E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Henrivdl zei:
De 4-1 controller van RonW die heeft het na een tik van de flybar begeven. Altijd oefenen met je canopy erop hahaha.

idd goede tip altijd vliegen met canopy er op

@Dendirk Heb je filmpje even bekeken ziet er leuk uit met die led verlichting. Ze bedenken ook steeds weer wat nieuws. Het vliegen gaat ook goed zo te zien. Heb je al eens buiten gevlogen met een beetje wind ?

Henrivdl zei:
@Dendirk Heb je filmpje even bekeken ziet er leuk uit met die led verlichting. Ze bedenken ook steeds weer wat nieuws. Het vliegen gaat ook goed zo te zien. Heb je al eens buiten gevlogen met een beetje wind ?

De LED is leuk maar hij past enkel goed op de extended innershaft en die is niet zo goed.
Hij geeft wel meer controle maar ik krijg terug dat toilet effect, bij de originele shaft heb ik dat NIET !

Nu vliegt hij perfect (met de originele innershaft).

Straks als de xtreme lipo is opgeladen ga ik er mee buiten (eindelijk windstil hier).

ps heb ook nog eens een poging gewaagd met men honey bee cp2... ging al veel beter na de lessen van de Lama maar toch bijna mijn hoofd eraf gevlogen (miljaar).

@Henri,

Heb gisteren na een goede vlucht men hoofdas krom gevlogen, wat is de beste manier om deze te rechten ?

Dank

dendirk zei:
@Henri,

Heb gisteren na een goede vlucht men hoofdas krom gevlogen, wat is de beste manier om deze te rechten ?

Dank

Haha dat klinkt leuk na een goede vlucht as krom gevlogen. Ging je zo hard :lol: :lol: . Je kan proberen je as er even uit te halen en dan voorzichtig recht te buigen dit gaat vrij makelijk. Dan rol je hem over een vlakke tafel o.i.d. en kijk je of die recht is. Wanneer die niet meer hobbelt is die recht.

Succes,

hard niet hoog wel, was in de tuin en vloog met dat ding voorbij alle buren.

Die kwamen op hun beurt allemaal buiten kijken ... toen ging het fout.

Eerste les, vlieg nooit als beginneling als er iemand op staat te kijken dan wil je altijd wat meer doen he :)

Maar daarvoor ging het echt goed

Enfin deze namiddag de boel dan maar wat rechten zeker.
Ohja , ik heb mijn antenne zeer strak opgerold aan de antennetube is dit aan te raden of moet de anteene over een groter oppervlak uitgerold worden?

Slukes

Ik heb er met de lama nooit problemen mee gehad. Zolang de antenne zichzelf maar niet kruist. En ik zou ervoor zorgen dat je de antenne niet te strak uit de 4-1 controller laat komen laat maar wat losjes hangen eerste stukje. Zodat met een crash niet de antenne draad uit de 4-1 controller wordt getrokken. Want dan kan je een nieuwe 4_1 controller gaan kopen.

Ik heb je filmpje ook gezien, ziet er leuk uit.
Als ik het zo zie dan is je heli niet erg stabiel, stilhangen wil nauwelijks.
Mischien de gain te hoog afgesteld?
Hier een filmpje zoals het kan.
[/media]

Als de mijne weer klaar is zal ik even een filmpje maken van de mijne. :arrow:

Laatst bewerkt door een moderator:
waar heeft iedereen zijn lama v3 en upgrades besteld, want zit te twijfelen tussen in nl bestellen en in de vs bestellen......

RonW zei:
Ik heb je filmpje ook gezien, ziet er leuk uit.
Als ik het zo zie dan is je heli niet erg stabiel, stilhangen wil nauwelijks.
Mischien de gain te hoog afgesteld?
Hier een filmpje zoals het kan.
[/media]

Als de mijne weer klaar is zal ik even een filmpje maken van de mijne. :arrow:

Het niet stabiel hangen komt toch door die extended innerschaft....als ik de oude (originele ) plaats hang hij zo stil als wat echt stabiel.

Steek ik terug de verlengde hanght hij weer onstabiel.
Enfin ik heb net men extreme motoren ontvangen.

Iemand wat uitleg hoe die oude er af te halen en hoe de nieuwe te plaatsen? Want ik zie dat er aan de nieuwe al draadjes aangesoldeert zijn, maar op de oude motoren zitten precies van die weerstandjes of condesatoren moeten deze ook overgeplaatst worden ?

Dank

Laatst bewerkt door een moderator:
zelf nog niet meegemaakt , maar andere wel en dan nog komt alles goedkoper uit.

dendirk zei:
zelf nog niet meegemaakt , maar andere wel en dan nog komt alles goedkoper uit.

ok, dan w8 ik wel, want ik kan hem ook niet bestellen, bij sommige andere webwinkels kun je de bestelling toch nog plaatsen, al is het product uitverkocht maar hier kan dat niet :|

[s:7641210f2e]Ik krijg vandaag of morgen mijn lama v3 xtreme binnen (TNT is gisteren aan de deur geweest, maar niemand was thuis). Door de lange verblijftijd van het pakket bij de douane, ben ik op nieuwe ideeen gekomen. Dus ik ga overstappen op een CP heli of mijn 47g ombouwen.

Dus ik bied hierbij mijn nagelnieuwe, nog niet uitgepakte lama v3+xtreme ombouwset aan (met 2 accu's!) afkomstig van miracle-mart.
Dit is de bestellijst:
1 x Extended Alu. Inner shaft (for Lama v3, v4, Robins) (ESL020) $11.80
1 x Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Lower) (ESL006) $4.00
1 x Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Upper) (ESL005) $4.00
1 x Motor Carbon Brush for Xtreme 180 motor -2 pair (ESL003) $2.70
1 x Xtreme 180 bearing motor (B) for Lama, BCX2 (ESL002) $16.00
1 x Xtreme 180 bearing motor (A) for Lama, BCX2 (ESL001) $16.00
1 x Mini Antenna Tube Black (135mm x 4mm, 2 pcs) (EA-003) $2.60
2 x Xtreme Li-Po 7.4v 850mah, 18C-20C High current rate (LP2S850) $43.00
1 x E-sky LAMA V3 Co-Axial 4CH Electric RC Helicopter (RTF) (EK1H-E012) Controller Mode Mode 2 (left hand throttle) $69.90
1 x Xtreme Canopy /w Decal sheet (for Esky Lama v3) (ESL007) $7.80
1 x Xtreme Landing Skid and Battery holder set (for Esky Lama v3) (ESL008) $19.50
1 x Xtreme Graphite Tail boom full set (for Esky Lama v3) (ESL011) $23.50
1 x Graphite Tail boom support pipes (options for Xtreme tail boom) (ESL018) $5.30
1 x Short Fly-Bar Rod with Central Hub (ESL053) $7.90

De nieuwprijs+verzendkosten+belasting toeslag= €210 (voor minder dan de nieuwprijs wordt zowiezo niet verkocht, dan bouw ik 'm alsnog zelf).[/s:7641210f2e]

verkocht!

mooie aanbieding , maar ik wil je aanraden als je niet gewoon bent om met een CP te vliegen toch even te blijven met de Lama.

Ikzelf had eerst een HB cp2 gekocht en die staat nu aan de kant :)

In elk geval veel succes

drkdgglr zei:
Ik krijg vandaag of morgen mijn lama v3 xtreme binnen (TNT is gisteren aan de deur geweest, maar niemand was thuis). Door de lange verblijftijd van het pakket bij de douane, ben ik op nieuwe ideeen gekomen. Dus ik ga overstappen op een CP heli of mijn 47g ombouwen.

Dus ik bied hierbij mijn nagelnieuwe, nog niet uitgepakte lama v3+xtreme ombouwset aan (met 2 accu's!) afkomstig van miracle-mart.
Dit is de bestellijst:
1 x Extended Alu. Inner shaft (for Lama v3, v4, Robins) (ESL020) $11.80
1 x Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Lower) (ESL006) $4.00
1 x Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Upper) (ESL005) $4.00
1 x Motor Carbon Brush for Xtreme 180 motor -2 pair (ESL003) $2.70
1 x Xtreme 180 bearing motor (B) for Lama, BCX2 (ESL002) $16.00
1 x Xtreme 180 bearing motor (A) for Lama, BCX2 (ESL001) $16.00
1 x Mini Antenna Tube Black (135mm x 4mm, 2 pcs) (EA-003) $2.60
2 x Xtreme Li-Po 7.4v 850mah, 18C-20C High current rate (LP2S850) $43.00
1 x E-sky LAMA V3 Co-Axial 4CH Electric RC Helicopter (RTF) (EK1H-E012) Controller Mode Mode 2 (left hand throttle) $69.90
1 x Xtreme Canopy /w Decal sheet (for Esky Lama v3) (ESL007) $7.80
1 x Xtreme Landing Skid and Battery holder set (for Esky Lama v3) (ESL008) $19.50
1 x Xtreme Graphite Tail boom full set (for Esky Lama v3) (ESL011) $23.50
1 x Graphite Tail boom support pipes (options for Xtreme tail boom) (ESL018) $5.30
1 x Short Fly-Bar Rod with Central Hub (ESL053) $7.90

De nieuwprijs+verzendkosten+belasting toeslag= €210 (voor minder dan de nieuwprijs wordt zowiezo niet verkocht, dan bouw ik 'm alsnog zelf).

Eigelijk hoort dit hier niet.
Dit hoort in het onderdeel modelbouwmarkt.
link hiernaar toe kan altijd.

Maar ik denk niet dat je dit hier zo snel verkoopt, iedereen hier besteld goedkoop in het buitenland.
Ik zou de onderdelen los aanbieden.
Iedereen heeft wel eens iets nodig of heeft iets kapot.

:wink:

jullie hebben beide gelijk ,echter:
dendirk: ik heb al een coax om mee te oefenen: 47g
ronw: modelbouwmarkt wordt volgens mij niet vaak gelezen, daarom heb ik de advertrentie hier gezet. maar ik heb de advertentie ook op marktplaats gezet. aan de andere kant ben ik ook via dit forum op het idee gekomen om mijn coax te upgraden. en ach, als ie niet vekoopt is dat geen probleem, ga ik er gewoon zelf mee spelen! losse onderdelen is geen optie voor mij.

Back