E-REVO topic

Wou gister ook de castle link proberen maar wat ik zo begreep van die site dat het progamma niet te installeren is op vista 64 bits. En moet je raden wat ik heb.
Werkt zonder problemen op Vista 64bit. Heb ik hiervoor ook gehad. Zit nu op Win7 64bit. Draait prima.
Als je geklaag krijgt tijdens de installatie, dan even als administrator proberen en/of in compatibiliteits modus (win xp sp2).

Bedankt voor het herinneren trouwens... Er is net een nieuwe versie (3.26) uit.
Daar zit ook weer een nieuwe MMM (beta) firmware in, versie 1.29....

Laatst bewerkt:
hmm zal eens even kijken of ik dan kan. lijkt me wel leuk. is het alleen e-revo's of worden er ook wedstrijden met slashses gereden toevallig. kan ik met wat vrienden komen :) De castle link werkt nu wel op me pc. Alleen nog geen tijd gehad de e-revo er aan te hangen :p

hmm zal eens even kijken of ik dan kan. lijkt me wel leuk. is het alleen e-revo's of worden er ook wedstrijden met slashses gereden toevallig. kan ik met wat vrienden komen :)

Er wordt gereden met 1:8/Revo-E-maxx-enz/sc 4wd/ sc 2wd wel electro!!

Laatst bewerkt:
Ha Jeroen, ik moet zeggen dat je de spijker op zijn kop slaat. De ERBE is écht heel gaaf. Ik heb mij de laatste jaren prima vermaakt met mijn Savage en deze heeft nu een prima second life bij een ander forumlid, maar de E-Revo is gewoon super.
Ze hebben echt goed nagedacht bij het ontwerp van deze auto en hij heeft van zich zelf een goede handling. Daardoor hoef je niet allemaal hopups te kopen om lekker te kunnen rijden en de power.... wow :p
Natiirlijk zijn er wel genoeg hopups te krijgen maar dat is naar mijn idee meer om het bling bling gehalte te vergroten.
Ik rijd meestal in de buurt van Utrecht dus wellicht nog een beetje ver weg van Alkmaar maar in ieder geval westelijker....

Hee, Utrecht ....
Waar rij je dan in omgeving Utrecht?
Ben wel benieuwd naar mooie plekjes in de omgeving. Ik woon in Lunetten.

Groet,

SnarF007

hmm zal eens even kijken of ik dan kan. lijkt me wel leuk. is het alleen e-revo's of worden er ook wedstrijden met slashses gereden toevallig. kan ik met wat vrienden komen :) De castle link werkt nu wel op me pc. Alleen nog geen tijd gehad de e-revo er aan te hangen :p
1:8 truggy/buggy, revo's, Short course trucks 2 wd, en sc modified (4wd). Dat zijn de klasse's

ik heb laatst ook gereden in utrecht. Was een hele leuk offroad baan naar mijn idee. Ze hadden ook een onroad en een soort heli platform. En genoeg tafels om te sleutelen. Ik denk dat ik alleen kom kijken bij de wedstrijd in helmond. Ben pas 2 weken met een e-revo aan het rijden en heb totaal geen idee hoe ik me op een wedstrijd moet voorbereiden. :p

Voorbereiden, gewoon zorgen dat je auto in orde is, accu's vol hebt als je aankomt.
Ff checken eventueel vantevoren wat je moet doen qua inschrijving en gewoon rustig aan proberen je rondjes te rijden. 1 keer moet de eerste keer zijn, geloof me, als je het eenmaal te pakken krijgt wil je niks anders meer :-)

Ik weet totaal niet wat het programma is in Helmond, maar meestal heb je wel wat tijd om vrij te trainen, kwalificaties en daarna pas de wedstrijden.

Je kunt op zaterdag (voor de wedstrijd) al trainen, en er zijn meer dan genoeg mensen aanwezig om je te introduceren in het wedstrijd rijden. Als je maar een beetje discipline hebt, komt alles goed. Wel even bij de inschrijving ter plaatse melden, dat je voor het eerst komt wedstrijd rijden, en dan komt alles goed. Zorg ik zelf voor

Laatst bewerkt:
Ga er wss zaterdag ook heen. :) met de Slash 4x4 (als de connectoren dan binnen zijn! en de Mamba max uiteraard.) eens de Slash 4x4 op 4s Lipo proberen ^.^

en uiteraard met de Slash 4x2 en de ERBE. als ik al mee doe aan de nonitro wedstrijd (wat ik wel verwacht, gezien ik dan vakantie heb.. dus eigenlijk geen excuus.) zal dat met de Revo worden.
Zit ik alleen met het 'probleem' van de transponder. zijn er leentransponders beschikbaar? (bij de wedstrijd bedoel ik dan.. voor de training zal met me een anus oxideren (reet roesten). dat 't een keer een honderdste scheelt op een ronde zal er net aan liggen of ik weer eens afgeleid ben, haha.

Goede vraag Klamath, zit ik momenteel ook mee. Ik heb bijna drie man bij elkaar om een transponder te kopen (als je er drie koopt krijg je korting). 70 euro incl. verzending van het nieuwste AMB type RC4.

Zit er zwaar aan te denken ook mee te doen. Heb ook vakantie, dus tijd moet ik wel hebben.
Zal dan ook mijn eerste echte wedstrijd worden met de erbe.

Zo'n transponder heb ik ook al geinstalleerd. Toen ze net uit kwamen waren ze ook laag geprijsd. Echt een leuke gadget als je wat meer op banen rijdt waar ze een telsysteem hebben.

banden E-Revo bruchless

ik ben op zoek naar banden voor mijn 1/10 de e-revo brushless, heeft iemand ervaring met laagprofiel en welk type? naar het schijnt zou de hpi4731 op dit model passen.

mvg,

christian

Goede vraag Klamath, zit ik momenteel ook mee. Ik heb bijna drie man bij elkaar om een transponder te kopen (als je er drie koopt krijg je korting). 70 euro incl. verzending van het nieuwste AMB type RC4.

een kameraad van mij wil er evt ook wel een kopen. bovendien,.. Ik heb een eigen tellus. (yea,.. :roll: I know )
Dus een transponder zou niet eens echt verkeerd zijn. :p

ik heb ook geen transponder. En verder weet ik nog niet echt wat ik moet halen als crash setje voor een e-revo :P En hoeveel accu's verbruik je op zo'n dag? Had namelijk eerst een rustler toen had ik er 3 maar nu heb ik bij elke run 2 accu's nodig.En zit nu nog te wachten op me andere 3 accu's die ik bestelt heb. :p

Een crash setje zou ik ook nog moeten hebben. Ik zit nu al anderhalve week met een kapotte aandrijvingsas.
Ik ben sinds een paar weken pas weer bezig met rc, wat zijn de gebruikelijke onderdelen die er als eerste aan gaan?

@ roytje, de No-nitro cup heeft beperkte beschikking over leentransponders, dus een eerste race is dat geregeld. Als je eenmaal het virus te pakken hebt, zul je toch wel je eigen transponder willen hebben. De leentransponders is voor de rijder en de wedstrijdleider een heleboel extra werk, na elke manche moet je 'm namelijk weer inleveren, en voor de manche weer ophalen .

Wat zit er in een "crash setje":
* aandrijfas
* draagarmen voor/achter
* bulkhead voor en achter
* variatie aan vertandingen
* variatie in banden, een goede banden keus bepaalt 80% van de wegligging.
* wheelcarrier
* skidplate's
* wielmoertje

Het is bijna allemaal kunststof, wat nu nog héél veel kan hebben, maar als straks de temperatuur onder de nul zakt wordt het veel kritischer

@Jeez, heb nog wel een aantal van die kunststof assen liggen.

Als het zaterdag mooi weer is, gaan er dan nog meer mensen naar Mach-one om te rijden?

Klamath,
Als de weersvoorspellingen aanhouden wil ik zaterdag wel naar de mach-one komen. Het is niet naast de deur, maar vroeg of laat kom je toch op elke baan in Nederland. :)
Wat wil je voor 1 aandrijfas hebben?

Ik begrijp dat er beperkt stroom is. Ik moet nog traxxas stekkers op 4 accus zetten, dan heb ik drie paar. Moet voldoende zijn lijkt me.

Back