E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

machskn zei:
de achterste motor heb ik boven aangesloten , met de rode draad naar boven.

de voorste motor heb ik onder aangesloten , met de rode draad naar beneden.

de linker servo heb ik op ch1
de rechter servo op ch2

alle 2 servo,s met de witte draad aan de rechterkant.

klopt dit henri/ronw ? of welke draad kan ik beter verplaatsen/omdraaien?

had de crystal ook al omgedraaid maar maakt geen verschil..........................................


Je moet alles weer zo aansluitn zoals het zat en dan alleen de draden die naar de 4-1 controller lopen die mag je verwisslen. En daar moet het mee lukken. Wil dit niet dan krijg ik het idee dat je 4-1 controller niet goed is. Probeer het nog maar ff.

Mvg Henri,
 
als ik de boel zo aansluit als het hoort , stuurt hij wel goed met de linker stick en blijft mooi strak staan , maar wil niet opstijgen?

wat is jouw aansluiting dan? foto? voor aanzicht en linker en rechter zij aanzicht...
 
kan natuurlijk ook aan de lipo liggen.

Mischien zit er wel niet genoeg fut meer in de lipo om de heli te laten stijgen.
Een van mijn 3 lipo's heeft ook dit effect, ik gebruik deze lipo niet meer.

Deze motoren vergen dan ook iets meer van de lipo, en bij een slechte lipo zou het zomaar kunnen dat hij niet de lucht meer in wil. :|
 
Hallo,

Mooie dag vandaag mooi weer en lekker droog.
Nog veel mooier werd de dag toen mijn pretpakket uit hongkong binnenkwam met,
Extreme staart en "lama" middendeel plus de verlengde binnenas.

Mooi gelijk alles uitelkaar(heb er een aantal foto's van) en rustig overzetten.

Motortjes overgezet.
Voor de buiten as moet je een lager hebben, ik denk die haal ik ook uit de oude "ikarus" lama.
NOT..... te klein dus...

kk geen probleem zetten we alvast de servo's over.
NOT.... het servoballetje ?? raakt dus het chassis. past dus ook niet.

Ach vrolijk blijven en dan alvast de "verlengde" binnenas prepareren en een kijken hoe dat er uit ziet.
NOT..... De "verlengde" binnenas is zelfs korter dan mijn "standaard binnenas.
daarnaast is de stabilisator ook al niet passend.
Krijg hem er wel tussen maar dan beweegt hij nooit meer.


Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik er zo leuk aan vond ??

groetjes

Aad

p.s.
Even snel een "proefbestelling' gemaakt.
kost weer ongeveer 33 euro om het "goed" passend te maken.
en waarschijnlijk weer een week wachten.
 
waarom dan ook zo'n dure ikarus gekocht,,,,,, hahahaa.

Kom op,,,,, de moed niet opgeven,,,!!!!!!

Alles is pas te maken,,,, toch????

De buitenas inkorten tot 96mm vanaf de verdikking van het tandwiel.
(met dremel en slijpschijfje)
Gaatje voor de rotorkop zit hierbij op 33mm vanaf de bovekanten en 63 vanaf de onderkant.
(even voor je opgemeten vanaf mijn originele lama buitas)

De kleine onderdeeltjes zoals lager en stabilisator maar even bestellen bij www.aertronic.nl
vanadaag bestellen overmorgen in huis.

Servo's heb ik zo geen oplossing voor, mischien frame iets aanpassen.

succes gewenst. 8)
 
Dag (mede) extreme-fanaten,

Heb zojuist ook maar een Lama v3 met de complete extreme upgrade (geen led-flybar) besteld bij onze
vrienden van M.M. in Hongkong :lol: :lol: :lol: :lol:

Ben zeer benieuwd, foto's hier op het forum zien er erg mooi uit!

mvg.

Erwin
 
@RonW,

Aan mijn servo's zitten hele korte armpjes met een "ball" op het einde.
De servo's van de lama zouden een servo's armpje moeten hebben.
Dus ik denk dat mijn Mr dremel er "nu" nog geen raad mee weet.

Bedankt voor het meten.
Ik dub nog ff een dagje of nieuwe buiten bestellen of ikarus kortwieken.

groetjes

Aad
 
is er niemand die ff een paar haarscherpe foto,s voor mij heeft?
 
machskn zei:
is er niemand die ff een paar haarscherpe foto,s voor mij heeft?

Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Ik weet wel dat de voorste motor onderaan de 4-1 controller moet worden aangesloten en de achterste dus dan boven aan. Ik zal nu even een paar foto's maken.

Mvg Henri,
 
Hier een paar foto's ik hoop dat je er wat aan hebt.

IMG_3387.jpg

IMG_3385.jpg

IMG_3384.jpg

IMG_3383.jpg

IMG_3382.jpg




Mvg Henri,
 
Henri hoe doe je dat met 1 hand?????????? :lol: :lol: :rolling:

foto's maken!!!!! :offtopic: :offtopic: :murder: :olympic:
 
RonW zei:
Henri hoe doe je dat met 1 hand?????????? :lol: :lol: :rolling:

foto's maken!!!!! :offtopic: :offtopic: :murder: :olympic:

Ik zet mijn camera op een statief erg moeilijk allemaal :lol: :lol: . Nee heb inmiddels een erg vaste hand gekregen leer je wel als je er maar 1 kan gebruiken :lol: :lol: .
 
Hey Henri,

Mooie foto's kan ik mooi eens kijken hoe de jouwe inelkaar zit.

Tja die servo armpjes heb ik niet.
Ik ga weer een lijst bestellen zaterdag,

1 x Bearing 4*8*4
1 x Ball link
1 x Bearing set collar
1 x Metal main blade clamps
1 x Gear & shaft set B
1 x Stabilizer set
1 x Rotor head & link set

is wel balen moet ik een hele rotorhead nemen alleen omdat ik de link set nodig heb.

Maar ja zodra dit allemaal binnen is dan volgende week dan kan hij de lucht weer in.
 
@Henrivdl

thnx helemaal geweldig dat je foto,s voor mij en menig andere xtreme vlieger gemaakt hebt :D :D :D :D :D dank je.

heb het aangesloten zoals op jouw foto,s staat en waarrempel hij stuurt nu wel goed op de linkerstick en hij stijgt ,
wel wil hij nog om z,n as draaien als een gek , maar dat zal wel een kwestie van afstellen zijn denk ik van de proportional-schroefje??

controller al even vast gezet met dubbelzijdigtape , en wat een lengte atennesnoer pfff , had ook de xtreme atenne tube meebesteld maar die is volgens mij veelstekort.

zijn er verder nog kleine dingetjes waar ik op zou moeten letten?
zoals het balinkje van de flybar want volgens mij is dat ook wel van belang bij het afstellen?

machskn
 
Mooi zo dat het allemaal gelukt is. Het afstellen van de heli kan je verder lezen onder ander topic (gyro lama v3 afstellen). Wat betreft het ballinkje van de flybar draai deze zover mogelijk in. Dan reageert de heli net even iets sneller en is dan dus makelijker te besturen en je hebt minder snel kans op een bladecrash. Succes...

Mvg Henri,
 
in principe wil hij nu wel opstijgen en stuurt goed.

maar zodra 2 a3 cm boven de grond als ik wat meer gas geef draait hij linksom volledig om z,n as of rechts.

Kan ik dit oplossen met het te draaien aan de proportionalschroefje? wat is jouw/ julie ervaring?
 
Ja normaal gesproken kan je dat daarmee afstellen. Maar draait hij extreem hard om zijn as of langzaam? en kan je met je trim niets meer doen ?

Mvg Henri,
 
met de trim heb ik het nog niet geprobeerd , maar hij draait wel extreem om z,n as.

trim ook net geprobeerd , maakt geen flaus uit :(
 
Back
Top