E-Sky Belt-CP

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Cornholio, 26 jan 2008.

  1. Vassie

    Vassie Guest

    Wat wel zo is is dat mijn gyro op reverse staat maar lijkt mij niet dat dit er mee te maken heeft omdat dit zo uit de doos komt?
     
  2. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    Hey vassie,

    Vraagje, heb je die 2 draaiknoppen wel goed staan die boven op de controller zitten?

    Met de linker knop regel je de weg die de swashplate aflegt, (de hele weg dus) draai je die naar links zal je swashplate meer onderin starten met omhooggaan en niet zo hoog eindigen waardoor het kan zijn dat de bladen niet genoeg pitch krijgen, en je daardoor met heel veel teoren niet omhoog komt.
    Draai je hem naar helemaal naar rechts start de swashplate ook hoger en eindigt hoger waardoor de bladen meer pitch krijgen en de heli ervandoor wil met weinig toeren.

    Een lekkere vliegstand vonds ik altijd 10 voor 2, dus linkerknop op 10 uur en rechterknop op 2 uur waardoor hij meer toeren maakt en iets rustiger vliegt.

    Met de Gyro sw regel je je Heading lock (gyro probeert altijd de staart van de heli in een bepaalde positie te houden. zou er nu wind komen die je staart weg wil drukken dan zet de gyro je staart terug in de uitgangs positie). Maar correct me if im wrong, ik denk dat jouw heli geen Heading lock gyro heeft waardoor de switch dus feitelijk niet werkt.

    Je had het ook over de servo `knopjes` (servo reverser).
    Die zitten op de voorkant helemaal beneden, hier moet je echt mee uitkijken. hier verander je de draairichting van de servo. Wil je naar recht, dan gaat de heli naar rechts, verander je de servo reverser `ail`(eron) dan gaat die naar links wanneer jij naar rechts stuurt.

    Jouw crash dat die ineens vol gas gaf, kwam volgens mij doordat je de servo reverser `thr`(ottle) (=gas) omgooide waardoor linkerstick naar beneden ineens vol gas blijkt te zijn.

    Dat je tandwiel versleten is kan daardoor komen, het motortje gaat ineens vol toeren maken. Daardoor dat het kleine tandwieltje van het motortje het grote tandwiel en daardoor de wieken laat draaien, wat nogal gewicht heeft, kan het kleine tandwiel gaan slippen en de tandjes van het grote tandwiel vermorzelt, andere reden is dat wanneer je crasht en je doet niet gelijk je gas dicht, het motortje doordraait en zo je grote tandwiel vermorzelt.

    Het is goed om voor je gaat vliegen, de zender aan, gas en gas trimmer naar beneden, dan accu aan sluiten (maar dat wist je al) maar dan eerst ff checken of je swashplate de goede kant op gaat wanneer je stuurt:
    Stuur je naar rechts, dan kantelt de swashplate ook naar rechts, stuur je naar links gaat de swashplate ook naar links, stuur je naar voor dan kantelt die naar voor en zo naar achteren.
    Pas dan geef je voorzichtig gas.
    Voel je dat de heli licht op zijn voetjes word, check dan de draairichting van de staart, (dus voor dat die die lucht ingaat) (=rudder). Geef je links rudder dan zou de neus van de heli naar links willen en geef je rechts dan wil de neus naar rechts.

    Nog ff over de gyro; je hebt een switch op de gyro nor en rev, wat betekent normaal en reversed.
    Als je je nog kunt herrineren wat ik in het begin van deze post zei dan weet je dat een heading lock gyro altijd probeert de staart in een bepaalde stand te houden, ongeacht de wind. Een gwone gyro probeert dat ook maar gaat hem niet zo goed af als een Heading lock gyro.
    Stel je hebt de switch op `nor`dan kan het zijn dat wanneer de wind je staart probeert weg te drukken naar links dat de gyro hem wil corrigeren maar ook naar links gaat, dan draai je pirouettes (moeilijk woord).

    Merk je dat de heli dit doet, gooi de de switch op de gyro naar `rev`.
    dan moet die goed staan.

    Pffffff. lange post, maar wat moet je anders wanneer je ziek bent en niet kunt vliegen.... zucht....

    En we hadden zulk mooi weer hier in het oosten de afgelopen paar dagen.

    Groetjes en veel geluk en veel plezier met vliegen.

    remon
     
  3. Vassie

    Vassie Guest

    Remon,

    Bedankt voor de info. Groot gedeelte van het verhaal was ik al achter.

    De eerste starten was dommigheid, had alle knopjes anders staan en ineens startte die vol gas.

    Alles werkt nu weer volgens behoren echter had ik de draaiknop links en rechtsboven op 0 staan. Heb wel geprobeerd de linker wat in de + en - te draaien maar durfde niet al te ver te gaan in verband mijn eerste start:)

    Als ik de volgende keer dus start de linker in de + te zetten en de rechter ook?

    Het is nu in ieder geval wachten tot het nieuwe tandwiel heb en dan nog erop zetten..
     
  4. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Ga vanmiddag Side-in proberen...
    Kijken of dat beetje wil.
    Hopen dat ik niet teveel onderdelen stuk vlieg,
    laatste dagen al heel veel besteld bij 4rc voor mijn broertje...
     
  5. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Even vraagje tussendoor,,
    waarom staat dit topic in ** heli > normaal ** ?
    Ik zit altijd te zoeken in het *electro specifiek* gedeelte...

    > Krijg via e-mail bericht als er een nieuwe post is op dit topic, scheelt zoeken :)
     
  6. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Omdat er een paar mensen bedacht hebben dat het allemaal te simpel was en het nu nodeloos ingewikkeld moet.! :agrue:
     
  7. heli-jean24

    heli-jean24 Guest

    @paca: haha ben het met je eens, was volmondig aan het zeggen om het tijd te geven maar ben der klaar mee!
    Ga zeer binnenkort ook weg van dit forum het is een zooitje!

    Maar uhm hoe vliegt zon belt cp nou eigenlijk?
    Lekker goedkoop iig zit er over te denken om er nog een micro bij te nemen denk dat ik daar wel 3D mee uit DURF te halen!
    Maar dan moet het wel een beetje vliegen ;).
    Klein en minder eng om iets mee uit te halen dnek ik omdat het goedkoop is!
     
  8. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Na 2 weken met trainingslandingsgestel te hebben gevlogen, en stuk of 15 lipo's later vond ik het vandaag eens tijd om zonder trainingsgestel te proberen.

    1 woord:
    Super

    Hij hooverde veel beter als met trainingsgestel, heb hem 4 minuten in de lucht gehad (gehooverd) en toen heb ik hem neergezet uit veiligheidsredenen.
    (concentratie verlies bijv.)

    Wat een ervaring!
    Trainingslandings gestel moet er strax wel weer op om side-in te leren, maar toch.

    Bijkomend feit is dat ik sinds maandag mijn zender (DX6i) goed ingesteld heb gekregen met de gyro e.d. dus ding is nu super stabiel.

    Groet, Christain
     
  9. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Eigen belt cp:
    Voor het eerst side-in gevlogen.
    Dat viel niet mee....
    Heli is niet gecrashed , maar moet nog wel even flink oefenen!!!

    Mijn broertjes belt cp:
    Vandaag Feathering shaft vervangen,
    maar echt lekker vliegen doet hij nog niet.
    Zodra hij in de lucht is wil de heli alle kanten op....
    ?? ??

    Groet, Christian
     
  10. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Hallo Christian,

    Beide heli's gevlogen door de zelfde piloot?
    Dan kun je volgens mij alleen maar afstelling en speling controleren.
    Kijk ook goed naar de beweging van de servo's.
    Ik heb op dit moment dat een van mijn esky digital servo's net iets later reageert als de andere twee. Ik kan je zeggen dat dit een heel aparte manier van vliegen vereist. Ook dit veroorzaakt dat de heli bewegingen maakt die je niet verwacht. Ik zou de servo's op de swash moeten vervangen maar ik zit even zonder.
    Ik probeer op dit moment een TREX450 XL weer te leren vliegen en dar had ik mijn servo's voor nodig ;)

    Groeten, Wilbert
     
  11. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Wilbert,

    Beide heli's gevlogen door dezelfde piloot (ik zelf).
    Mocht het zo zijn dat de E-Sky digital servo's (die er op zitten) niet helemaal functioneren, dan direct ook maar towerpro's erop?
    (zoals bij mijn eigen belt cp)

    Moet zeggen dat mijn eigen naarmate ik meer met instellen gewend raak steeds stabieler hoovert ;) Alleen side-in is nog moeilijk :)

    Groet, Christian
     
  12. gixxer

    gixxer Guest

    hoi christian,

    side in is inderdaad vrij moeilijk als je ermee begint. ikzelf ben nu ook side in aan het oefenen en vind het al aardig gaan (welliswaar met een trex 500, maar de bewegingen die je moet maken zijn gelijk). ik doe het zonder kruisje en begin gewoon met een tail in hover en laat dan langzaam de staart steeds verder draaien, zo houd ik overzicht over m'n heli en ben in iets van 3 a 4 lipo's al over de 45 graden side in aan beidde kanten en ga steeds verder. deze tip heb ik gekregen van mensen die al rondjes vliegen en het voordeel hiervan is dat als je in een positie komt die je heel moeilijk begint te vinden , je m makkelijk weer terug krijgt naar de positie die je al beheerst en je weer moed kan verzamelen om naar dezelfde positie side in te gaan om hem te leren beheersen

    groetjes corné
     
  13. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Ga ik proberen!

    Servo's testen van martijn's belt cp hoeft niet meer...
    Hij wou vanochtend testen, maar heeft in een moment van even niet opletten de accu kortgesloten (had er goudcontacten aangezet).
    ......
    resultaat: een rokende belt cp, accu helemaal weg, en het frame is deels gesmolten van de heli. De BL Regelaar heeft het ook moeten ontgelden...
    Voor de rest is alles nog intakt op 1 gesmolten servokabel na.
    Oftewel: ik had vanochtend een broer van 15 in tranen bij zijn heli staan...

    Eerst maar weer eens achter nieuwe onderdelen aan,,
    een frame, regelaar, en Towerpro 9g servo's
    (als we dan toch bezig zijn direct maar towerpro's)

    Groet, Christian
     
  14. MrfM90

    MrfM90 Guest

    Hoi,

    Ik zoek ook een E-Sky Belt-CP (het liefst een gele) maar ik zie zo geen Nederlandse electro-heli winkel waar ze deze verkopen..

    Ik kijk misschien bij de verkeerde internetshops? :confused:

    MrfM
     
  15. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Kijk maar eens bij - johnhobby.com - We show the best quality of service & Lowest Price. maak ik veel gebruik van. Duurt 2 weken voordat het binnen komt maar verder zeer tevreden.

    Aerotronic.nl & 4RC.nl zijn voorbeelden van nederlandse webshops die hem leveren.

    Groeten, Wilbert.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2008
  16. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ben hier niet zo voor maar ik bestel normaal bij rc-shoptwente.
    Die hebben deze..
    E-Sky Belt-CP "Ready to Fly" electrische helicopter (Helikopters) - rc-shoptwente
    en meestal vandaag besteld is morgen inhuis.
    Anders even bellen...

    Benno
     
  17. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
  18. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Zonet even naar de Belt CP V2 lopen zoeken op internet,
    als ik het allemaal zo zie op de afbeeldingen en dergelijken,
    zit er t.o.v. de V1 een E-Sky HH gyro bij (heb ik nu zelf ook) en een andere canopy.
    Frame e.d. lijken allemaal hetzelfde.
    Als dat zo zou zijn zou het een hoop schelen, kan ik gewoon spares voor mijn V1 bestellen.

    Wel mooie blauwe tailpipe bij de V2,, Hebben! ! ! !
    Staat bij Johnhobby nog steeds in Pre-order,
    zou hij dan toch samen met een E-Sky 900 uitkomen op 1 Januarie 2009 ?

    Groet, Christian
     
  19. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Foto's en specificaties v.d. V2:

    [​IMG]

    Specification:
    (1).Length:650mm
    (2).Height:230mm
    (3).Main Blade diameter:680mm
    (4).Tail Blades diameter :130mm
    (5).Motor gear:10T
    (6).Main driven gear:140T
    (7).Tail driven gear:110T
    (8).Driven gear rate:14:1:5
    (9).weight:About 670g(Including 1800mAh,11.1V li-poly Battery)


    Product Features:
    (1).Completely assembled and tested at the factory,ready to fly out box!
    (2).120 degree ECCPM control system
    (3).New High-tech 6-channel RC system
    (4).High performance Heading Lock gyro is Capable of sport flying and 3D aerobatics
    (5).Digital Sub-Micro servos and Micro Heading Lock gyro offer precise and powerful control
    (6).Stainless steel flybar, main shaft and tail shaft
    (7).450 brushless motor, 25A brushless ESC and 3S 11.1V 1800mAh 20C Li-Po battery deliver incredible power and performance.
    (8).Auto-rotation system


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


     
  20. Vassie

    Vassie Guest

    Ik heb al een tijdje mijn main tandwiel set binnen echter vandaag probeer ik deze er op te zetten echter word ik er niet wijs uit wat ik nou moet los halen voordat ik het tandwiel kan verwijderen.
    Iemand een idee hoe dit moet?Eventueel een handleiding?
     

Deel Deze Pagina