kunnen komen.

Laatst bewerkt:
De juiste ditmaal besteld in Engeland, zijn op voorraad maar aleen in de gele kleur, dus de 3310Y.

Iemand interesse in een setje witte 3308 misschien;)

Vandaag de Slayden steering mod uitgevoerd en dat geeft een echt merkbaar grotere stuuruitslag. Tevens het verste bevestigingspunt op de stuurservo armpjes gebruikt ipv de default die het dichtst bij de servo's zit. Alles loopt soepel en zelfs bij de standaard, zero offset, banden/velgen loopt er niets aan.
Je moet nu wel oppassen dat met hogere snelheid een forse stuurbeweging de Revo bijna doet omvallen.

Binnenkort worden de nieuwe velgen, banden en de Sway Bar Kit geleverd, eens zien of dit de stabiliteit ten goede komt.

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw met de E-Revo (ga hem dit weekend ophalen) en al een aantal jaren niet meer met de hobby bezig geweest.
De afgelopen weken ben ik druk aan het zoeken geweest naar allerlei informatie, maar er is nog één ding waar ik niet uitkom:

Welke kappen van andere merken/modellen kunnen er (met enige modificatie) op de ERBE? De enigen die ik heb kunnen vinden zijn de proline slipstream en baja buggy.
Zouden de kappen voor bijvoorbeeld de savage flux en e-maxx brushless ook kunnen?

Oh ja, waar zou ik eventueel een kap kunnen laten airbrushen? Ik kan wel overweg met een knikkerbus en masking tape, maar een uitgebreid ontwerp zit er niet in...

Alvast bedankt,
Sebastiaan

Bewaren voor een setje monster truck banden?

Mwah, heb ze voorlopig niet nodig, zat eerst te denken (aangezien de velgen kleiner zijn) om een setje straatbanden aan te schaffen voor speedruns maar heb toch besloten ze te koop te zetten hier. Als ik ze niet kwijtraak bewaar ik ze voor later;)

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw met de E-Revo (ga hem dit weekend ophalen) en al een aantal jaren niet meer met de hobby bezig geweest.
De afgelopen weken ben ik druk aan het zoeken geweest naar allerlei informatie, maar er is nog één ding waar ik niet uitkom:

Welke kappen van andere merken/modellen kunnen er (met enige modificatie) op de ERBE? De enigen die ik heb kunnen vinden zijn de proline slipstream en baja buggy.
Zouden de kappen voor bijvoorbeeld de savage flux en e-maxx brushless ook kunnen?

Oh ja, waar zou ik eventueel een kap kunnen laten airbrushen? Ik kan wel overweg met een knikkerbus en masking tape, maar een uitgebreid ontwerp zit er niet in...

Alvast bedankt,
Sebastiaan

Als je echt wat anders wilt kun je de Proline Beetle kap bestellen, deze is eigenlijk geschikt voor de Revo 3.3 maar met een kleine aanpassing (materiaal wegslijpen en andere bevestigingspunten boren) prima te gebruiken en staat nog eens cool ook. Met andere kappen heb ik geen ervaring maar hoor graag wat jij uiteindelijk aanschaft. Graag foto's posten voor ons allen!

Ik gebruik hem overigens op de brushed versie.

Hallo iedereen,

Alvast bedankt,
Sebastiaan

Maiden airbrush ( forumnaam Maiden ) doet airbrushen, kun je een mailtje sturen misschien.

proline f650 kap:
SAM_0702.jpg

Back