E-sky Nemo, the FPV edition

oww helemaal zelf. Das ook leuk natuurlijk. :)
Helaas kan ik dat niet, want ik heb geen werkplaats of schuur om even lekker te zagen.
Die van mij moet ik op mijn computer desk in elkaar gaan frobbelen. :lol:

Ben benieuwd wat je ervan gaat bakken, Nickos!

oww helemaal zelf. Das ook leuk natuurlijk. :)
Helaas kan ik dat niet, want ik heb geen werkplaats of schuur om even lekker te zagen.Die van mij moet ik op mijn computer desk in elkaar gaan frobbelen. :lol:

Ben benieuwd wat je ervan gaat bakken, Nickos!

mwah.... je hebt er wel 1 tot je beschikking natuurlijk :P

:lol: Ja ok, maar ik kan ook niet alle dagen op je lip komen zitten daar he. ;)

Maargoed, volgens mij was er een ander topic voor quads,
dus we verhuizen even daar heen denk ik. ;)

...

Ofwel..De nemo gaat in de verkoop! En daarna....Nouja we zien het wel weer:)
Mijn oude Nemo oplappen misschien....:mrgreen: ?

ENNNNN die nemo heb ik gekocht :)

hij is wat zwaarder, maar dat geeft niet, hij moet gewoon lekker rond kunnen vliegen, meer niet :) gek doen hoeft niet.

Zit alleen te twijfelen over welke ontvanger ik ga gebruiken (40 mhz corona, of 2.4 ghz long range assan.....)
en of ik er wel of geen OSD op wil gaan zetten (zou dan een remzibi worden)

de twijfels liggen hem bij: kom ik met een normale corona antenne (1m) ver genoeg? Heb ik op 40 mhz niet te veel kans op storing? (zou wel een synth ontvanger worden) want ik lees her en der dat je met 1m amper 1km haalt....

en: kan het nemotje de 20 gram van de remzibi nog extra aan?

Laatst bewerkt:
Kan iemand me trouwens vertellen, waar ik het CG van de nemo het beste kan leggen, voor een lekkere fpv vlucht met pan tilt?

haha ja ok, dat had je al gezegd, maar was benieuwd waar hij eigenlijk HOORT te liggen. 33% is een algemeen bekend percentage, maar bij veel vliegtuigen is het voor het beste vlieggedrag toch net effe anders, vandaar mijn vraag ;)

(btw, alles is besteld, bril, osd, tracker, lipo's etc etc etc :P lol)

Goed mijn Nemo gaat als het een beetje mee zit morgen zijn maiden maken.

Zit alleen nog te stoeien met de lipo.

Heb net een 3s 800 mah geprobeert maar wordt wel erg snel heet bij een paar keer vol gas.
( gebruik dezelfde motoren als Sander )

Zal hem straks eens wegen.
Is een 3s 2200mah overdreven zwaar?

Remy jij vloog hem ook met een 3s 2200 ? waar had jij je lipo geplaatst ??
Originele vakje of ook ergens voorin ?

gr.

Frank

de lipo van remy lag helemaal voorin...

Binnekort komt er een topic over mijn fpv avontuur icm de nemo (ex van remy), daar zal ik wat foto's posten. Donderdag krijg ik mijn laptop terug, dan kan ik foto's posten...

frank, de neus van badbert zijn Nemo was een stukje verlengt. Het accu compartiment is op maat gemaakt voor een 3s2200 lipo.
Ik vond de Nemo te zwaar met deze Lipo. Maargoed, de Nemo was van een kleur voorzien de neus en staart verbouwt en zo door..Tikt behoorlijk aan natuurlijk:)

badbert,
Je kunt beginnen;) Foto's heb ik je gestuurd via mail

( was het even vergeten:rolleyes:)

Laatst bewerkt:
@ remy: thnx ;)

en ja, de nemo was te zwaar voor jouw wensen, en manier van vliegen :) als het goed is niet voor de mijne! (heb wel meer "overgewicht" toestellen :P)

frank, de neus van badbert zijn Nemo was een stukje verlengt. Het accu compartiment is op maat gemaakt voor een 3s2200 lipo.
Ik vond de Nemo te zwaar met deze Lipo. Maargoed, de Nemo was van een kleur voorzien de neus en staart verbouwt en zo door..Tikt behoorlijk aan natuurlijk:)

badbert,
Je kunt beginnen;) Foto's heb ik je gestuurd via mail

( was het even vergeten:rolleyes:)

Remy,

Ik ben ook 1 van de wat oudere hier en zoals je vernomen hebt, is "onze" vliegstijl wat anders als die van "julie" :-)

Laat hem maar FAT zijn.. met de 2200 kan ik hopelijk wat langer en lekker rustig vliegen.
Voor mij geen kunstjes oid met de Nemo.

Kan het wel hoor :-) 3d kunstjes dat is...

Bedankt voor het antwoord.

Frank

Back