E-REVO topic

als je slechte lipo's gebruikt, kun je hetzelfde hebben. (alleen dat je accus dan letterlijk ontploffen/napalm bommetjes worden. )
Ikzelf gebruik al ruim een jaar 5000mAh 30C Zippy flightmax accu's, en heb nog geen problemen ermee gehad. (30c continue, 40c burst.)

dit is gewoon niet normaal,

ik heb met mijn meegeleverde batterijen, weken volgas gereden,zelfs met vertanding!!! in straat , aarde enzo........nooit wat voor gehad,

en als ze een e-revo verkopen, met gewone accu's staat , de wagen NIET op lipo- cut off, ik kan het heel goed weten, om lipo te rijden moet je hem met de castle link verzetten,

normaal, staat de e-revo start klaar, voor de bij geleverde batterijen!! 100% zeker!! laden en rijden!!

idd in jou geval , is er volgens mij een dik probleem ,
die niet aan jou kan liggen, of je moet je stekkers verkeerd of slecht hebben gesoldeerd, (komen eventueel lichtjes tegen elkaar in de omhulzing , en bij gas geven springen er mss vonkjes over!!) t'is maar even denken he,

volgens mijn ligt dit probleem gewoon bij traxxas, verkeerde aansluiting of,

en wat hier weer gezegd word over de nimh batterijen klopt NIET, ik heb hier ook eens een discussie over gehad,
en ik daarvoor naar castel en naar traxxas gemaild,

traxxas mailde mijn , dat dit geen problemen kan geven( wat logische was, ze leveren ze zelf bij)

castle mailde mijn, dat de gewone nimh niet verkeerd waren, maar dat er wel word aangeraden op met hen mamba systeem op lipo te rijden met min 30c, wegens de hoge stroom die de mamba aankan!!

maar dat kon zeker geen probleem geven met gewone nimh accu's!!

traxxas zou dit, hen niet kunnen permiteren om iedere e-revo terug , kapot binnen te krijgen, vergeet ook niet, dat niet iedereen op lipo rijd he, meer dan 50% van de verkochte ERBE rijd op gewone nimh packs!!!

weet wel, daarmee is jou probleem niet opgelost,
en nu net met een verlengd weekend, om sch**t van te krijgen,

volgens mijn zit er gewoon iets mis , in de bedrading, of iets mis gesoldeerd,
maar als er al vlammen uitgekomen zijn,is het te laat vrees ik !!dit kan dit wel eens R.I.P zijn!!

terug brengen naar de winkel, met een beetje goeie service, loop je met een nieuwe buiten!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heyla

Nee inderdaad dit klopt volgens mij ook helemaal niet hoor... Zoals ik al zei de auto heeft nog geen 5min kunnen rijden...

Ivm de lipo cutoff deze staat automatisch wel ingesteld hoor, dit staat ook zo in de handleiding... Maar er staat duidelijk bij dat je zo met Nihm mag rijden...

Ik heb zelf geen stekkers of niets gesoldeerd, dus daar ben ik zelf ook niet in de fout...

Ja de verkoper mailde mij dat dit ook netjes opgelost zou worden en dat ik normaal gewoon had al kunnen langskomen feestdag of niet. Maar hij zit op dit moment in Duitsland voor een cross... Dus ik kan pas ten vroegste maandag gaan, en dan moet ik zelf ook nog werken de gehele dag dus moet de vriendin maar langsgaan ermee...

Ivm lipo's zeg je ten minste 30C, mij was aangeraden om ten minste voor 25C en 4000mAh /30C en 3500mAh te gaan... Daarom ook dat ik voor de Polyquest lipo's gekozen heb die ik morgen kan gaan afhalen (2S 4900mAh 25C en 3S 5000mAh 25C) Deze zouden toch voldoende moeten zijn of niet? Of toch beter voor andere lipo's gaan?

We zullen maandag wel zien ivm de ERBE, die staat nu zo zielig boven :( met de batterijtrays open en wat zwart gesmeurd...

Je mag ook met NiMH in LiPo mode rijden, maar zoals Klamath zegt rij je de NIMH dan nooit leeg zoals wel kan en mag.

Die PolyQuests zijn goed genoeg, maar zijn denk ik redelijk duur geweest niet?

ps. heb je pics?

De polyquest vielen goed mee in prijs, alle bedoel toch om ze in belgie te kopen want kan ze daarvoor niet bij hobbycity bestellen...

De 4900mAh 2S 25C/40C burst kost 41.5euro tov 58.99$ bij HC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Polyquest 4900mAh 2S RXP 25C Racing Lipo Pack $39.64

De 5000mAh 3S 25C/40C burst kost 73.9euro tov 100.38$ bij HC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Polyquest 5000mAh 3S TRX Racing Lipo Pack $81.25

Dus als je kan omrekenen kan ik ze daar niet voor bestellen... Ook is de laatste speciaal voor de E-revo ontwikkeld en past hij perfect in de tray's...

ps. pics van?

Laatst bewerkt:
Dat valt me nog mee, al zijn de Zippy's en Turnigy's kwa prijs/prestatie natuurlijk beter.

Pics van je wagen / schade / esc / zwarte plastic / etc :)

Ben er een deel aan het uploaden...

Ja die lipo's ga ik mij toch halen, dan heb ik ze in huis voor als de E-revo terug thuis komt :(

Even wat fototjes! (klik voor grotere versies)
Op het eerste zicht niets aan de hand, let op de splinternieuwe bandjes dus echt amper gereden:

foto8.jpg

Nog steeds niets te merken

foto7yn.jpg

De tray's zeggen het wel...

foto6wh.jpg

foto4vd.jpg

De Nihm zeggen ook alles

foto3ol.jpg

foto2il.jpg

foto1br.jpg

En dan de Traxxas zender ZONDER Traxxas link...

foto9a.jpg

Na heel wat zoeken zonet op het Traxxas E-revo forum blijkt dus dat je best voor lipo's gaat naar een set die 150A constant kan geven...
Dan kom ik er nog niet met die beide Polyquest die ik normaal wou gaan halen... of vergis ik me erin?

Even wat fototjes! (klik voor grotere versies)
Op het eerste zicht niets aan de hand, let op de splinternieuwe bandjes dus echt amper gereden:

foto8.jpg

Nog steeds niets te merken

foto7yn.jpg

De tray's zeggen het wel...

foto6wh.jpg

foto4vd.jpg

De Nihm zeggen ook alles

foto3ol.jpg

foto2il.jpg

foto1br.jpg

En dan de Traxxas zender ZONDER Traxxas link...

foto9a.jpg

eerst eens over die lipo cut-off , de wagen staat idd standaard erop, in de achtergrond,eerst moet je deze aan vinken (klikken) ,in dat rijtje ernaast staat er geen volt per cell opgegeven, er staat 4.0 maar ook wat in de achtergrond en je kan er niet op klikken,om je v per cell in te stellen, dus moet je eerst op die lipo cut-off klikken, daarna kun je wel v/ per cell ingeven,
dit was bij mij toch zo met mijn castle link!!

wat in de achtergrond staat is NIET van toepassing!!!

nu over die nimh packs, ik zie dat deze dus aan de achterkant , beginnen roken of smelten zijn, tot aan de voorkant, was dit met beide accu's of enkel 1 kant?

ziet er in ieder geval vreemd uit, mss een slechte accu , als langs 1 kant is?

wat die zender betreft, ik heb dezelfde, en als er daarnu traxxas op staat of kust mijn gat!! blijft mijn gelijk

dit is een heel goede zender, met een enorm bereik,

das toch het belangrijkste voor mijn!!

re

hey gasten, wat denken jullie van mijn lader? die was in het geniep eventjes meer den 6A aan het laden in mijn 1 week oude powercell 3000ma van mijn traxxas. nu op het gemak aan het laden op 1A en er zit al 3.52a in denk naar de maan met mijn pack's.

hey gasten, wat denken jullie van mijn lader? die was in het geniep eventjes meer den 6A aan het laden in mijn 1 week oude powercell 3000ma van mijn traxxas. nu op het gemak aan het laden op 1A en er zit al 3.52a in denk naar de maan met mijn pack's.

best eens kijken in een tropic die daarvoor bestemd is !!

( wat denken jullie van mijn lader?) over uw lader kunnen wij niet veel zeggen, maar als jij 3000 mah, laad op 6A ? dan weet jij best waar de fout ligt!! voor de rest, zelf eens op zoek gaan!!

Beide accus hebben hetzelfde... dus achterkant beide kanten zijn doorgerookt en beide vanboven waar de draden zitten ook...

En inderdaad het maakt niet uit wat er op de zender staat, alleen is die traxxas link net wat beter qua instellingen en fail safe etc...

wel ik weet niet wat er mis gaat met mijn lader het is een ultra contest van graupner en heb al eens ene lampje doen branden van hm net alsof deze batterijen niet meer waren zoals ze moeten. Wel is het gekomen nadat ik hem heb moeten opzenden voor hertselling maar in feite is dat een schultz en is niet op de juiste plaats gekomen voor herstelling

ik ben bezig met mijn nieuwe bulkhead te monteren, maar nu zit er in dat zakje een clipje wat je ergens in moet klikken, maar waar ? In de tekening staat dat die boven op het diff moet komen, maar ik zie geen mogelijkheid om hem te bevestigen. Ook heb ik dit onderdeel niet terug gevonden in mijn kapotte bulkhead.
iemand een idee ?
http://c0456141.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/images/large/tra/tra5329.jpg
Het gaat om het clipje naast de schroeven.

Probleem op gelost.
Voor diegene die met hetzelfde probleem zitten:

Dit clipje is voor de nitro uitvoering van de revo, deze heb je dus niet nodig bij een E-revo.

Laatst bewerkt:
Back