E-REVO topic

Er zijn er meer die er zo over denken. Ik heb nooit nitro gereden, maar als ik wel eens tegelijk met een nitro op de baan ben, heb ik ook niet het idee dat ik wat gemist heb.

Ik denk ook dat Brushless de toekomst is, stinkt niet, maakt nauwelijks herrie en start altijd. Prestatie's doen niet onder voor nitro, als ze al niet hoger zijn.

En verder sluit ik mij bij Pir3lly aan, neem niet alles altijd serieus op. Het gaat om de hobby, met af en toe een dolletje op z'n tijd.
Hoop ooit nog eens een leuke wedstrijd met je te kunnen rijden.
(en ik ben ook geen RC-professor hoor)

Er zijn er meer die er zo over denken. Ik heb nooit nitro gereden, maar als ik wel eens tegelijk met een nitro op de baan ben, heb ik ook niet het idee dat ik wat gemist heb.

Ik denk ook dat Brushless de toekomst is, stinkt niet, maakt nauwelijks herrie en start altijd. Prestatie's doen niet onder voor nitro, als ze al niet hoger zijn.

En verder sluit ik mij bij Pir3lly aan, neem niet alles altijd serieus op. Het gaat om de hobby, met af en toe een dolletje op z'n tijd.

Iedereen weet dat je elkaars gezichten niet kan zien op dit forum.
Dus geen emoties of uitdruikingen vandaar dat ik niet weet hoe je het bedoelt.
Het kwam bij mij niet zo leuk over.
Waarom zou ik bewijs moeten tonen of mijn merv 90 gaat alsof ik daar om moet liegen.
Fotos zijn leuk maar hoeveel mensen nemen hun gps mee in de 1/1 auto en plakken hem dan op hun karretje met 100 erop.
MIjn merv is met gps gemeten 82 kmpu .
Had nog power over daarom denk ik dat ie de 90 wel aanklokt.

Nu even over mij.
Ik ben snel op te fokken en kan snel aggressief overkomen.
Misschien kunnen jullie daar dan ook eens rekening mee houden.
Ik mag dan wel 24 zijn maar heb genoeg meegemaakt om genoeg levenservaring te hebbe.

Verder zal ik van af nu niet alles zo serieus opnemen.
Maar wil wel met respect behandeld worden omdat ik dat ook.

En wie weet kom ik een keer met jullie een wedstrijdje rijden.
Is niet echt mijn ding maar wel goed om goed te leren om de auto goed te besturen.
Mijn ding is hard bashen :).

Ps was geen dreigement daar strax maar meer van dat je niet tegen iedereen zo kan doen de 1 heeft een wat korter lontje als de ander.

Groeten

Tja en toch vind ik het moeilijk. Simpel zat Brushless gaat harder dan Nitro door de bank genomen. Maar het rij genot (geur, geluid, afstellen, en de kick als ie weer start) dat mis ik toch wel bij mijn E Revo.

Mijn verstand zegt Brushless, mijn hart Nitro... ...vandaar dat ik ze alle twee heb.

Da Revo 3.3 vs E-Revo, ook dat zijn echt verschillende auto's. Neem de Slayden aanpassingen. Die zijn gebaseerd op de Revo3.3 en geloof me daar heb je standaar veel minder stuur uitslag dan de E Revo. In de basis denk ik daarom dat de E Revo de betere auto is. (Meer doorontwikkeld).

Maar ze blijven beiden gaaf.

Rijdt dat nou een beetje, met die alu wielen? :lol:

Misschien een keer met z'n allen op ijs en dan kijken wie daarmee het beste overweg kan.......

Best wel, hij gaat alleen niet zo snel en hapt een beetje bij het insturen. ;-)

wat misschien makkelijker is dat jij aan ons aanpast en niet alle leden aan jou gaat aanpassen

Haha heb je hem weer...
Heb het niet over alle leden.
Meer de grappenmakers haha.
Nee nu ff serieus we kunnen tog Allemaal rekening met elkaar houden.
Nu ik een erbe heb zal ik jullie ook wat beter leren kennen.
Gr

Dat klopt, maar deze waren wel netjes geballanceerd...
Beetje op een "niet al te proffesionele" manier gedaan, maar zou moeten werken.
Ooit nog eens investeren in een goed setup board voor truggies en een goede ballanceerder.
Die dingen zijn alleen zo ontzettend duur...

Nee, ik bedoel niet de complete wielen balanceren. alleen de banden, die hebben een onbalans (band balooned niet gelijkmatig) en daardoor hoor je dat flubberende geluid.
Ik heb Hong Nor banden, niks aan getaped of gebalanceerd. gaatjes in eht ptofiel zodat er geen zand in komt om een onbalans te veroorzaken in de band. en deze draaien perfect zuiver, ookal worden ze 1,5 keer zo groot met vol gas (met de wielen van de grond)

True, als ik door erg mul zand gereden heb zit er wel een kleine onbalans in de wielen. maar als ik dan weer even op de baan oid gereden heb is die weer weg. :)

Ben eht er niet helemaal mee eens. Ik heb hier nog m'n Team Losi LST2 staan. (4.2cc nitro). deze houdt een ERBE bijna bij (hoewel de LST een heel stuk lomper is.). echter heeft de LST2 wel weer een erg groot voordeel.
Daarmee ben ik al door 15cm diepe waterplassen lopen banjeren. iets wat ik met zo'n Brushless monser niet hoeft te proberen!

(moet wel zeggen dat de LST2 een van m'n vavoriete nitro auto's is... waaaant, hij heeft een achteruit. :lol: )

Laatst bewerkt:
Tip voor iedereen, balanceer je wielen wel. Sommige zullen het meer nodig hebben dan andere. Maar houd de auto in de lucht en geef gas, als de auto begint te trillen begin met balanceren, wereld van verschil.

Liquid Tape / Plastidip en je kunt compleet onderwater rijden als dat je ding is, plus je kunt ook nog achteruit :D

@ Klamath, de Revo 3.3 heeft ook een ACHTERUIT!

@ Nard, wat heb ik nodig voor balanceren? Waarmee balanceer je?

Er zijn aparte wielbalancers : klik. Je kunt ook een aandrijf as loshalen zodat je hex vrij kan draaien. Bevestig je wiel en geef het zachtjes een draai, je zult zien dat een bepaald deel van het wiel altijd naar onderen zakt, dit is het zwaarste punt. Met balanceren haal je dat punt weg door recht tegenover dat punt wat gewicht te plaatsen.

Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden:

Je doet het zodat de band mooier draait. De auto wordt rustiger en je krijgt beter contact met de ondergrond. Bovendien trilt je hele auto niet meer wat ook ten goede komt aan het voorkomen van slijtage.

Laatst bewerkt door een moderator:

Inderdaad, daarom vind ik brushless ook zo fijn. Ik ondervind maar 1 nadeel en dat is dat de punch veranderd naar gelang de runtime. Vooral in Mol heb ik daar last van. Daar moet de grote jumps bijna perfect nemen en dit is totaal verschillend met een verse batterij en met een halve batterij. Je moet veel meer gassen naar het einde toe om even ver te springen. Ik denk niet dat een nitro daar last van heeft. Verder zijn het ook allemaal voordelen voor me.

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar misschien is het wel zo dat je bij een volle accu meer punch hebt dan een nitro, om naar het einde toe op gelijk nivo te komen.
Maar eigenlijk zit ik maar een beetje te gissen. Heb nooit Nitro gereden, maar wel begrepen dat een brushless veel meer punch heeft

KdK, kneedgum moet goed zijn. Ik heb zelf auto gewichten gebruikt van 5 gram en die gezaagd. Het werkt maar is niet zo ideaal als iets kneedbaars.

Keek net in de beschrijving van de mamba en daar stond dat je voor castle link elke mini usb kabel kan gebruiken.
Is het zo dat ik dan alleen nog de software te downloaden?
Zojah die werkt niet op mijn pc om 1 of andere vage reden.

Laatst bewerkt:
als gewicht gebruik ik iets dat ze "green stuff" noemen komt uit het tabletop wargaming (met van die tinnen minaturen...) en als het echt veel is heb ik nog een bak met metale bb's staan die ook lekker werken...

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar misschien is het wel zo dat je bij een volle accu meer punch hebt dan een nitro, om naar het einde toe op gelijk nivo te komen.
Maar eigenlijk zit ik maar een beetje te gissen. Heb nooit Nitro gereden, maar wel begrepen dat een brushless veel meer punch heeft

Idd, de punch zakt langzaam aan weg bij brushless. Waardoor je geen constant gevoel hebt in de gas en jumps. In de bochten is dit niet zo erg, want minder punch is daar wel beter te beheersen. Maar op het einde van een lipo spring je soms net niet ver genoeg omdat je die throttle input gewoon bent van even ervoren. Als je dan net een verse accu in de auto stopt heb je dan weer kans om te ver te springen. Nuja, als je veel traint zal dat wel beteren denk ik. Je moet het wat van tervoren kunnen inschatten en dat lukt alleen maar met ervaring.

Keek net in de beschrijving van de mamba en daar stond dat je voor castle link elke mini usb kabel kan gebruiken.
Is het zo dat ik dan alleen nog de software te downloaden?
Zojah die werkt niet op mijn pc om 1 of andere vage reden.

Wat bedoel je met dat het niet werkt?
Start het programma niet op of vindt hij je auto niet?
welk besturingsprogramma heb je?

Als je de casttle link onder Vista (of hoger) installeert, moet je als administrator aanmelden en installeren. (downloaden, linkermuisklik, uitvoeren als administrator)

Laatst bewerkt:
Back